Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25 1.4`02] Zatarty silnik - powody, porady na przyszłość
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25 1.4`02] Zatarty silnik - powody, porady na przyszłość
Autor Wiadomość
framboise 



Dołączyła: 26 Kwi 2010
Posty: 13
Skąd: Warszawa/Centrum



Wysłany: Czw Kwi 29, 2010 22:18   [R25 1.4`02] Zatarty silnik - powody, porady na przyszłość

dzięki MaReK trafiłam dzisiaj w końcu ze swoim Roverkiem do warsztatu. Okazało się że mam zatarty silnik. No i czeka mnie wymiana silnika..

Ale cieszę się chociaż z tego że już auto jest w dobrych rękach i niedługo będę nim jeździć :)

Teraz pytanie, skoro oleju było tyle co potrzeba, to jakim cudem on się zatarł?
Ostatnio zmieniony przez thef Pią Kwi 30, 2010 21:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Kwi 29, 2010 22:18   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Czw Kwi 29, 2010 22:26   

Mogła np. obrócić się panewka i korbowód nie miał smarowania.
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
Kot 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 579
Skąd: Siedlce

Rover 400

Wysłany: Pią Kwi 30, 2010 08:51   

albo przytkaly sie kanaly olejowe, mysle ze jak panewka by zaczela stukac to kolezankaframboise, zauwazylaby ze silnik inaczej pracuje ;)
 
 
framboise 



Dołączyła: 26 Kwi 2010
Posty: 13
Skąd: Warszawa/Centrum



Wysłany: Pią Kwi 30, 2010 09:24   

jeździłam tym samochodem 2 dni :) czy w najgorszym przypadku mogłam się przyczynić do tego? I jeśli tak to w jaki sposób?
 
 
Kot 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 579
Skąd: Siedlce

Rover 400

Wysłany: Pią Kwi 30, 2010 09:25   

framboise, do panewek zawsze sie mozna przyczynic, ale mysle ze slyszalabys gluchy dzwiek spod maski jesli tob by byla panewka ... :)
 
 
framboise 



Dołączyła: 26 Kwi 2010
Posty: 13
Skąd: Warszawa/Centrum



Wysłany: Pią Kwi 30, 2010 09:26   

gruchotu nie słyszałam... :) ale na przyszłość proszę o radę.. w jaki sposób można się przyczynić do tych panewek? :)
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Pią Kwi 30, 2010 09:43   

framboise napisał/a:
w jaki sposób można się przyczynić do tych panewek?


Np. katowanie nierozgrzanego silnika, stosowanie oleju silnikowego o parametrach gorszych niż zalecenia producenta, jeżdżenie na zbyt niskim poziomie oleju itp.
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
Kot 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 579
Skąd: Siedlce

Rover 400

Wysłany: Pią Kwi 30, 2010 09:54   

praktis napisał/a:
Np. katowanie nierozgrzanego silnika
Mysle ze to jest bardzo wazne, bo nawet jak mamy duza ilosc oleju a silnik jest zimny i nie ma takiego smarowania jak goracy, to wtedy panewki nie maja tzw"filmu" ktory tworzy sie miedzy nimi gdy olej smaruje je w 100 %
 
 
framboise 



Dołączyła: 26 Kwi 2010
Posty: 13
Skąd: Warszawa/Centrum



Wysłany: Pią Kwi 30, 2010 10:13   

a płyn w chłodnicy ma tu coś wspólnego? Bo podobno było go poniżej normy...
 
 
Kot 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 579
Skąd: Siedlce

Rover 400

Wysłany: Pią Kwi 30, 2010 10:30   

POnizej normy tzn ile ?? bylo go widac w zbiorniczku ?? musialby sie zagotowac zeby cos sie stalo ...
 
 
framboise 



Dołączyła: 26 Kwi 2010
Posty: 13
Skąd: Warszawa/Centrum



Wysłany: Pią Kwi 30, 2010 10:37   

MaReK zwrócił na to uwagę ale nie wiem ile poniżej normy.. już Was nie męczę, dziękuje bardzo za odpowiedzi :)
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Pią Kwi 30, 2010 14:04   

framboise, proszę poprawić temat tak, aby odzwierciedlał Twój problem z autem.
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Pią Kwi 30, 2010 19:54   

Skoro miałaś to auto od dwóch dni, to całkiem możliwe że kupiłaś je już z zatartym silnikiem. Być może to było powodem sprzedaży?
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Kwi 30, 2010 21:22   

Samochód pochodził z rąk naszego kolegi klubowicza dareke, który jak nikt dbał o auto w należyty sposób. Wszystko z resztą jest udokumentowane. Zostawił jednak auto w rozliczeniu w komisie i 4 miesiące stało... co w tym czasie zrobił handlarz (oprócz tego, że rozkradł je ze wszystkich dobrodziejstw) nie wiadomo.

Z tego co mi wiadomo, samochód zachowywał się dziwnie wcześniej.
Przede wszystkim aku był podmieniony na jakiś szajs. Zdarzyło się raz
że nie chciał odpalić i ktoś postawił diagnozę na aku. Potem było okej,
aż do drugiego razu kiedy odpalić już nie chciał. Wtedy ktoś zaryzykował
i odpalił auto pych, ale silnik się zablokował i dupa zbita.

Co do płynu, jak zaglądałem było go poniżej połowy minimum.
Dodatkowo na korku wytworzył się "majonez", ale jak twierdzi dareke
spowodowane to było zalaniem, przez nieuwagę układu chłodzenia koncentratem.

Obecnie auto leczy dr. Mariusz418 i ma przeszczepić motor z bliźniaczego R.
Po tym zabiegu pewnikiem pojeździ przez długi czas, do następnej awarii ;)

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Sob Maj 01, 2010 12:15   

MaReK napisał/a:
Samochód pochodził z rąk naszego kolegi klubowicza dareke, który jak nikt dbał o auto w należyty sposób. Wszystko z resztą jest udokumentowane. Zostawił jednak auto w rozliczeniu w komisie i 4 miesiące stało... co w tym czasie zrobił handlarz (oprócz tego, że rozkradł je ze wszystkich dobrodziejstw) nie wiadomo.


To już z dużym prawdopodobieństwem możemy sobie sami dopowiedzieć. Dodam tylko, że mój kolega prowadził kiedyś z ojcem biuro rachunkowe. Jednym z jego klientów był handlarz prowadzący komis. Koleś za każdym razem przyjeżdżał innym autem i raczej nie oszczędzał żadnego z nich :roll:
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sob Maj 01, 2010 12:22   

PTE napisał/a:
Jednym z jego klientów był handlarz prowadzący komis. Koleś za każdym razem przyjeżdżał innym autem i raczej nie oszczędzał żadnego z nich


Znam kilku handlarzy i zdecydowanie mogę potwierdzić że jest to normalna praktyka codzienna takich panów... Także najlepszą radą dla Ciebie framboise, na przyszłość będzie: Nie kupuj aut od handlarzy :wink: .

Pozdrowienia
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Maj 01, 2010 18:28   

Teraz to już po ptokach ;)
Szkoda auta, bo pewnie by jeździła nim pare latek.
Ale teraz będzie nowy silnik i też kilka latek bezawaryjnej jazy.
Silnikowo przynajmniej, bo już wiemy że wężyk od spryskiwacza do roboty;)

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: !! ZASADY KĄCIKA "Porady techniczne" !!
Przeczytaj, zanim napiszesz PIERWSZEGO posta!!!
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Czw Lis 18, 2010 02:40
kasjopea
Brak nowych postów [Rover 200] Zatarty silnik, miska olejowa
radek19986 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Sty 11, 2017 12:12
Markzo
Brak nowych postów [R200 2.0SDi 98r] potrzebuję porady, silnik przerywa
Silnik na biegu 3 w czasie jazdy od zakresu obrotów 3400 przerywa
frigo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Sro Mar 19, 2008 20:30
Jary
Brak nowych postów [R214Si 1.4 98r] Zatarty tłok
grzech-78 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Nie Maj 11, 2008 22:22
sTERYD
Brak nowych postów [2.0 IDT] Zatarty wałek od pompy wtryskowej
flow Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Sie 28, 2017 18:02
flow



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink