Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.7 Rok produkcji: 1994
Był już podobny temat, ale nie został wyjaśniony. Teraz mnie dopadło. W skrócie:
-2 tygodnie temu wymieniłem z tyłu: tarcze, klocki i wężyki
-jeździłem i było ok
-2 dni temu wymieniłem wężyki z przodu, tarcze i klocki zostały stare , jedynie wyczyściłem i przesmarowałem prowadnice, i wcisnąłem tłoczki przy otwartych odpowietrznikach aby nie cofać płynu.
Oczywiście wężyki wymieniałem bardzo szybko, później układ był odpowietrzany i leciał czysty płyn bez pęcherzyków.
Niestety ale po odpaleniu silnika pedał hamulca jest bardzo niski, mam wrażenie jakbym bardziej tyłem hamował niż przodem.
Wczoraj jeszcze raz odpowietrzałem wszystkie cztery koła, przy zapalonym silniku i przy zgaszonym, różne kolejności, ale to samo, wylatuje czysty płyn a pedał hamuje dopiero nad samą podłogą. Podczas odpowietrzania przy zgaszonym silniku pedał jest wysoki.
I teraz pytanie: jak poznać czy jedna z sekcji pompy jest zapowietrzona? Ale wydaje mi się że gdyby była zapowietrzona to przecież nie byłoby możliwe przepompowywanie płynu przez zaciski.
To jedyny schemat jaki znalazłem:
Nie wiem co robić czy odkręcać rurki na pompie i próbować odpowietrzać? Dzięki za porady.
[ Dodano: Wto Wrz 29, 2009 14:10 ]
Jeszcze taki schemat znalazłem:
Druga sekcja (ta po lewej stronie) zasila przednie hamulce, ona jest w najwyższym położeniu więc jakby tam było powietrze to przecież by się wydostało razem z płynem i wyleciało przez zaciski. Czy dobrze to rozumiem? Więc nie wiem czy ma sens próba odpowietrzenia tej pompy, boje się że mogę jeszcze bardziej pogorszyć sytuację.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 05, 2011 08:58, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Wrz 29, 2009 13:10 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Czw Maj 06, 2010 06:11
W moim przypadku po ok 2 tygodniach jazdy problem rozwiązał się sam, podejrzewam że jednak pompa była zapowietrzona i jakoś sama się odpowietrzyła. Widocznie bąbelki powietrza potrafią się przez nią przecisnąć i ulotnić do zbiorniczka. Gdy ostatnio wymieniałem klocki i przepompowywałem trochę płynu przez wszystkie hamulce to bardzo uważałem na poziom w zbiorniczku, cały czas dolewałem do max.
my z Senn'em niedawno walczylismy z jego hamulcami
plan byl taki zeby podmienic pompe, mial kupiona uzywke od 827 zdaje sie z 94 roku,
pompe odpowietrzylem jeszcze przed wlozeniem do samochodu, tak jak pokazuja to filmiki na youtube
przeżyłem ostry szok gdy próbowałem juz wkrecic przewody do pompy, niestety gwinty nie pasowaly
nasze maja M12x1, a ta kupiona miala M10x1, cala pompa jest tez nieco krótsza i nie ma u dołu tego jakby 3 króćca przyłączeniowego, w rzeczywistości to jest blokada bolca zabezpieczającego druga sekcje w pompie
nasza pompa wyglada jak ta pierwsza ktora zapodal blue
ostatecznie rozebralismy obie, oczywiscie w srodku tez sie roznia :-(, na szczęście same gumki pasowaly i zeby nie robic calego przedsięwzięcia na darmo, zdecydowalismy sie podmienic chociaz gumki
Senn twierdzi po jazdach probnych ze jest lepiej
aha odpowietrzalismy tez na pompie ABS odkrecajac przewody, przy okazji tych zabaw Senn dostal plynem po oczach
ale to jest masakra żeby nie mozna bylo kupic nowej takiej pompy, to nie jest kurde jakis noname tylko Girling
chyba nawet pisalimy do nich wiadomość, ale niestety brak odpowiedzi, moze warto by bylo zadzwonic
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
No musze stwierdzic ze hamulce sa o niebo lepsze chociaz to jeszcze nie fabryka. Mysle ze jednoznacznie mozna stwierdzic ze wine za te slabe hamulce w 800setkach ponosi pompa, a w szczegolnosci gumki. Mozna jeszcze sprobowac kupic ten komplet naprawczy o ktorym mowilem w tamtym temacie. Co do tej uzywki ktora zakupilem to byla z 820Si z 94 roku wiec tym bardziej bylem zdziwiony ze gwinty sa inne. Ciekawe czy wersja z ABS z 94 roku ma 10 czy 12. Moze to od tego zalezy.
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 364 Skąd: Racibórz
Wysłany: Pią Maj 07, 2010 21:47
Czy to napewno pompa? blue827, w tym temacie co przytoczył wyżej pisał że był jeszcze gdzieś zapowietrzony układ i po czasie wszystko wróciło do normy. Dlatego już sam nie wiem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum