Wysłany: Sob Mar 20, 2010 12:33 [R620] Dziwna praca silnika
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995
Witam.
Oto jak wygląda sprawa.
Silnik nierówno pracuje, szarpie. dźwięk wydaje taki jakby zapłon był mocno wyprzedzony.
Pompa przestała brzęczeć, ale silnik odpala i pracuje.
Z samo-diagnostyki odczytałem kod 61:
61 Czujnik pozycji nastawiacza dozującego paliwo – wysokie/niskie napięcie Przerwa w obwodzie, zwarcie do zasilania, zwarcie do masy, uszkodzony czujnik, uszkodzony ECM
Może macie jakieś pomysł o co dokładniej może chodzić??
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lut 15, 2011 14:09, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Mar 20, 2010 12:33 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Sob Mar 20, 2010 13:41
Zacząłbym od przeglądu wiązki elektrycznej głównie w okolicach pompy wtryskowej. Jest bardzo dużo tematów na forum o tej sławetnej już wiązce, zatem sugeruję przeszukanie bazy forum pod tym kątem.
Heh.
No to tak wygląda sprawa.
Od rana próbuje zrobić coś z tym silnikiem, i tak:
- na początku wybłyskał mi błąd 28( 28 Przepływomierz powietrza (MAF) – wysokie napięcie Zwarcie do masy, przerwa w obwodzie, brak zasilania,brak masy, uszkodzenie MAF, uszkodzenie ECM) wykręciłem go i wyczyściłem, bo był strasznie zabrudzony.
- Następnie błąd 61 Czujnik pozycji nastawiacza dozującego paliwo – wysokie/niskie napięcie Przerwa w obwodzie, zwarcie do zasilania, zwarcie do masy, uszkodzony czujnik, uszkodzony ECM, to wziąłem suszarkę, rozmontowałem wszystkie kostki, posuszyłem, i poskładałem do kupy, i prawie wszystko dobrze, tylko teraz pracuje bardzo głośno, tzn strasznie klekocze, prawdopodobnie zbyt duże wyprzedzenie kąta wtrysku, przjechałem ok 5km, silnik trochę się rozgrzał, i minimalnie zrobił się cichszy, ale.
- kolejny błąd: 34 Cewka czasu wtrysku paliwa Przerwa w obwodzie, brak zasilania, uszkodzenie ECM, i teraz to już pomału się gubię...
Fakt, że teraz już trzyma obroty i nic nie szarpie
a dodam jeszcze, że przed tym wszystkim umyłem silnik, ale od razu po umyciu wszystko ładnie chodziło, dopiero ja zatankowałem auto, to zaczęły się te cyrki, moje pytanie czy to może być winy paliwa??
[ Dodano: Pon Mar 22, 2010 11:43 ]
Ok.
To dziś byłem na komputerku, i chyba już wiem co i jak.
Mam zapłon wyprzedzony o ok 18st. szok normalnie, a nic nie przestawiałem przy silniku...
Może mo ktoś z was jakąś książkę albo jakieś schematy, jak się powinno ustawiać rozrząd??
[ Dodano: Pon Mar 22, 2010 11:45 ]
Ok.
Byłem dziś na komputerze, i były 2 błędy, wykasowałem je.
Ale się okazało, że mam wyprzedzony zapłon o 18st. szok... a nawet nigdy osłony z paska rozrządu nie zdejmowałem, no ale mniejsza z tym
Ma ktoś z was może jakiąś książkę, albo schematy, jak ustawić rozrząd??
[ Dodano: Pon Mar 22, 2010 11:46 ]
Ok.
Byłem dziś na komputerze, i były 2 błędy, wykasowałem je.
Ale się okazało, że mam wyprzedzony zapłon o 18st. szok... a nawet nigdy osłony z paska rozrządu nie zdejmowałem, no ale mniejsza z tym
Ma ktoś z was może jakiąś książkę, albo schematy, jak ustawić rozrząd??
Rozrząd ustawia się tak jak w Hondzie CIVIC , ACCORD 2.0 TD
Ale myślę że to mógł przeskoczyć pasek napędu pompy lub co mniej prawdopodobne zluzowło się koło pasowe pompy (jest osadzone na stożkowym wałku - NIEMA ŻADNEGO KLINA)
[ Dodano: Nie Kwi 25, 2010 18:58 ]
jako trzpień blokujący koła zamachowego używałem wiertła 6,5 lub 7mm - dokładnie nie pamiętam, a jako blokadę pompy wiertło 10 mm
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum