Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420 Di] remont auta duze spalanie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 12:10
[R420 Di] remont auta duze spalanie
Autor Wiadomość
dorete 




Dołączyła: 16 Lip 2009
Posty: 53
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Cze 01, 2010 15:43   [R420 Di] remont auta duze spalanie

Cześć


Ostatnio modernizuje swoje auto, zostało się jeszcze pare rzeczy do naprawy.

Chciałabym podzielić się i uzyskać kilka informacji przydatnych do modernizacji.

Zrobiłam zawieszenie, zostaje kwestia silnika, turbiny i klimy.
Turbina nie rusza się a jak już to tak żę tego sie nie czuje.
SPalanie jest bardzo duze jak na diesla 9-10literków!
Jest jakiś sposób mechaniczny na spadek spalania? tak powiedzmy 7 litrków w mieśćie....
Nie uważam że dynamicznie jeżdżę po raczej nie ruszam na pierwszego spod świateł a i krece go do max 3 tys.

Druga sprawa klimy, potrzebuje sprawną sprezarke do klimy - wypiłam jedną na allego ale okazala sie padaczka jak moja stara - obecnie klima mechaniczne sie zalcza, gazu jest full a chlodzi jkaby chciala a nie mogla...

Jakieś uwagi?



Mój cel:
Stworzyć bezpieczne, wygodne, dość dynamiczne a przedewszytskim oszczędne auto.
Ostatnio zmieniony przez Brt Wto Cze 01, 2010 17:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Cze 01, 2010 15:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 01, 2010 16:01   

Jak naprawisz turbine to spalanie tez powinno sie zmniejszyc
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Cze 01, 2010 17:56   

proponuję zrobić gdzieś diagnostykę silnika ... a skad wiesz, ze winna jest turbina ... podejrzewam, że gdyby zdechła, to raczej byś nie jechała wcale. Czy węże powietrza i intercoler masz szczelne ?? Czy jak dodasz gazu to widać jak "puchną" ?? A przepływomierz sprawny ?? Weź go odepnij i zobacz jak z odpiętym auto będzie jechało. Kolejna rzecz ... kąt wtrysku ... warto go sprawdzić gdzieśna komputerze, bo ma duzy wpływ na spalanie dynamikę i odpalanie poranne.

Polecam lekturę:

http://www.roverki.pl/ind...acji/17-seria-l
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
dorete 




Dołączyła: 16 Lip 2009
Posty: 53
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Cze 01, 2010 19:08   

węże są szczelne bo wymieniałam je ostatnio, nie wiem czy przepływomierz jest sprawny. zapewne czy puchną będę musiała sprawdzić. turbina wedlug mnie jezeli chodzi to tylko mechanicznie - jest prawie martwa.

zastanawiam się czy da się w tym modelu osiągać to upragnione spalanie do 7 litrów.
teoretycznie on ma podzespoły hondy a ten koncern z tego co wyczytałam w planach nie miał oszczędności tego silnika.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Cze 01, 2010 19:30   

ten silnik spokojnie powinien w mieście zejść do okolic 7 - 8 litrów a w trasie w okolice 5 - 6 ... turbine mozna sprawdzić czy w ogóle się kręci i jaki ma luz na wirniku ... trzeba zdjąc wąż dolotowy do niej i palb=cami mozna dojść do wirnika. A sprawdź cjeszcze czy taki gumowy "lejek" zaraz za turbiną jest cały. No i odepnij przepływomierz na próbę. Daj znac o wynikach tych "testów".
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
dorete 




Dołączyła: 16 Lip 2009
Posty: 53
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Cze 01, 2010 20:06   

ok, ale to dopiero jutro :)
 
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 01, 2010 21:43   

dorete, Mam taki silnik jak Ty, w miescie okolo 7, na trasie nie przekracza 5 i to nie tylko przy 90km/h. Faktycznie sprawdz pompe wtrysku, tez mialem z tym problem kiedys, ale u mnie objawialo sie to problemem z odpalaniem na zimnym silniku
 
 
 
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Pią Cze 04, 2010 14:53   

Brt napisał/a:
turbine mozna sprawdzić czy w ogóle się kręci i jaki ma luz na wirniku ... trzeba zdjąc wąż dolotowy do niej i palcami mozna dojść do wirnika. A sprawdź cjeszcze czy taki gumowy "lejek" zaraz za turbiną jest cały. No i odepnij przepływomierz na próbę. Daj znac o wynikach tych "testów".


hey.. mam podobny problem, dziś mechanik powiedział mi że turbina nie działa ;-( chciałbym sprawdzić samemu co się dzieje zgodnie z powyższymi wskazówkami, ale mam kilka pytań:

1. wąż dolotowy do turbiny to jest ten który idzie od filtra powietrza?
2. o jaki gumowy lejek chodzi?
3. po odpięciu przepływomierza nie zauważyłem żadnej różnicy w jeździe - co to oznacza?
_________________
ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420 D 1997r.] Duże spalanie?
mirwin Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Maj 09, 2011 18:31
Koju
Brak nowych postów [R416SI] Duze spalanie
niu90 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 28 Pon Mar 25, 2013 16:14
boczas
Brak nowych postów [R400] Duże spalanie w mieście z 9l do 15 l/100
Tytus_K Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sro Mar 11, 2009 19:04
Tytus_K
Brak nowych postów [R400] Duże spalanie i bardzo małą moc...
jack16a Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Wto Kwi 08, 2008 09:48
piter34
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [Duże Spalanie Rover 400] i nie wiem co robic Pomocy !
Kocioll Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Nie Cze 30, 2013 20:04
Adrian



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink