Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR 1.4]tarcze hamulcowe
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR 1.4]tarcze hamulcowe
Autor Wiadomość
dcz19 



Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 7
Skąd: Nieborowice/Gliwice



Wysłany: Pon Cze 28, 2010 21:34   [MG ZR 1.4]tarcze hamulcowe

Czy w MG ZR 1.4 z orginalnych jednolitych tarcz hamulcowych da sie wymienic je na wentylowane bez zmiany zaciskow??
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Cze 28, 2010 21:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Pon Cze 28, 2010 21:35   

Nie da się. Tarcze wentylowane są o prawie 10 mm grubsze.
 
 
dcz19 



Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 7
Skąd: Nieborowice/Gliwice



Wysłany: Pon Cze 28, 2010 21:49   

wlasnie widzialem ze wentyle sa gr. 21 mm. ale znalazlem pare firm ktore robia o grobosci 13 mm i dlatego zwariowalem troche. ponizej przykladowy link do takiej tarczy
http://cgi.ebay.co.uk/Fro...=item2a07618e34
 
 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 715
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Pon Cze 28, 2010 22:02   

dcz19 napisał/a:
http://cgi.ebay.co.uk/Fro...=item2a07618e34

Przecież jak byk pisze że to lite a nie wentylowane :roll:
_________________
-Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
 
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Pon Cze 28, 2010 22:04   

Ta fotka to tylko tak sobie przypadkowo. Wentylowane lite to znaczy nawiercane lub nacinane .
 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 715
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Pon Cze 28, 2010 22:07   

keczu napisał/a:
Wentylowane lite to znaczy nawiercane lub nacinane .

Że co?? Widziałeś kiedyś tarczę wentylowaną litą??
_________________
-Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Pon Cze 28, 2010 22:11   

sa albo lite czyli kawal grubej litej blachy albo wentylowane czyli dwa kawałki blachy z dystansem...jezeli lite nawiercane to one jedynie lepiej odprowadzaja cieplo (teoretycznie) z nagrzanych klockow...ale to nie znaczy, ze sa one wentylowane! :) alles klar?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Pon Cze 28, 2010 22:17   

TomC napisał/a:
Że co?? Widziałeś kiedyś tarczę wentylowaną litą??

Kurde na szybko napisalem .Chodzi o to ze w autach wyposazonych w lite tarcze jak chcesz sobie poprawic hamulce to mozna zalozyc nawiercane lub nacinane tarcze bez koniecznosci zmiany zaciskow. Konstrukcja tarczy jest inna niz wentylowanej oczywiscie, ale tarcza jest wentylowana poprzez otwory lub naciecia w tym przypadku. I widzialem takie tarcze zalozone kiedys na moim Fiacie Bravo (Brembo) i mam do zalozenia (jak przyjda )do Roverka (jakies Black Diamond). Po Fiacie powiem ze roznica byla ogromna w odpornosci na przegrzewanie i to na fabrycznych klockach.
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Pon Cze 28, 2010 22:18   

keczu napisał/a:
Black Diamond
to chyba ciekawa marka...ile w koszta?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Pon Cze 28, 2010 22:26   

faecd napisał/a:
to chyba ciekawa marka...ile w koszta?

114€ nacinane ,jeszcze nie mam bo czekalem na zwrot kasy z jednej firmy co jakos nie mogli sie ogarnac z zamowieniem. Nie chce nawiercanych bo podobno pekaja, a Brembo nie robi do Rovera. Opinie maja mieszane ,podobne jak EBC. Ale jak ktos mowi ze tylko teoretycznie poprawiaja hamowanie to nie wie co mowi. Mialem Bravo 1.6 nowe (lite tarcze),na gwarancji wymienilem 3 komplety, po gwarancji kupilem Brembo (570zl w 2000r) . Niiiiggggdy! wiecej nie mialem klopotow przegrzanymi hamulcami.
http://www.europerformanc...ufacturer=blkdi
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Wto Cze 29, 2010 05:58   

Być może odczuwana przez Ciebie różnica nie wynikała tyle z innej konstrukcji tarczy, ile z lepszego materiału użytego do jej wykonania. Nacięcia mają nieznaczny wpływ na odprowadzanie ciepła, bardziej (w mojej opinii) służą one do odprowadzania gazów i pyłów powstałych podczas współpracy klocka z tarczą. Niewątpliwie mogą one w pewnym stopniu poprawić skuteczność hamulców, jednak daleko temu rozwiązaniu do porządnej wentylowanej tarczy.

Jeśli chodzi o R200/MG ZR to mój znajomy ma założone z przodu hamulce od CRX-a, ja do swojego R45 mam od jakiegoś czasu zakupione zaciski i jarzma od Preludy do czego planuję dokupić tarcze od Civica i klocki Ferodo (świetnie sprawdzają się w drugim moim aucie). Można też poszukać całego zestawu na przód z innego Roverka posiadającego z przodu hamulce wentylowane.
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Wto Cze 29, 2010 07:14   

marcin316 napisał/a:
Być może odczuwana przez Ciebie różnica nie wynikała tyle z innej konstrukcji tarczy, ile z lepszego materiału użytego do jej wykonania. Nacięcia mają nieznaczny wpływ na odprowadzanie ciepła, bardziej (w mojej opinii) służą one do odprowadzania gazów i pyłów powstałych podczas współpracy klocka z tarczą. Niewątpliwie mogą one w pewnym stopniu poprawić skuteczność hamulców, jednak daleko temu rozwiązaniu do porządnej wentylowanej tarczy.

Jeśli chodzi o R200/MG ZR to mój znajomy ma założone z przodu hamulce od CRX-a, ja do swojego R45 mam od jakiegoś czasu zakupione zaciski i jarzma od Preludy do czego planuję dokupić tarcze od Civica i klocki Ferodo (świetnie sprawdzają się w drugim moim aucie). Można też poszukać całego zestawu na przód z innego Roverka posiadającego z przodu hamulce wentylowane.

Krotko bo do pracy ide, ale te gazy wlasnie powodyja ten efekt ze tracisz hamulce "fading". Gazy biora sie z przegrzanego materialu ktory wiaze material klocka,klozek i tarcza mogo jeszcze pohamowac ,ale gazy wytwarzaja tak duze cisnienie ze zrywaja kontakt tarcza, klocek.I trzeba te gazy jakos wywentylowac (tu te naciecia) Co do oczyszczania to masz racje. Ogolnie teraz produceci w sportowych autkach wola nacinane niz nawiercane (przy okazji sa wiadomo tradycyjnie wentylowane ). I zaraz ide do pracy ,zrobie ok 18 przegladow w samochodach i wlasnie dla tego wole kupic tarcze wyzszej jakosci, nawiercana gdzie sprawdzilem ze poprawa jest wystarczajaca, nawet wiecej, niz zakladac zaciski z jakis niewiadomych aut ,po wypadkach itp. Fabryczne hamulce to zadna rewelacja jakosciowa ,nawet w Prelude i CRX ,japonczyki maja slabe tarcze ( z 17-stu aut jakie mialem wieszos byla japonska) .Sory za bledy ,ale spiesze sie.
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Wto Cze 29, 2010 07:49   

marcin316 napisał/a:
Można też poszukać całego zestawu na przód z innego Roverka posiadającego z przodu hamulce wentylowane.

można też kupić taki zestaw
http://www.ptp-ltd.co.uk/...de_package.htm?
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Wto Cze 29, 2010 08:17   

Znajomy ma dosyć mocnego Civica VI gen. i przy wentylowanych (bez otworów i nacięć) tarczach 262 mm i zaciskach bodajże od Preludy bez problemów i objawów przegrzania hamuje od 200km/h do zera. Podobny komplet jaki zastosował u siebie planuję włożyć do mojego R45. Też zastanawiałem się nad nacinanymi tarczami litymi ale większość znajomych (znających się co nieco na rzeczy) odradzała mi takie rozwiązanie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25] Klocki hamulcowe i tarcze
niuton Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pon Paź 27, 2008 14:56
Stacho
Brak nowych postów [R216] Tarcze hamulcowe
group1320 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Sro Kwi 24, 2013 21:35
Ukor
Brak nowych postów [R220 2.0 SDI 98r] tarcze hamulcowe
jaka różnica?
laska3001 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Wto Sie 05, 2008 21:07
laska3001
Brak nowych postów [R25] Tarcze hamulcowe tylne
Duch23 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Nie Cze 09, 2013 21:12
tronsek
Brak nowych postów [R220] Tarcze hamulcowe
maniu48 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Gru 15, 2011 21:06
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink