Wysłany: Sob Cze 05, 2010 20:37 [R620] Szarpie silnikiem
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam.
Zauważyłem ostatnio nieco niepukającą kwestię. Nieci szarpie mi silnikiem przy niskich obrotach <2k. Przy przyspieszaniu tego nie odczuwam, nie liczę nigdy ile przyspiesza itp. Myślałem, że może to paliwo i nalałem 60l bp ultimate + xeramic jakiś dodatek do ropy ale nic to nie pomogło. Dodatkowo czasami jakoś mi wolniej odpala. Tzn czasami odlala od razu a czasami musi pokręcić, nawet jak odpalę go po zgaszeniu na światłach po przejechaniu np 50km (czyli nagrzał się idealnie).
A, i jeszcze jakoś dużo spalił. 48l - 685 km przy czym jakieś 230 trasa. Nigdy tyle mi nie wychodziło przy mojej spokojnej jeździe.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Lut 20, 2011 21:57, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Cze 05, 2010 20:37 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 9 razy Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 254 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Cze 06, 2010 08:42
michallo, można ale będzie się słabiej na obroty wkręcał. Tak czy siak to chyba nie wina przepływki będzie...filtry paliwa, powietrza kiedy wymieniałeś?
_________________ 'Mówią o mnie, że jestem wariat
ale ja to nieźle ogarniam...':P
A można to coś po prostu odłączyć, czy w tym silniku to ma jakąś ważną funkcję? W benzyniaku nissana bez działającego tego były straszne problemy.
tak można. ściągnij tą metalową zawleczkę i po prostu odłącz.. nic nie kosztuje, roboty 30sek a przynajmniej ewentualnie wyeliminujesz jedno z prawdopodobieństw..
_________________ ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
Witam mam ten sam problem i nie jest to wina przepływomierza wymieniłem na nowy i dzieje się tak samo,wymieniłem tez pompę wtryskową, cały sterownik komputera i bez zmian szarpie dalej nie wiem co robić
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Sro Cze 09, 2010 13:01
Powodem może być zapowietrzanie się układu paliwowego (nieszczelności na wężach, zaworkach gruszki itp.), zanieczyszczenia i usterki w układzie wtrysku paliwa (pompa, zawór zwrotny pompy, zawór odcinający paliwo, nastawnik dawki itp.), zabrudzenia i uszkodzenia w wiązce elektrycznej silnika (główna wiązka, szczególnie kostki przy pompie), czujnik pedału hamulca, potencjometr gazu, a czasem uszkodzony lub mocno zabrudzony zawór egr. Wątków na temat tych elementów jest mnóstwo, proszę najpierw przeszukać forum pod tym kątem.
ponieważ CI duzo spalił i duzo jest tego co kolega wyżej wymienił to możesz zacząć od rzeczy ktore mogą mieć związek z podwyższonym spalaniem (albo uciekaniem paliwa może przez jakąś dziurkę w przewodzie)..
_________________ ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum