Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Pią Kwi 23, 2010 16:33
marek27 napisał/a:
jaki będzie koszt wymiany wszystkich gumek stabilizatorów ?
Musisz bardziej sprecyzować o jakie elementy chodzi, czy tylko o gumy stabilizatorów przód/tył, czy też łączniki, czy całe zawieszenie, czy jeszcze inaczej.
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Pią Kwi 23, 2010 17:00
marek27 napisał/a:
będzie to całe zawieszenie przód i tył , mechanik wyliczył mi 1800 zł same części to dużo ?
Zależy na częściach jakich firm i zależy też czy policzył np. cały dolny wahacz czy tylko tuleje. Tak na oko to cena OK, ale dużo jest części więc i liczenie nie takie na pół minuty .
Wahacze górne przód komplet 300-400 zł
Sworznie zwrotnicy komplet 120-150 zł
Tuleje dolnych wahaczy komplet 70-100 zł
Silentblocki i łączniki stabilizatora przedniego komplet 90-120 zł
Drążki kierownicze i końcówki drążków komplet 220-250 zł (ale czy wchodzą w zakres naprawy?)
Silentblocki i łączniki stabilizatora tylnego komplet 150-200 zł
Wahacze górne tył komplet 300-350 zł
Tuleje tylnej zwrotnicy 100 - 150 zł
Pewnie jeszcze kilka części z tylnego zawieszenia można by doliczyć, można się pokusić również o gumy drążków reakcyjnych z przodu. Części jakich koszty oszacowałem należą do tej o dość wysokiej jakości, można znaleźć oczywiście sporo droższe jak i sporo tańsze. Szacowanie raczej z pamięci więc w rzeczywistości może się okazać, że suma będzie inna. Trzeba też brać pod uwagę jakiś upust przy takim zamówieniu.
oki dziękuje za pomoc kolego cena zbliżona do mojej po podliczeniu części mam mieć niby w dobrej hurtowej cenie tylko sie teraz zastanawiam czy jest sens ładować w niego tyle kasy ? może zmiana na inny samochód ale z drugiej strony jak go zrobie to będe wiedział że nim pojeżdze .
zastanawiam czy jest sens ładować w niego tyle kasy
Ja myślę że warto, mało prawdopodobne jest, że jak kupisz drugi samochód to nie będziesz musiał w niego inwestować (uroki posiadania używanych aut). oczywiście nie trzeba od razy wymieniać całej "zawiechy" tylko elementy które noszą widoczne ślady zużycia.
najlepiej jedź na do stacji diagnostycznej i poproś o test zawieszenia koszt 30zł,wtedy wszystko na komputerze pokaże co do wymiany,ja ostatnio byłęm i wyszedł mi prawy górny wachacz,kupiłęm lewy i prawy,już założone różnica jest odczuwalna,kupiłęm je w "intercar" 170zł + 20zł wysyłka jak coś mogę dać namiary.
pozdrawiam
ciekawe jakiej firmy.
U Tomiego sa po 177zl najlepsze jakie mozesz zalozyc, a na allegro po 69zl, ale mi wytrzymaly tylko 3 miesiace.
Jezeli chodzi o sprawdzanie zawieszenia na diagnostyce to ok, ale swoznie dolne zwrotnic i tak bym wymienil, bez wzgledu na to, czy sa dobre czy nie. Efekty starych swozni juz chyba wszyscy znaja. Czesto na diagnostyce nic nie wychodzi jezeli o nie chodzi.
Jezeli chodzi o koncowki drazkow to ja placilem u Tomiego chyba 122zl za oba, ale nie dam sobie reki uciac.
thef napisał/a:
można się pokusić również o gumy drążków reakcyjnych z przodu.
Z tego co wiem to dlugo sie na nie czeka, ale tez warto.
Ja ogolnie po doswiadczeniach z wymianami elementow zawieszenia w 600 uwazam, ze najlepiej wszystko na raz zdjac, zrobic i miec spokoj.
Ja tak robilem na raty i wlasnie, a to swozen, a to koncowka drazka, a to cos tam i tak w kolo Macieju. Lepiej raz a dobrze, a za to efekt niesamowity! Gumy stabilizatora warto wymienic i przed zalozeniem je przesmarowac, to pozniej nie skrzypia.
Poza tym uwiez, ze 1800zl za wszystkie czesci do zawiasu to nie duzo.
marek27 napisał/a:
zastanawiam czy jest sens ładować w niego tyle kasy ?
Kwestia zwiazania kierownika z autem. Gdyby mnie bylo stac to bym teraz zrobil wszystko co chce i co potrzeba i by wyszlo jakies 10 000zl. Ktos by sie puknal w czolo, bo przeciez to 620i z 94roku, ale co ja poradze jak nie potrafie sie z nim rozstac. Poza tym jak bym wsadzil te 10kzl to bym wiedzial, ze wszystko jest idealne, i mialbym wszystko czego potrzebuje
A za 10 tys nie kupie idealnej 600 w benzynie na full opcji!
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Pią Kwi 23, 2010 20:39
Perez napisał/a:
U Tomiego sa po 177zl najlepsze jakie mozesz zalozyc
No troszkę przesadziłeś. U Tomiego za tą cenę dostaniesz Yamato, niezłe, ale nie znowu najlepsze z możliwych . Jeszcze lepsza firma, to TRW, no ale kosztują dwa razy więcej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum