Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Maj 22, 2010 20:28
opary paliwa ze zbiornika ,są usuwane do układu dolotowego silnika ,poprzez otwieranie się tego zaworu na ciepłym silniku ( steruje tym ECM ) i w minimalnym stopniu reaguje na to sonda lambda.Można tą reakcję pominąć , bo praktycznie w pracy silnika nie powinno być różnicy.Niekorzystnym objawem awarii tego zaworu, jest wzrost ciśnienia w zbiorniku , co jest niebezpieczne przy otwieraniu korka wlewu.
[ Dodano: Sob Maj 22, 2010 21:28 ]
Trzeba by wiedzieć w jakiej pozycji jest ten zawór (zamknięty czy otwarty ).
on bezustannie zamyka sie i otwiera...klik klik klik klik
auto jest lekko mułowate na niskich obrotach. Przy ruszaniu nie ma takiej energii, takjakby kąt zapłonu nie dopasowywał się ?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Maj 22, 2010 20:51
na początek wyczyściłbym wtyk połączeniowy, zmierzył rezystancję cewki zaworu (~ 30 om ) i sprawdził co się dzieje ,jak korek wlewu jest otwarty.A na zimnym silniku tez tak klika ?.
na zimnym też, cały czas po odpaleniu. Nigdy nie sprawdzałem przy odkręconym korku. Jutro spróbuję. więc czy obiawy jakie pisałem mogą mnieć cokolwiek wspólnego z tą usterką
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Maj 22, 2010 21:11
Testbook pokazał błąd zaworu , ale przyczyna wadliwej jago pracy może być inna , związana z taką jak piszesz pracą silnika ( może jakaś nieszczelność w dolocie.Ale najpierw trzeba sprawdzić zawór.
_________________ Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Sob Maj 22, 2010 21:13, w całości zmieniany 1 raz
wpływu na dynamikę auta nie ma. Jeżeli nie działa rozepnij węża by spaliny się nie cofały a wylatywały sobie swobodnie. Powinien klikać. Jeżeli nie klika to nie działa
Jak odpinam wężyk od niego , ten dochodzący do kolektora, to słyszę syki z kolektora i lekko się zmieniają obroty, a po chwili wracają do normy. a jak sprawdzić szczelność dolotu ? Bo może żeczywiście jest tutaj gdzieś problem ? Może dlatego nie jest taki jurny przy ruszaniu ? Miałem parę miesięcy temu walnięte turbo...może coś nie tak z intercoolerem ?, bo takiego mułka dostaje, jak się nagrzeje porządnie. Jak sprawdzić szczelność całego układu dolotowego ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum