Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Dziwne zachowania temp.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Dziwne zachowania temp.
Autor Wiadomość
luki12 



Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 35
Skąd: bydgoszcz



Wysłany: Sro Maj 05, 2010 18:29   [R75] Dziwne zachowania temp.
Typ: v6 Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: wszystkie

Walcze z roverkiem juz jakis czas a problem owija sie dookola wskazan temp.
np. uruchomilem wczoraj samochod normalnie, went. sie wl. na wyl. klimatyzacji i jakim kolwiek nawieie, rano temp. na niebieskiej kropce po kilku km nadal w tym samym miejscu. Wskazania na OBD -44 i obroty caly czas wysokie pow 1tys, ale nie sa stale raz rosna raz opadaja, jest to autom. wiec czasem nawet wyrwie go do przodu przy wcsnietym hamulcu.
Potem po przejechaniu przez torowisko wrocilo wszystko do normy - wskaznik tem podniosl sie na godzine 9.
8 godzina przerwa, 15km trasy 5km korkow i stoje na swiatlach i temp. opadla sobie do godziny 8, podniosly sie obroty, troche szarpnelo do przodu, i po 2s spowrotem do normy. Pojechalem na diagnostyke: wyszyl dwa VISy, jeden jest open drugi close. sonda lambda, wypadnie zaplonu na 1 cyl., zbyt bogata mieszanka, 3 bieg wentylatora, dodam ze nie byl to t4

Mechanik powiedzial ze najpier mam odwiedzic gazownika zeby sprawdzil wszystko czy jest ok potem on sie moze zabrac za szukanie przyczyny, ja podejzewam jakas zwarcia w elektryce, bo co chwila co innego kiedys gdy podobne objawy wystepowaly zapalay sie tez bledy swiatel kierunkowskazow, swiatel postojowych itp myslicie ze to moze byc od gazu ?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Lis 28, 2010 00:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Maj 05, 2010 18:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Czw Maj 06, 2010 10:00   

Wentylator norma ;)
Visy też norma ale nie mają nic wspólnego z temp.
Lambda będzie powodowała duże spalanie i falowanie obrotów-zbyt bogata mieszanka.
Wypadanie zapłonów-cewka-przewód-świeca. Nie cieknie Ci olej z kap zaworowych w gniazda świec?


Błąd świateł zapalał się pewnie przez blendę na tylnej klapie-oświetlenie rej.
Ja bym sprawdził przewód czujnika temperatury w bloku między głowicami(pod termostatem) lub sam czujnik. Warto też zerknąć czy komputer nie pływa w podszybiu.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
luki12 



Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 35
Skąd: bydgoszcz



Wysłany: Czw Maj 06, 2010 18:47   

Zukowaty napisał/a:
Wentylator norma ;)
Visy też norma ale nie mają nic wspólnego z temp.[/b]

Wentylator - juz to raz moj brat naprawial byl problem z 2 biegiem teraz znowu 3 - jak to skutecznie naprawic?
Visy tak samo przeczyszczone oba silniczki dzialaly po podlaczeniu do napiecia, czasem sie jeden wl. ale balance nie czy to juz pora zeby je zminic czy sa jeszcze jakies sposoby na ich regeneracje jak osuszenie nie pomaga?

Cytat:
Lambda będzie powodowała duże spalanie
- jak bylem na t4 u phjowi to wyszlo ze to tylna ta za katalizatorem, tyle na tomateam i w necie jest tylko jedna sonda a ta tylna jest jak wszyscy pisza inna niz te przednie( podobno dwie przednie choc ja tylko jedna u siebie przednia widzialem) wiec tylna zamowilem uzywana i podobno miala byc sprawna nie mam t4 pod reka wiec nie sprawdz ale wyszlo na tym zwyklym kompie ze to 02 sensor , mechanik powiedzial ze taki blad sypac tez od kompa gazu moze i radzi najpierw u gazownika sprawdzic i wyregulowac instalacje.

Cytat:
falowanie obrotów-zbyt bogata mieszanka.
no fakt obroty faluja tak 720 - 790 czasem sie zdazy ze wyjdzie bardziej poza skale. No i rano ale to na ssaniu chodzi.

Cytat:
Wypadanie zapłonów-cewka-przewód-świeca.
- z tym tez juz walcze, najpierw bylo ze 4i 6 cyl. wymienilem swiece(na 4 byl olej) potem wypadal na jakism sprzodu wymienilem przewody i jakism srodkiem mechanik psikal do cewek i pomoglo na jakis czas. teraz znowu na 1 cylindrze loosie...

Cytat:
Nie cieknie Ci olej z kap zaworowych w gniazda świec?
- z przodu moge sprawdzic ale z tyl to raczej ciezko bedzie, ale z tego co widzialem to byl olej na 4 cylindrze srodkowa swieca z tylu, ale tak jak pisalem wymienilem swiece tam i nrazie spokoj bo sie na tym cylindrze nie pojawia blad.

Cytat:
Błąd świateł zapalał się pewnie przez blendę na tylnej klapie-oświetlenie rej.

tzn. mozesz blizej okreslic co dokladnie trzeba zrobic lub sprwadzic. Dzis np. rano po odpaleniu padla jedna zarowka w lewym reflektorze swiatel mijania (lewe swiatlo swiec slabiej).

W tym miejscu tez dodam ze byly juz znim takie akcje ze odpalam silnik i zapala sie blady kierunkowskazow i jakas zarowka, ostrzejszy zakret i troche dziur i same zgasly, zachwile nagle spadki temp. na wskazniku i samoczynne wzrosty i wzrosty oprotow, po czym rover jedzie jak zamulony(wciskanie gazu nic nie daje) i gasnie, potem mozna go z 10 min odpalac zanil laskawie odpali. Nie wiem ja sie nie znam ale jakby sie zalewal albo cos. I wlasnie czasem jest to poprzedzone dziwnym zachowaniem elektroniki albo tylko skoki tem. po odpaleniu z rana lub dluzszym postoju niezaleznie czy zimno czy cieplo czy deszczowo. Srednio raz na dwa tygodnie tak ma. Od czasu jak mam go ze 2 miesiace to juz 4 razy stalem na awaryjnych na dwupasmowych swiatlach w miescia i 10 min blokowalem przejazd bo to gowno nie chcialo zapali bo zgaslo. Chyba pomaga mu kasowanie bledow z komputera, ale poprawia sie na krotki czas.

Z koleji kilka dni temu po 200km podrozy stojac na swiatlach zapalila sie kontrolka airbaga i swieci do dzis, po kilku minutach na zakrecie zaswiecila sie trakcja i juz nie chciala zgasnac nawet wyl. guzika nic nie dawalo dopiero po wyl. i wl zaplonu zgasla.

Cytat:
Ja bym sprawdził przewód czujnika temperatury w bloku między głowicami(pod termostatem) lub sam czujnik.
- o kurcze to jak sie do tego dostac zeby to sprwadzic, mozna o jakies zdjecia lub rysunek prosic, chociaz jak w bloku to pewnie bez zwalania polowy silnika sie nie obedzie ?

Cytat:
[b]Warto też zerknąć czy komputer nie pływa w podszybiu.
- a to tego pana gdzie dokladnie znalesc i jak sie do niego dostac ?
 
 
owcze 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 127
Skąd: Gdynia



Wysłany: Czw Maj 06, 2010 18:59   

Cytat:
Cytat:
[b]Warto też zerknąć czy komputer nie pływa w podszybiu.
- a to tego pana gdzie dokladnie znalesc i jak sie do niego dostac ?


jak otworzysz maskę to po prawej stroniesamochodu, przed komorą silnika pod szybą. Musisz ściągnąć zaślepki z dolnej "osłony" szyby, odkręcić wycieraczki żeby to ściągnąć i odkręcić (dwie?) śrubki. Często zapychają się odprowadzenia wody i może się zbierać woda w podszybiu ;)
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Czw Maj 06, 2010 20:10   

owcze napisał/a:
odkręcić wycieraczki

Nie trzeba zdejmować wycieraczek. Można się połapać bez demontowania połowy przodu.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Maj 06, 2010 21:08   

Zukowaty napisał/a:
Można się połapać bez demontowania połowy przodu.
Zamieniając się w szczura i wchodząc pod plastyki i pompę serwa jeżeli nie ma się kanału aby zrobić od spodu.

luki12 kolega owcze dobrze napisał. Jeżeli nie masz kanału to zdejmij lepiej sobie wszystko bo potniesz ręce i połamiesz plastyki, a przy okazji pogubisz plastyki. :wink: Oczywiście mowa o czyszczeniu kanałów. :wink:
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Pią Maj 07, 2010 11:40   

apples napisał/a:
Zamieniając się w szczura i wchodząc pod plastyki i pompę serwa jeżeli nie ma się kanału aby zrobić od spodu.

Sewro masz z drugiej strony ;) a plastiki zawsze odchylałem.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Maj 07, 2010 13:18   

Zukowaty napisał/a:
Sewro masz z drugiej strony ;)
Napisałem inaczej? Chyba nie. Do przeczyszczenia kanału pod serwem trzeba zdjąć plastyki. Chyba że robi się to od dołu to nie trzeba nawet odchylać plastyku nad filtrem kabinowym.
 
 
luki12 



Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 35
Skąd: bydgoszcz



Wysłany: Pią Maj 07, 2010 19:02   

zagladalem dzis pod maske ale z tego co widzialem bez demontarzu wszystkiego nie widze sensu wyciagania tego wszystkiego skoro nie mam wody ani po lewej ani po prawej stronie w tych kanalikach wyglada na wszystko suche. A komp np. teraz dwa dni nie wariuje caly czas tylko czasami jak ma kaprys, dzis np ostrzejsze hamowanie na swiatlach i zaczela znwou temp. skakac gora dol gora ale przelaczylem z gazu na benzyne porobilo tak jeszcze troche zatrzymalem sie zgasilem i bylo ok. wiec na moje to jakies albo luzne kable albo jakies zwarcie albo ten czujnik jest jakis walniety.

I jeszcze jedna sprawa dzis przyjzalem sie temu ukladowi +kat. i sondy ja mam w swoim 2,5 v6 dokladnie taki http://www.allegro.pl/ite...ver_75_2_0.html
i teraz gdzie tu sa 3 sondy jak ja mam tylko dwie tak jak na zdjeciu i czy tylna za kat to ta piewsza od prawej ?bo zamawailem i wymienilem tylna sone dokladnie ta od prawej. ALe dalej pokazuje blad zastanawiam sie czy aby dobra wymienilem. bo tych modeli kat. i ich odmian chyba juz 3 widzialem. I przy okazji ponawiam pytanie gdzie mozna dostac tylna sonde do r75 NOWA, skoro wszedzie sprzedaja jeden jej model i skoro przednia ma inna opornosc od tylniej.
 
 
owcze 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 127
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pią Maj 07, 2010 19:56   

luki12 napisał/a:
I przy okazji ponawiam pytanie gdzie mozna dostac tylna sonde do r75 NOWA,

spróbuj tutaj http://www.rimmerbros.co....Systems--m-2024

luki12 napisał/a:
zagladalem dzis pod maske ale z tego co widzialem bez demontarzu wszystkiego nie widze sensu wyciagania tego wszystkiego skoro nie mam wody ani po lewej ani po prawej stronie w tych kanalikach wyglada na wszystko suche.


Tu może być suche ale tam gdzie komp i filtr kabinowy jest jeszcze jeden odpływ i on może być przytkany.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Maj 07, 2010 20:02   

Zobacz tu http://forum.roverki.eu/v...p=370726#370726 ile i gdzie są kanały :wink:
 
 
luki12 



Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 35
Skąd: bydgoszcz



Wysłany: Pią Maj 07, 2010 20:27   

Dzieki owcze, ale ja albo slepy jestem albo tez widze jedna tylko http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001630
apples dzieki sprawdze jak bede mial mozliwosc bo przed blokiem w takiej pogodzie to slabo mi tam bedzie grzebac

A tak offtop: apples - wielki jestes za ten "workshop manula" moje wyrazy uznania za kawal dobrej roboty. :ok:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Dziwne zachowania chyba z elektroniką - pomocy!!!
Jamal Rover serii 75, MG ZT 4 Czw Maj 02, 2013 17:25
Jamal
Brak nowych postów [R75] Awaria i dziwne zachowania automat. skrzyni biegów.
stas Rover serii 75, MG ZT 3 Sob Sie 29, 2015 07:50
brzoza1903
Brak nowych postów [mg-ztt] Ogrzewanie wnętrza dziwne dziwne działanie
batyrhan Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Paź 19, 2020 22:31
batyrhan
Brak nowych postów [R75] Temp. podczas jazdy
karol77787 Rover serii 75, MG ZT 10 Sob Sty 21, 2017 09:03
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Temp.silnika-termostat??
copernicus Rover serii 75, MG ZT 11 Nie Gru 28, 2008 09:44
se7en86



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink