Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 2.0 SDi 99'] luz na hamulcu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Pią Lis 19, 2010 10:22
[R200 2.0 SDi 99'] luz na hamulcu
Autor Wiadomość
vad 



Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 5
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Cze 28, 2010 09:38   [R200 2.0 SDi 99'] luz na hamulcu

Witam

Od jakiegoś czasu zauważyłem, że mam straszny luz na hamulcu. Objawia się to w następujący sposób:
- delikatnie naciskam hamulec -> delikatnie hamuje
- naciskam mocniej -> hamuje też delikatnie (z tą samą siłą)
- dopiero b. mocne naciśnięcie powoduje mocniejsze hamowanie (ale żeby abs zadziałał to trzeba naprawdę bardzo mocno nacisnąć, że aż noga boli)

Byłem w warsztacie, wymienili mi klocki i tarcze hamulcowe, kazali pojeździć trochę i powiedzieć czy jest ok, ale z tego co widzę to ten nieszczęsny efekt pozostał. Może ktoś z forumowiczów domyśla się co może być przyczyną takiego zachowania bo boję się, że mój mechanik po prostu tego nie wie a nie chcę wymienić połowy samochodu zanim trafi co było nie tak.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Cze 28, 2010 09:38   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Cze 28, 2010 09:40   

1 kiedy wymieniales plyn
2 moze uklad masz zapowietrzony?
3 cylinderki i prowadnice moga byc zapieczone, zardzewiale
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
vad 



Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 5
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Cze 28, 2010 10:01   

ad 1 - Płyn był wymieniany razem z tarczami i klockami
ad 2 - Układ zapowietrzony nie jest bo jak puszczam i naciskam hamulec kilka razy to nie zaczyna nagle "łapać", poza tym pytałem specjalnie mechanika o to czy czasem nie jest zapowietrzony i zaprzeczył
ad 3 - Mechanik przeczyścił cylinderki i prowadnice ok. miesiąc temu (z problemem hamulca byłem już 3x u niego)

Niestety dalej efekt luzu na hamulcu pozostał. Dodam jeszcze, że mechanik teraz podejrzewa, że wspomaganie hamulców nie działa jak należy i jest za ten efekt odpowiedzialne.

Pozdrawiam i dziękuję za szybką odpowiedź
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Cze 28, 2010 17:50   

no to pewnie masz racje ale z tym odpowietrzeniem to wolałbym sie sam upewnić i prowadnice tez możesz sam sprawdzić - jezeli luźno sie dadzą przesunąć to sa OK - oczywiście poz demontowaniu klocków
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
vad 



Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 5
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Cze 28, 2010 20:59   

tak też zrobię, dzięki
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Pon Cze 28, 2010 22:20   

albo masz tak jak ja czyli pompe do regeneracji. mechanik zmienil komplet gumek pompy za 20 zl plus plyn i usluga wymiany za 200zl hamulce w normie!
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
bastek 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 364
Skąd: Racibórz



Wysłany: Wto Cze 29, 2010 00:33   

Ja obstawiam pompę, zmień najpierw gumki, jak nie pomoże to trzeba będzie nową pompę
 
 
vad 



Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 5
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Cze 29, 2010 14:25   

Sprawdziłem te prowadnice oraz jeszcze raz czy nie jest zapowietrzony. W tej kwestii wszystko wydaje się być ok. Zgodnie z Waszymi sugestiami teraz najbardziej podejrzana jest pompa. Byłem jeszcze raz u mechanika i powiedziałem mu o niej, niestety nie chce wymieniać samych gumek (powiedział, cytuję: "to partyzantka z 45 roku, nawet się za bardzo nie kalkuluje bo dużo roboty, lepiej całą pompę wymienić"). Oczywiście mogę zmienić mechanika, ale ciekawsze jest to, że on zasugerował coś jeszcze innego, mianowicie vacuum pompę. Wg niego hamulec jest cały czas twardy, a gdyby z pompą hamulcową było coś nie tak to dałoby się to odczuć na hamulcu. Powiedział, że wcześniej rozebrałby jeszcze tę vacuum pompę i ją przeczyścił (lub wymienił jak byłaby w naprawdę złym stanie). Co o tym myślicie?

Pozdrawiam i dzięki za sugestie
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Wto Cze 29, 2010 22:10   

vad napisał/a:
Wg niego hamulec jest cały czas twardy, a gdyby z pompą hamulcową było coś nie tak to dałoby się to odczuć na hamulcu. Powiedział, że wcześniej rozebrałby jeszcze tę vacuum pompę i ją przeczyścił (lub wymienił jak byłaby w naprawdę złym stanie). Co o tym myślicie?
faktycznie jak pompa nie domaga to hamulec wpada w deche sam...niech tak zrobi jak mowi
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200] Silniczek krokowy
gruby87 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Maj 13, 2010 19:33
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [r200,diesel,97r] Bioropa tanktowaliscie?
chyn Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 22 Nie Kwi 11, 2010 18:22
kamax_19
Brak nowych postów [R400 SDi] Alternator z R200 do R400.
Spiewaczek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Sty 28, 2014 14:01
Spiewaczek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink