Wysłany: Nie Lip 04, 2010 16:47 [R600] Wyciekający olej niewiadomo skąd
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.3 Rok produkcji: wszystkie
Witam, mam taki problem:
otóż cieknie mi olej, sprawdzam codziennie rano i od 4 dni dzień w dzień dolewam 50-150ml, nieważne ile km, zależnie od czasu ile stoi/jedzie na gorącym silniku. Jak się schłodzi to olej chyba gęstnieje i już nie wycieka.
Sam wyciek widać na misce (tydzień temu zmieniałem uszczelkę bo myślałem ze to ona - nie pomogło), oraz trochę na skrzyni biegów, ale na skrzynię to raczej spływa od strony miski metalowymi łączeniami.
Cały problem w tym, że to wszystko jest mocno zabudowane i ciężko cokolwiek zobaczyć, podejrzewam, że może to być coś pomiędzy silnikiem a skrzynią, gdzieś z tamtych rejonów widać. Tam gdzie się da zobaczyć od góry pod maską wszędzie sucho.
Znajomy powiedział, żę to może być jakiś simmering (podał nazwę między czym a czym, ale zapomniałem ).
Ogólnie też myślę, że to uszczelka, bo raczej głowicę wykluczam, silnik równo ładnie pracuje, pary z wydechu nie ma, płynu chłodniczego raczej też nie ubywa, a jak już to minimalnie, pod korkiem wlewu oleju też czysto, wiadomo, że najlepiej byłoby kompresję sprawdzić, ale czy jest sens myśleć, że to głowica/uszczelka pod nią?
We wtorek jadę, żeby to obejrzeli, ale wcześniej chcę zapytać Was na forum, bo może o czymś nie pomyślałem, macie jakieś typy co to może być? A może ktoś już miał coś podobnego?
Dzięki i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lut 21, 2011 23:07, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lip 04, 2010 16:47 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Simmering miedzy skrzynia, a silnikiem, albo z dolnego walka rozrzadu, ale najlepiej
spitz napisał/a:
We wtorek jadę, żeby to obejrzeli
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
Być może właśnie simmering wału od strony skrzyni puścił ale to wtedy poszedłby olej na sprzęgło lub uszczelka misy olejowej w okolicy sprzęgła i koła zamachowego już nie trzyma,musiałbyś od spodu odkręcić pokrywę koła zamachowego i wtedy mógłbyś zobaczyć dokładniej
po wstępnych oględzinach najprawdopodobniej to właśnie simmering wału korbowego, niestety żeby to potwierdzić trzeba będzie wymontować skrzynię,
myślicie, że 350-450zł za samo wymontowanie to uczciwa cena?
350zl za wymontowanie i zamontowanie to normalna cena, a czy uczciwa niech sie wypowiedza mechanicy
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
Mayson, raczej nie, aparat ostatnio zmieniłem bo mi padł, a cieknący olej występował jeszcze przed tą zmianą, jutro jadę na wyjęcie skrzyni to się zobaczy dopiero
--
no chyba, że to nie ma związku z samym aparatem tylko chodzi o miejsce pod nim, jutro z rana sprawdze
spitz, szkoda, ze wczesniej na to nie wpadlem - skoro juz wyjmujesz skrzynie, to warto byloby wymienic w niej filtr oleju... (cena 350-400zł to dobra cena, miałem propozycję za 500zł). Teraz to już dupa, bo filtr trzeba kupić w TOMATEAM na zamówienie... na jutro nie ma szans.
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
no trudno
jeszcze spróbuję jutro się u nich zapytać czy by nie sprowadzili,
też dałem... bo mogłem się zapytać co mogę wymienić przy zdejmowaniu skrzyni
Ten filtr oleju się wymienia razem z olejem skrzyni ? czy różnie to bywa ? bo ostatni właściciel wymieniał podobno olej w skrzyni tuż przed sprzedaniem to może i filtr wymienił.
Tylko, że wymiana oleju w skrzyni polega na wymianie 2l, a gdy się wyjmie skrzynię, można wymienić cały olej (chyba 6l) i filtr. To droga impreza, więc skoro jest okazja, to możnaby to zrobić; może chociaż cały olej wymień. Nie za bardzo pamiętam szczegóły tej sprawy - sprawdź w manualu serwisowym - stamtąd wszystko wiem na ten temat
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
I sprawa załatwiona, uszczelniacz wału wymieniony łącznie 500zł niestety ale mówi się trudno
Mayson oleju w końcu nie wymieniłem bo mechanik stwierdził, że jest bardzo czysty co z resztą potwierdza poprzedniego właściciela, że wymienił olej w skrzyni.
a jeśli chodzi o wymianę samego filtra to powiedzieli, że oni tego nie zrobią bo "się tego nie robi" w tym silniku i chcieli za to jakieś astronomiczne pieniądze.
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum