Forum Klubu ROVERki.pl :: [r420] brak napięcia na radiu i nie chodzi zegarek
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Pią Lis 19, 2010 12:16
[r420] brak napięcia na radiu i nie chodzi zegarek
Autor Wiadomość
pdasiek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 263
Skąd: Kielce

Rover 400

Wysłany: Pią Maj 21, 2010 16:04   [r420] brak napięcia na radiu i nie chodzi zegarek

ostatnio podłączałem radio i zrobiłem przez chwile spięcie, od tamej pory nie mam napięcia na przewodach do radia oraz nei chodzi zegarek.
z zegarkiem jest tak że jak wyjme kluczyki to zegarek chodzi, bez podświetlenia jak przekręce zapłon to znika.

jak podłączam Radio (stare) to po przekreceniu kluczyka o 1 stopień zegarek ma podświetlenie (radio nie chodzi tak czy siak) jak przekrecam żeby odpalić to znowu gaśnie całkowicie i nie chodzi.

sprawdziłem bezpiecznik nr 23 i jest cały.
sprawdziłem też pod maską jest bezpiecznik do którego jest rysunek Radia, też jest cały.
nie wiem gdzie jeszcze mam sprawdzić, pierwszy raz się spotkałem żeby bezpieczniki były całe a napięcia nie było.
masa się upaliła gdzieś czy coś? może jest jakiś bezpiecznik na przewodzie ale szukałem nie widziałem.
nie sprawdzałem jeszcze nic za schowkiem pasażera, bo jeszcze tam nigdy nie zaglądałem.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Maj 21, 2010 16:04   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pią Maj 21, 2010 16:52   

Sprawdź F15 wewnątrz i F J pod maską. Na przewodach nie ma bezpieczników chyba, że ktoś przerabiał instalację.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
pdasiek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 263
Skąd: Kielce

Rover 400

Wysłany: Pią Maj 21, 2010 17:08   

jakie F ? nie wiem o co chodzi w ogóle.
ja mam takie oznaczenie i skrzynkę. pod maską sprawdziłem taki co ma 7.5 A, i rysunek radia a w skrzynce nr 23 od radia i zegarka.
 
 
 
gregor13 




Pomógł: 19 razy
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 333
Skąd: Radom

Rover 45

Wysłany: Pią Maj 21, 2010 17:23   

Bezpiecznik J w skrzynce pod maską.
Też mi się zrobiło zwarcie podczas podłączania radia, i też nie działało radio i zegarek. Prąd do radia dochodził, ale nie można go było włączyć.
 
 
pdasiek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 263
Skąd: Kielce

Rover 400

Wysłany: Pią Maj 21, 2010 18:00   

ten bezpiecznik pod maską wymieniłem i tak nie dziabie. właśnie to mnie martwi że chyba tylko te dwa są bezpieczniki za to odpowiedzialne a mimo wymiany dalej jest źle.
 
 
 
Deeptrip 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 57
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pią Maj 21, 2010 18:20   

sprawdź miernikiem te bezpieczniki ... mi się parę razy trafiło że wyglądał na cały a był walnięty
_________________
http://www.autocentrum.pl...999776317_3.gif
 
 
pdasiek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 263
Skąd: Kielce

Rover 400

Wysłany: Pią Maj 21, 2010 18:32   

bezpieczniki zamieniałem na nowe, i nic to nie dało. od razu nawet jak zobaczyłem że wyglądają na dobre to zmieniłem.
 
 
 
Deeptrip 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 57
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pią Maj 21, 2010 18:39   

to moim zdaniem zostaje tylko wziąć miernik w łape i poszukać gdzie się kończy prąd :/ czy do bezpieczników dochodzi
_________________
http://www.autocentrum.pl...999776317_3.gif
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Maj 21, 2010 18:39   

pdasiek, opamiętaj się, tego tematu nie mogłeś ciągnąć tylko trzeba było zakładać drugi?
a koledzy mogliby też uwagę zwrócić :wink:
http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#502289
 
 
pdasiek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 263
Skąd: Kielce

Rover 400

Wysłany: Sob Maj 22, 2010 13:08   

szoso420 tamten temat dotyczył schematu którego potrzebowałem pilnie, a przy okazji napisałem o tym zegarku i radiu. Ten temat jest Konkretnie o braku napięcia.
Czekam na dalsze odpowiedzi które mogą mi pomóc w zdiagnozowaniu przyczyny problemu

[ Dodano: Sob Maj 22, 2010 14:08 ]
i co nikt nie pomoże?
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sob Maj 22, 2010 13:27   

Gdzieś w okolicach lewej nogi kierowcy i prawej nogi pasażera pod wykładziną i troszkę w stronę przodu auta są zdaje się punkty masowe. Może w którymś z nich jest słaby styk, a zdaje się, że do nich dochodzą kable masowe osprzętu kokpitu ;) .
 
 
pdasiek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 263
Skąd: Kielce

Rover 400

Wysłany: Sob Maj 22, 2010 13:56   

dzięki będę musiał to sprawdzić, jednak dopiero w piątek bo przed blokiem nie mam jak. tą wykładzinę idzie zdjąć bez większych problemów? czy będę musiał odkręcać różne plastiki?

jeżeli ma ktoś jeszcze jakieś sugestie proszę pisać

aha da się jakoś miernikiem sprawdzić czy po prostu masa nie dochodzi, czy wcale nie dochodzi napięcie.

ewentualnie mogę sprawdzić czy to masa np żeby podprowadzić normalnie masę od akumulatora i wziąć do czarnego w kostce radia i zobaczyć czy lata?
 
 
 
Deeptrip 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 57
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sob Maj 22, 2010 21:46   

ustaw miernik na woltomierz , jedną końcówkę do plusa w kostce, drugą do jakiejś śrubki w karoserii i jak pokaże między 12-14V to plus jest ;) możesz też wetknąć zamiast do plusa w kostce w miejsce bezpiecznika (wtedy sprawdzisz czy + dochodzi do bezpiecznika) a żeby sprawdzić mase to miernik na ustawić na piszczenie albo omomierz i sprawdzić czy minus w kostce ma przejście do karoseri ...ot cała filozofija ;)
_________________
http://www.autocentrum.pl...999776317_3.gif
 
 
pdasiek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 263
Skąd: Kielce

Rover 400

Wysłany: Pią Maj 28, 2010 15:15   

ok dzięki, to będą testy, ojciec elektryk to damy sobie rade :) , często nie ma czasu ale miernik zawsze się znajdzie...

mnie właśnie dziwi że zegarek chodzi jak zapłon nie jest przekręcony, jak przekręce to się wyłącza no i podświetlenie zegarka nie chdozi, chodzi tylko jak wepne radio i przekręce zapłon, i gaśnie jak włącze światła hehe, pogmatwane to trochę...

[ Dodano: Pią Maj 28, 2010 15:29 ]
już po TESTACH no i tak,
na tą chwile wychodzi mi tak
po zapożyczeniu masy z Budy wychodzi tak:
wtykam w Czarny wskaźnik świeci ostro,
wtykam w żółty świeci gorzej,
wtykam w czerwono czarny wcale (wychodzi że to masa),

powinno być chyba że czarny masa, żółty napięcie 12V z aku, a czerwono czarny napięcie ze stacyjki jednak nie zależnie czy stacyjka przekręcona pokazuje tak jak opisałem. miernikiem wychodziło 4V albo 8 V albo 12V jednak nie pamiętam w jakich kombinacjach (kumpel elektryk to sprawdzał), jednak po podłączeniu żarówki pod "te" 12V znowu musiałem immo kalibrować bo nie działał i nie było napięcie na przewodach.


na bezpieczniku pod maską jest 12V i w skrzynce też jest 12V


coraz bardziej myśle nad poprowadzeniem bezpośrednio od akumulatora napięcia... tylko wtedy muszę chyba jakiś bezpiecznik na przewodzie założyć w razie czego, no i to mi nie rozwiązuje sprawy bo zegarek nie będzie chodził

w RAVE znalazłem schemat kostki w ROVER'ze ale nie potrafię tego rozszyfrować
 
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pią Maj 28, 2010 15:59   

pdasiek napisał/a:
powinno być chyba że czarny masa, żółty napięcie 12V z aku, a czerwono czarny napięcie ze stacyjki


Ma być tak - czarny masa, żółty +12V po stacyjce (bezp F15 w kabinie), czerwono czarny +12 po włączeniu świateł (minimum postojówek) bo ten jest od podświetlenia. Powinien też być jeszcze przewód biało niebieski na którym +12V jest na stałe (bezp F J pod maską).
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
pdasiek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 263
Skąd: Kielce

Rover 400

Wysłany: Sob Maj 29, 2010 14:13   

już dokładnie pojąłem co się tam dzieje w tej kostce.

czerwony pokazuje 12V, czarny 8V, a czerwono czarny przy wyłączonych światłach jest jako MASA a jak się włączy to napięcie jest 12V. czyli gdzieś się zwarła masa z czerwonym (napięcie od aku), dlatego też zegarek przestaje działać jak się włączy światła, no i podświetlenia nie ma.

mase do radia zapożyczyłem z przewodu antenowego.

z zegarkiem pewnie jest to samo że po włączeniu świateł napięcie się pojawia gdzieś albo zanika, jednak nie wiem jak się dobrać do tego i szczerze to mi się nie chce bo ładna pogoda hehe.

aha coś jest jeszcze pogmatwane z przewodami do tylnych głośników.
ogólnie w kostce głośnikowej jest doprowadzone 6 przewodów (3 głośniki), jednak z tyłu grają dwa, i są podlączone w MONO, czyli ktoś musiał gdzieś połączyć te dwa głośniki pod dwa przewody, i jakość dźwięku z tylnych jest teraz do kitu (nie znam się dokładnie ale wie że się tak nie powinno robić), jak szukałem masy to znalazłem jeden przewód luźny od głosnika, drugi też bym znalazł jednak jak mimo że są luźne głośnik gra to coś tu jest nie tak, chyba że one są skrosowane i po prostu obojętnie czy się podłączy jeden czy dwa to będą zawsze dwa grały, jednak na półgwizdka. podłączyć te przewody luźne? pod baterią dawał oznaki życia ten jeden głośnik co są luźne przewody
 
 
 
Kisiel 



Dołączył: 19 Lut 2012
Posty: 15
Skąd: Suchadniów



Wysłany: Nie Lut 03, 2013 09:11   

mam to samo poszło zwarcie przez radio czytając to forum posprawdzałem bezpiecznik i odnalazłem 2 od radia oświetlenia ale nadal to samo tylko że mòj rover to200 pomocy z gòry dziękujemy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Jak wyciagnąć zegarek?
Fredziu89 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Kwi 23, 2009 07:18
Lechos
Brak nowych postów [R45 2.0V6 01] Problem z elektryka, brak napiecia
gumowy Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Nie Lip 12, 2009 10:36
gumowy
Brak nowych postów [r45] brak napięcia przy odpalaniu autka
rafeque Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sob Kwi 14, 2012 12:26
rafeque
Brak nowych postów [Rover 416si] brak napiecia na wtryskach
mieso42 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Czw Gru 15, 2016 17:05
mieso42
Brak nowych postów [rover 45 1.8] brak napiecia na jedna cewkę
borysrsko Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Nie Lut 13, 2011 19:52
flapjck1



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink