Wysłany: Sob Kwi 24, 2010 21:18 [r214 98r 16v] problem z komputerem ? ECU
Od dawna mam problemy z odpalaniem w nocy i z rana odpali w ciagu dnia juz nie ~~. Opisywalem juz w wczesniejszych tematach problem ale do nieczego nie doszedlem odwiedzilem 3 mechanikow jeden mi polecil wymienic przekaznik glowny co zrobilem i dupa problem ten sam co na starym przekazniku 2 w ogole powiedzial "nara" a 3 po typowej diagnostyce stwierdzil ze komputer mu nie wykazuje bledow. sprawdzil co i jak i:
- jest iskra czyli imo dziala oraz czujniki (chyba ja tak sadze z tymi czujnikami)
-idzie paliwo lecz...
... wtryski nie pracuja odpowiednio jak powinny stwierdzil. jak odlaczyl dolot paliwa i pryskal tam paliwem to silnik zapalil i chodzil normalnie puki mial co spalac. a jak juz wszystko dokrecil nie. po diagnozie tryskow (podlaczyl jeszcze tryski hondowskie i tak samo dzialaly) doszedl do wniosku ze otwieraja sie zbyt rzadko i cos tam jeszcze, a ogolne cisnienie jakie wchodzi na wtryski jest odpowiednie tyle ze przez trysk przelatuja kropelki paliwa.
powiedzil mi ze to komputer jest temu winny a teraz sie pytam was za ile jaki i gdzie najlepiej kupic i czy trzeba wymieniac z imo czy bez badz jakie sa wasze sugestie
pozdrawiam i czekam na wyczerpujace odpowiedzi
_________________ Maniak Roverków
SPAMU¦
Wysłany: Sob Kwi 24, 2010 21:18 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
a to nie jest tak ze ECU musi kalibrowac wtrykski ? sprawdze ten czujnik wezme go wymienie na nowy i tak mialem to zrobic dawno temu ale jak to nie on to raczej jednak bedzie ECU prawda jezeli problem polega na tym ze wtryski pracuja nie odpowiednio.
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Nie Kwi 25, 2010 08:30
To nie takie oczywiste, że jest uszkodzony ECU. NAjpierw jednak skupił bym się na posprawdzaniu czujników i ich połączeń. Problemy ze sterowaniem wtryskami mogą równie dobrze powodować czujnik temp płynu chłodzącego, czujnik temp powietrza jak i czujnik położenia wału - z nich wszystkich komp odczytuje sytuację silnika i reguluje pracę wtrysków. Poza tym wtryskiwacze są sterowane parami 1-4 i 2-3 więc uskodzenie kompa powinno zakłucić pracę jednej pary a nie wszystkich wtrysków. A jak już nie da rady nic wymyśleć warto wybrać się nie do mechanika ale do dobrego elektryka samochodowego lub samemu jeśłi jest taka mozliwość sprawdzić sygnały z czujników i do wtryskiwaczy najlepiej oscyloskopem (widać wtedy charakterystyki czasowe sygnałów i ich poziom).
Przy okazji na samym początku warto porozłączać i posprawdzać po kolei wszystkie złącza (czy nie są skorodowane), sprawdzić masy (silnik, nadwozie, masa ECU) - ich zły styk może dawać różne dziwne objawy.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
no dobrze nie do konca wiem jak mam po sprawdzac te wszystkie zlaczki i przewody nikt w okolicy nie chce sie zaopiekowac w moim r zamowilem czujnik od temp. chyba to bedzie to bo jak jednak odpali mi samochod to wskazowka od poziomu temp wody lezy jakby umarla nawet po dluzszych nagrzaniu silnika. musze sprawdzic reszte ale nie wiem jak zamowilem jeszcze czujnik ten co pod silnikiem jest " cisnienia oleju" czy jakos tak
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Nie Kwi 25, 2010 11:11
Pierwsze prośba - stosuj kropki i przecinki bo ciężko czytać.
Co do wskaźnika temperatury to ma osobny czujnik niż komputer. Jeśli wskazówka "leży" to albo uszkodzony jest czujnik albo przewód (wtyk) do niego. Możesz mieć również uszkodzony termostat - jest cały czas otwarty i silnik grzeje się bardzo wolno a co za tym idzie czujniki również błędnie odczytują temperaturę. Mimo zagrzania silnik cały czas pracuje na ssaniu i stąd mogą się pojawiać kłopoty z odpalaniem.
O sprawdzeniu termostatu jest sporo na forum - poszukaj.
Kontrola złączek polega na ich rozłączeniu, obejrzeniu czy styki nie są zaśniedziałe, czy przewody wchodzące do kostek są całe, nie mają spękanej izolacji i złączeniu ich ponownie porządnie dociskając. Można też kupić spray do złączy elektrycznych i profilaktycznie popsikać jak juz będą rozłączone. Nie polecam jednak stosowania płynów typu WD40 - przyspieszają korozję styków.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
ale gdyby termostat byl uszkodzony to by raczej z nawiewu nie lecialo cieple powietrze a sprawdzilem jak odpali ( dzisiaj rano) cieple powietrze lecialo)
po drugie nowy problem ... dzis przed chwila co przyjechalem na chate, próbuje odpalic autko i pompka paliwowa zadzialala tak jak moja babcia a dzis rano po wlaczeniu zaplonu dzialala zajebiscie (nigdy z nia nie bylo problemow) samochod zakrecil i tak jakby chcial odpalic ale nie dal rady a spod maski bylo czuc paliwo, lecz nie bylo nic ockniete od benzyny. Czy paliwo moglo sie wydobyc spod wtryskow mechanik je sprawdzal moze zle cos zamontowal ?
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Nie Kwi 25, 2010 21:33
Dk-san napisał/a:
no dobrze nie do konca wiem jak mam po sprawdzac te wszystkie zlaczki i przewody nikt w okolicy nie chce sie zaopiekowac w moim r zamowilem czujnik od temp. chyba to bedzie to bo jak jednak odpali mi samochod to wskazowka od poziomu temp wody lezy jakby umarla nawet po dluzszych nagrzaniu silnika. musze sprawdzic reszte ale nie wiem jak zamowilem jeszcze czujnik ten co pod silnikiem jest " cisnienia oleju" czy jakos tak
jeśli nikt nie chce się zająć zapraszamy do siebie coś na niego poradzimy:)
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum