Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Problem z odpaleniem - CDT
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Problem z odpaleniem - CDT
Autor Wiadomość
Bulway 




Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 114
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sob Sty 30, 2010 15:44   [R75] Problem z odpaleniem - CDT
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam, przy minus 20 stopniach auto nie chciało odpalić (stary akumulator, wiec wybaczyłem), wyglądało to tak.. wsiadam, kulczyka raz, rzęzi, rzęzi, rzęzi, nic...ok, kluczyk cofam i znow rzęzi, rzęzi, rzęzi, nic.... cofam kluczyk, i...dupa. nic nie rzęzi, nic nie stara się uruchomić, tylko jakieś dziwne pukańsko takie stuk, stuk, stuk... lampki na desce (zegar i ilość km gasną). OK, piechty do najbliższego sklepu, prostowniczek, akumulatorek do domku, w gniazdko. jest git. Dwie godzinki ładowania, akumulator do autka, rzezi, rzezi, bzyk... brum, brum,brum. śmiga :]
Nauczony doświadczeniem wróciłem, akumulatorek do domu, pod prostowniczek, zaladowal sie i grzal sie w cieple. Dzis, temperatura z -5max, wsadzam akumulator, a tu zero efektu, bez bzyków, tylko stuk,stuk, stuk.. akurat znajomy był ze swoim autem to kabelek w kabelek, akumulatorek do akumulatorka. i co... i dupa... stuk stuk stuk... ani nie rzęzi, ani nie bzyka.. trochę mnie to martwi bo sie okazalo ze furak strasznie kapryśny.
wie ktoś skąd ta kapryśność?? Skoro nie jest jest to akumulator to co tam jeszcze być może? Swiece przed odpaleniem nagrzewalem kilka razy (3-5 przynajmniej) i dalej nic.
Zauważyłem że na pasku jest pęknięcie małe, ale wzdłuż, nie w poprzek, wymienię go, ale muszę najpierw odpalić furaka ;D

czekam na info.
Ostatnio zmieniony przez apples Czw Lip 07, 2011 09:01, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sty 30, 2010 15:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Sty 30, 2010 21:46   

Bulway, to własnie akumulator. To kochany R75. Moduły i te sprawy. Wymień akumulator i będziesz mieć spokój.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1758
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Sob Sty 30, 2010 22:01   

Bulway, Zobacz to: http://forum.roverki.eu/v...=r75+akumulator
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
Bulway 




Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 114
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sob Sty 30, 2010 22:47   

Hej, dzięki, jesteście pewni że to akumulator? podłączyłem się pod auto znajomego, więc na 2ch akumulatorach powinien lecieć, a nie było różnicy. ani drgnął. Nawet nie próbował się odpalić.
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Sty 30, 2010 22:51   

Kręci i nie chce odpalić czy w ogóle nie kręci?
 
 
Bulway 




Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 114
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sob Sty 30, 2010 23:37   

Nie kręci.
jakies takie pstryki tylko slysze... ale zero prób rozruchu
 
 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Sob Sty 30, 2010 23:43   

Może coś z rozrusznikiem ? Bo skoro od kabli nie chciał odpalić, to wykluczył bym akumulator. Bez kabli to ewidentnie akumulator, ale jeżeli one nie pomogły ? Rozrusznik ?

[ Dodano: Sob Sty 30, 2010 23:43 ]
A co dzieje się ze światłami ? Czy mrugają ?
 
 
 
SeevS 




Pomógł: 19 razy
Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 285
Skąd: Poznań



Wysłany: Sob Sty 30, 2010 23:45   

Jeżeli kierunki migają to pewnie akumulator.75 ma zabezpieczenie i przy zbyt niskim napięciu odcina rozrusznik.
 
 
Bulway 




Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 114
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sob Sty 30, 2010 23:46   

światła świecą jasno i wydaje mi się że kontrolki nie przygasały.. to + nieodpalenie przy kablu z innym akumulatorem, raczej wyklucza sam akumulator. :/
 
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 31, 2010 11:11   

Bulway napisał/a:
światła świecą jasno i wydaje mi się że kontrolki nie przygasały.. to + nieodpalenie przy kablu z innym akumulatorem, raczej wyklucza sam akumulator. :/


A kable maż porządne i jaki akumulator ma znajomy. U mnie pod blokiem sąsiedzi próbowali odpalać diesle z benzynek i nie dawały rady a jak ja in dałem prądu to od pierwszego. Kable też muszą byc odpowiednie do diesla. Powinny wytrzymywać min 600A
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
rafik14 




Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 43
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Sty 31, 2010 11:29   

miałem taką akcję wczoraj...ładowanie aku spadło poniżej 9v to lipa...zmień aku na nowy.Man też 2,0 CDTi. ten silnik potrzebuje duuuuży prąd na rozruch. a co do odcinania rozrusznika to prawda. Komputer nie pozwoli na całkowite rozładowanie akumulatora. U mnie nawet drzwi otwierał by sie nie zatrzasnęły...bardzo fajny patent.Mam nadzieje ze pomogłem i rozwiałem troski :lol:
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Sty 31, 2010 11:38   

rafik14 napisał/a:
.ładowanie aku spadło poniżej 9v to lipa

A to niby skąd teza, że poniżej 9V? Śmieszny troche ten twój post...
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
rafik14 




Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 43
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Sty 31, 2010 11:42   

miałem na myśli przypadek gdyby tak było a nie teze ze tak jest...nauczsie czytac miedzy wierszami...i bądz milszy :razz:
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Nie Sty 31, 2010 11:44   

Wybacz rafik,ale też nie zrozumiałem,bo alternator daje na ładowanie o wiele wyższe napięcie.Chyba chodziło ci o napięcie nienaładowanego aku?
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
rafik14 




Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 43
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Sty 31, 2010 11:47   

cytuje posto klubowicza w mojej sprawie:
Sprawdź do ilu volt spada napięcie na akumulatorze podczas rozruchu silnika, jeżeli poniżej 9V, to aku do wymiany (w innym aucie jeszcze pochodzi, w roverku nie ),jeżeli do max 10V,to go naładuj i może jeszcze pochodzi

u mnie tak było...kupiłek nowy akumulator i smiga...przepraszam za dobre chęci
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Sty 31, 2010 12:20   

U mnie w chwili pierwszego obrotu napięcie spada do 9V, a akumulator mam żyletę. Kręciłem ostatnio auto 15min i nie padł. Najważniejszy jest prą akumulatora w spoczynku. Powinien wynosić ok 14,3-14,5V. Alternator utrzymuje 14,2V.
 
 
Bulway 




Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 114
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Sty 31, 2010 14:00   

9v, czy nie 9v...nabijam na maxa akumulatora i sprawdzam. jak odpali to lecę do sklepu po nowy. Dziś to chyba tylko hipermarket jakiś będzie otwarty... zobacze co maja do zaoferowania :)
 
 
 
cooladrian 



Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 17
Skąd: lublin

Rover 400

Wysłany: Nie Sty 31, 2010 14:18   

sprawdź kabel do rozrusznika a zwłaszcza z akumulatora bo często się odrywa lub zrywa mi się już to 2 razy zdarzyło i podczas przekręcania kluczykiem słychać takie prztyknięcie.
Sprawdź kable przy rozruszniku czy się nie oderwał.

Pozdrawiam
 
 
Bulway 




Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 114
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Sty 31, 2010 15:07   

ok, sprawdzę
 
 
 
marynabiala 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 178
Skąd: Szczecin



Wysłany: Nie Sty 31, 2010 16:26   

Ja kupilem nowy Future i wczoraj przy probie odpalenia wlaczaja sie swiatla i pyka przekaznik - nic wiecej .Sprawdzilem napiecie i LCD pokazalo niskie napiecie 10,7V Na 100% akumulator












5
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Problem z odpaleniem.
Czujnik położenia wału korbowego czy wałka rozrządu?
Siwus181 Rover serii 75, MG ZT 109 Czw Lut 16, 2017 08:34
sknerko
Brak nowych postów [R75] Problem z odpaleniem
m1c3k Rover serii 75, MG ZT 6 Czw Lip 19, 2012 15:07
kranik01
Brak nowych postów [R75] Problem z odpaleniem
qiver77 Rover serii 75, MG ZT 7 Sob Gru 24, 2016 17:00
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Problem z odpaleniem
wired Rover serii 75, MG ZT 3 Pią Lut 08, 2013 16:48
wired
Brak nowych postów [R75] Problem z odpaleniem - CDT
satan Rover serii 75, MG ZT 28 Pon Maj 16, 2011 21:00
zaniewka



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink