Wysłany: Wto Maj 18, 2010 16:47 [Rover All] Otwieranie szyby pasażera z boczka drzwi
Witam wszystkich!
Czy Was też nie irytuje jak sobie jedziecie autem (w moim przypadku R45), jedna ręka na kierownicy, druga na gałce zmiany biegów i łokieć na podłokietniku.... a tu nagle nasz pasażer próbuje otworzyć sobie okno no i zaczyna się..., a to raz tylną otworzy, potem wymaca ten dobry przełącznik i "już jest w domu"...
Mnie to niemiłosiernie męczy i denerwuje....i jak to bywa w takich momentach - "potrzeba matką wynalazku".
I zaczęło się kąbinowanie....
W między czasie udało mnie sie kupić fotele "skórzane" do Roverka, sprzedawca nawet podarował mi w prezencie boczki! okazało się, że boczki pochodzą z anglika czyli sprawny boczek i oryginalny przełącznik już mam!
http://www.allegro.pl/ite..._tapicerka.html
prawy górny boczek ze zdjęcia.
Niestety w życiu nie ma tak łatwo i przełącznik jest typu AUTO, a co za tym idzie ma jedną pozycję do góry(zamykanie drzwi), oraz dwie na dół (otwieranie manualne) (otwieranie automatyczne).
Nigdy nie może być z górki, zawsze pod górkę...
Przełącznik przełącza tylko jeden biegun "+" nie jak np przełączniki z tylnych drzwi gdzie są dwie sekcje przełączne, znacznie by to ułatwiło zabawę
zacząłem kąbinować co by tu zrobić i powstał taki oto projekcik wykorzystujący ów przełącznik i 3y przekaźniki do otwierania/zamykania szyby.
REL1 i REL2 służą do otwierania zamykania szyby, natomiast REL3 zabezpiecza nam instalację samochodową przed zwarciem
np. kierowca otwiera szybę okna pasażera, na pinach silnika pojawia się napięcie
( - silnik |o|)
+|o|- , nagle pasażerowi nie podoba się ten pomysł i postanawia zamknąc sobie szybkę naciska na przełącznik i na silniku pokazuje się napięcie odwrotne
-|o|+ i zwarcie gotowe! REL3 odcina oryginalną instalację silnika i nie ma możliwości zwarcia.
Układ przetestowany i działa już dwa tygodnie
Mam jeszcze jeden taki moduł bo wyszło taniej przy zamówieniu 2ch obwodów
[ Dodano: Wto Maj 18, 2010 17:47 ]
Dalsza część zdjęć...
SPAMU¦
Wysłany: Wto Maj 18, 2010 16:47 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wow, sam o tym myślałem.
Powiedz jaki jest koszt czegoś takiego i jak jest z wpięciem przełącznika w instalację(gdzie go podpiąć i czy robić to oryginalną wiązką z anglika).
_________________ Lubisz jeździć?To jeździj, ale rób to tak aby inni też mogli czerpać przyjemność z
jazdy.
ja podpiąłem się pod "+" od elektrycznej regulacji lusterek, a masę wziąłem z drzwi
koszt modułu to 50zł, boczek 50zł przewody miałem jeszcze wkleję zdjęcie tej instalacji
Czy Was też nie irytuje jak sobie jedziecie autem (w moim przypadku R45), jedna ręka na kierownicy, druga na gałce zmiany biegów i łokieć na podłokietniku.... a tu nagle nasz pasażer próbuje otworzyć sobie okno no i zaczyna się..., a to raz tylną otworzy, potem wymaca ten dobry przełącznik i "już jest w domu"...
Mnie to niemiłosiernie męczy i denerwuje....
Moi pasażerowie nie mają z tym problemu... jakiś wyimaginowany ten "problem" mi się wydaje
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
Czy Was też nie irytuje jak sobie jedziecie autem (w moim przypadku R45), jedna ręka na kierownicy, druga na gałce zmiany biegów i łokieć na podłokietniku.... a tu nagle nasz pasażer próbuje otworzyć sobie okno no i zaczyna się..., a to raz tylną otworzy, potem wymaca ten dobry przełącznik i "już jest w domu"...
Mnie to niemiłosiernie męczy i denerwuje....
Moi pasażerowie nie mają z tym problemu... jakiś wyimaginowany ten "problem" mi się wydaje
a zakazać pasażerom dotykania czegokolwiek a w aucie, bo ty tu jesteś pan i władca a tak poważnie to muszę się przyjrzeć, jak to u mnie jest. Człowiek nie zwraca uwagi na takie szczegóły dopóki ktoś inny mu o tym nie powie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum