Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004
Wracając w tę wielką śnieżycę do domu, oparłem się niechcący o krawężnik.
Tylne koło się odbiło i prawdopodobnie coś tam się skrzywiło delikatnie.
Niestety w efekcie wystrzeliły mi boczne poduszki.
Nie było pasażera, ja miałem zapięte pasy, ale z powodu butelki koli nadszarpnęły się przewody pod siedzeniem i świecił mi się SRS.
Mimo to, oba przednie napinacze zadziałały i ściągnęły się.
Poduszka z boku (ta z góry) wisi sobie na paskach i udaje balon.
Przeszkadza mi jeździć bo nic nie widzę w lusterku.
Poduszka w siedzeniu też się wypruła. Na szczęście na szwie, więc może to się da u tapicera zaszyć.
Mam pytanie. W jaki sposób mogę zdemontować poduszkę z góry.
Czy to można sobie wymienić?
Czy w komputerze zostanie ślad?
Czy jeśli w czasie wymienię sobie te elementy: poduszki, napinacze, to
jeszcze coś oprócz tego też? Czy może to wystarczy....
Nie chce rzeźbić w gównie, a zależy mi na wymianie tego porządnie bo wożę ludzi na których także mi zależy Więc będę czuj się dobrze jak będę wiedział że wszystko jest sprawne.
Dziękuje.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Heja,
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=49774
tutaj jest jakies info, wynika z niego, że musisz kupic poduchy (obie boczne kurtyny i obie w fotelach odpaliły?) + sensor/sterownik i napinacze. A tylnie napinacze też wywaliło? Z tego co piszesz, dostawiłeś bokiem auto do krawężnika i wtedy dupło? może trzeba będzie sprawdzić czujnik od uderzeń bocznych, ten pod wykładzina w podłodze... jak zdemontować ten słupek boczny od kurtyn musisz w RAVE zobaczyć, albo zapytaj Mariusza418
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Heh, dzięki czytałem tam wczoraj na forum o tym, ale mi nie starczyło info
Ja mam 6 poduszek. Kurtyna odplaila na całej długości.
Napinacze z tylu nie poszly. Wiem już od mariusz418, że muszę kupić moduł srs.
Ale czy czujnik uderzenia bocznego też ?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Musiała odpalic na całej długości bo to jedna poduszka, mimo 2 znaczków SRS ale tylko kierowcy, czy pasażera też? o to się pytałem Sterownik airbagów kup taki, żeby zgadzała się liczba poduszek (żebyś czasem nie kupił na 4 airbagi). U siebie wymieniałem napinacz z przodu, bo mi się zaświeciła kontrolka od poduszek, nie jest do dużo roboty, potrzebujesz Torxa o rozmairze 50, odkręcasz 4 śruby mocujące szyny fotela do podłogi, odchylasz go na zewnątrz i widzisz napinacz, jest on przykecony też torxem 50 (jedną śrubą), odkręcasz, wypinasz wtyke pod fotelem, zakładasz nowy i skręcasz w odwrotnej kolejności, dwa fotele to jakieś 40-60min. Czujnik uderzenia bocznego trzeba sprawdzić, najlepiej jak juz będziesz zmianiał napinacze, bo on pod wykładziną jest, bardzo możliwe, że wystarczy nowy sterownik srs, poduchy + napinacze. On nie jest chyba jakiś specjalnie drogi
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Na spocie zobaczymy, co powie Pan komputer
Na razie poskładałem wszystko do kupy. Dopytam o szczegół demontażu mariusz418 na spocie i będę sukcesywnie wymieniał.
Na razie wszystkie części znalazłem na allegro i koszt łączny to ok. 500 zł.
Myślałem, że będzie dużo gorzej
Ponieważ do auta mam ogromny sentyment, więc pewnie po dachowaniu też bym go naprawiał i jeździł dalej
W tej chwili ważne są napinacze (bo się ciężko zapinać) i wahacz, reszta sukcesywnie.
Markzo, poduszki wywaliło od strony pasażera właśnie. Kurtyna i boczna fotelowa.
A czy jeśli zostawię to jak jest i nie daj Boże będę miał czołowe zderzenie, to odpalą się te pozostałe poduchy czy nie?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Napiancze płaciłem u Tomiego_114 75zł za sztuke, wiec nie jest źle wymiana to tak jak mówiłem, jakies 60min przy zderzeniu teraz powinny odaplić pozostałe wydaje mi się, że jeśli uderzenie nie było Bóg wie jak silne, to obejdzie się bez czujnika kupic airbaga fotela, ładnie zaszyć + kurtyne (rozerwało obudowe, czy tylko odskoczyła? obudowa słupka ofkors) i ten sterownik raczej więcej nie będzie
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Sterownika nie musisz zmieniać o ile znajdziesz fachowca co usunie z pamięci tzw dane wypadkowe, czyli crash-data. Na chwile obecną samochód nie ma żadnej sprawnej poduszki.
Napinacza nie widziałeś po odpaleniu systemu SRS? Wygląda tak samo, tylko że się skraca o jakieś 5 cm i pasy się ciężko zapina
Markzo napisał/a:
wymiana to tak jak mówiłem, jakies 60min
Z wyjęciem fotela, czy bez zbędnych operacji?
Markzo napisał/a:
przy zderzeniu teraz powinny odaplić pozostałe
Tego nie jestem pewien. Z tego co czytałem w sieci, to zależy od tego czy i jak się dane w module zapisały. Szczerze mówiąc to nie bardzo rozumiem, jak mogą się te dane różnić. Dla mnie zawsze to było 0 lub 1. Jeśli 1 to znaczy, że poduchy odpalone. Podobno są moduły oparte o jakieś tam ciekawe układy, które pamiętają tylko wystrzał poduszek. Sygnalizują uszkodzony SRS, ale układ pozostałych poduszek jest sprawny.
U mnie przed zdarzeniem, świecił się SRS (nie wiem czy one są podzielone na kierowca/pasażer) ze względu na poruszoną kostkę pod siedzeniem pasażera. Wiele opinii słyszałem, że jeśli takowy sygnał się zaświeca, to układ poduszek nie działa... a u mnie jednak zadziałał i to właśnie po stronie gdzie była usterka układu, gdzie nikt nie siedział i gdzie nie było zapiętych pasów.
Markzo napisał/a:
(rozerwało obudowe, czy tylko odskoczyła? obudowa słupka ofkors
Nic się nie połamało, oprócz takiej kontrolnej zaślepki z napisem AIRBAG.
Markzo napisał/a:
to obejdzie się bez czujnika
Nie było silne. W ogóle na luzie oczekiwałem oparcia się o krawężnik, bo i tak wiedziałem że się nie wybronię. Jednak jak się już oparłem to za pół sek. usłyszałem potworny huk. Aż odruchowo na chwile zamknąłem oczy Jak je otworzyłem, to myślałem że nie żyje, a efektem uderzenia było skasowanie latarni, przystanku i bramy wjazdowej Jak auto się odbiło i wypadło z koleiny, to jechałem już normalnie po swoim pasie. Kierownica jest lekko przekrzywiona, no ale to na skutek "pozytywu" jaki mi się zrobił w prawym tylnym kole. Potem jak już opadł talk i odzyskałem 100% widoczności to czułem smród spalonej instalacji. Taki sam smród czułem już dwa razy w moim aucie, ale raczej nie widzę z tym związku.
Tomek1212 napisał/a:
Sterownika nie musisz zmieniać o ile znajdziesz fachowca co usunie z pamięci tzw dane wypadkowe, czyli crash-data.
Słyszałem o takich metodach, ale nie wiem czy potem urządzenia są w pełni sprawne...
Nie chce oszczędzać na bezpieczeństwie zwłaszcza pasażera, za którego bądź co bądź biorę odpowiedzialność.
Tomek1212 napisał/a:
Na chwile obecną samochód nie ma żadnej sprawnej poduszki.
Sprawdzone to ? Bo jak pisałem wyżej, co szkoła to inna teoria
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Musisz wyjąć fotel albo tunel środkowy ale prościej fotel, 4 śruby torx 50 i jedna na napinaczu, spokojnie można to nawet pod blokiem zrobić kabel od napinacza jest przypięty pod fotelem jedną trytytką, trzeba ją rozciąć, pozatym żadnych komplikacji
Troche nie farta miałeś Z tym sterownikiem to też bym wolał kupić nowy, nie wiadomo jak to potem zadziała... a zawias poza wachaczem mocno oberwał? Ty na 18tkach jeździsz prawda? felga prosta?
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Troche nie farta miałeś Z tym sterownikiem to też bym wolał kupić nowy, nie wiadomo jak to potem zadziała... a zawias poza wachaczem mocno oberwał? Ty na 18tkach jeździsz prawda? felga prosta?
To auto z drugiej strony dostało strzała od Toyoty RAV4. Wahacz się poddał, a felga prawie nie. Myślę, że ten strzał od RAV4 był dużo mocniejszy od tego oparcia się o krawężnik.
Mimo to wtedy poduszki nie odpaliły i ucierpiał jedynie wahacz wzdłużny.
Tutaj jeszcze nie wiem co się poddało, ale koło kręci się "prosto" nie bije na lewo i prawo.
Jutro mam umówioną rano wizytę na diagnozę zawiasu.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Sterownika nie musisz zmieniać o ile znajdziesz fachowca co usunie z pamięci tzw dane wypadkowe, czyli crash-data.
Słyszałem o takich metodach, ale nie wiem czy potem urządzenia są w pełni sprawne...
Nie chce oszczędzać na bezpieczeństwie zwłaszcza pasażera, za którego bądź co bądź biorę odpowiedzialność.
Jeżeli ten magik skasuje te dane wypadkowe to sterownik jest tak samo sprawny jak i nowy. To tak samo jakbyś chciał zmieniać sterownik, bo wywaliło jakieś błeda, a boisz się jeździć z takim kasowanym sterownikiem. Jeżeli po skasowaniu crashdaty lampka srs zgaśnie to znaczy, ze sterownik jest w pełni sprawny.
MaReK napisał/a:
Tomek1212 napisał/a:
Na chwile obecną samochód nie ma żadnej sprawnej poduszki.
Sprawdzone to ? Bo jak pisałem wyżej, co szkoła to inna teoria
W wielu autach jest tak, ze zaświecenie kontrolki SRS wyłącza układ i auto jeździ tak jakby nie miało poduszek. U ciebie jak widać jet inaczej. Teraz sprawa ma się inaczej, bo sterownik powinien mieć zapisane dane wypadkowe, czyli po prostu będzie zablokowany co wg mnie powinno całkowicie go dezaktywować.
Na chwile obecną samochód nie ma żadnej sprawnej poduszki.
Też jestem tego zdania.
O ile mnie pamięć nie myli w R75 żadnej "magicznej/inteligentnej" elektroniki nie było i brak jakiejkolwiek poduszki powodował wyłączenie całego układ SRS.
A kontrolka SRS na desce Ci nie świeci???
A swoją drogą ... współczuję...
Pozdrawiam!
_________________ Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
Maryś Mordo Ty moja Jak ja Cię dawno nie widziałem Sprzedałeś roverka już?
Co do SRS i kontrolki na desce, tak świeci się teraz i świeciła się przed zdarzeniem...
Dlatego nie mam 100% pewności czy jest tak jak piszę Tomek, czy jest tak jak piszą na sieci.
Marian_K napisał/a:
A swoją drogą ... współczuję...
Dzięki. Troszkę skusiłem los. Cieszę się, że tylko tak, bo przed kilkoma minutami przed feralnym zdarzeniem zachowywałem się na drodze jak Solberg
Na razie naprawię zawias, aby auto mogło sprawnie się poruszać a z czasem będę kompletował resztę gratów. Cieszę się, że mało szkód wyrządzają takie strzelające poduszki.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Maryś Mordo Ty moja Jak ja Cię dawno nie widziałem
Hehe, i wzajemnie
MaReK napisał/a:
Sprzedałeś roverka już?
Tak, teraz się lasuję Lancerem
Przymierzam się do wizyty na jakimś warszawskim spocie, ale jak zwykle czas mnie dusi... a poza tym może poczekam już do wiosny, to na letnich kółkach 18 będę się lepiej lansował haha
MaReK napisał/a:
Co do SRS i kontrolki na desce, tak świeci się teraz i świeciła się przed zdarzeniem...
A czemu świeciła się wcześniej - złączki pod siedzeniami? W takim razie dziwne, że w ogóle Ci poduszki odpaliły... hmm... trzeba w RAVE pogrzebać, bo byłem pewien, że przy świecącej kontrolce cały układ SRS jest wyłączony.
Idę szukać RAVE
Pozdrawiam!
_________________ Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Mar 16, 2010 20:09
Marian_K napisał/a:
byłem pewien, że przy świecącej kontrolce cały układ SRS jest wyłączony.
właśnie nigdzie nie spotkałem się z taką informacją , a jedynie , że jak lampka się świeci,to SRS może nie zadziałać ( bo jest np. niskie napięcie aku i z tego powodu świeci kontrolka SRS ). Z tego wniosek i z doświadczenia MaReK , że przy świecacej kontrolce układ może zadziałać.
Przymierzam się do wizyty na jakimś warszawskim spocie, ale jak zwykle czas mnie dusi... a poza tym może poczekam już do wiosny, to na letnich kółkach 18 będę się lepiej lansował haha
No zapraszamy
Marian_K napisał/a:
A czemu świeciła się wcześniej - złączki pod siedzeniami? W takim razie dziwne, że w ogóle Ci poduszki odpaliły... hmm... trzeba w RAVE pogrzebać, bo byłem pewien, że przy świecącej kontrolce cały układ SRS jest wyłączony.
Idę szukać RAVE
Dokładnie tak. Efekt hamowania ostrego i luźno latająych z tyłu tigerów. W końcu jeden z nich poprzetrącał przewody i od tego czasu czasami się włączał sygnalizator SRS. Trzeba było pomerdać przewodami i wszystko wracało do normy. Tego dnia nie chciało mi się tego robić ze względu na pogodę. Mimo to poduchy poszły!
Ja nie mam RAVE'a więc jak coś wyczytasz to daj znać
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Ja nie mam RAVE'a więc jak coś wyczytasz to daj znać
A więc wyczytałem:
System diagnostyki błędów (DCU - Diagnostic and Control Unit) sprawdza poszczególne obwody SRS (poduszki, napinacze) i wyłącza tylko te, w których wykrywa błąd. Błąd sygnalizowany jest zapaleniem kontrolki na desce rozdzielczej, a kod błędu zapisany jest w pamięci DCU SRS. Oznacza to, że obwody w których błędu nie wykryto nie są wyłączone i nadal zadziałają w przypadku kolizji.
No i wszystko jasne
Oczywiście kontrolka błędu zapali się również w przypadku całkowitego wyłączenia układu SRS w samochodzie (uszkodzenia modułu DCU SRS lub awarii zasilania) tak więc jazda z zapaloną kontrolką jest "ryzykowna" bo tak naprawdę nie wiemy czy tylko część układu bezpieczeństwa nie działa czy cały...
Tak więc Marku wymieniaj to co konieczne i będzie OK
Pozdrawiam!
_________________ Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum