Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25 1.4 2001r] poczatek problemow - błędy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25 1.4 2001r] poczatek problemow - błędy
Autor Wiadomość
payol
[Usunięty]






Wysłany: Pon Cze 28, 2010 09:24   [R25 1.4 2001r] poczatek problemow - błędy

Jest to moj pierwszy post wiec witam serdecznie wszystkich.
Posiadam od 3 lat Roverka 25 ( wczesniej 400) i do tej pory autko sprawowalo sie swietnie.
Rocznik 2001 silnik 1.4 benzyna. Przebieg 53 tysiace mil czyli ok 90 tys KM.
Okolo miesiac temu zaswiecila mi sie na pomaranczowo kontrolka silnika ( dodam, ze przebywam w Londynie) Bylem u mojego mechanika (brazylijczyk zlota raczka) robi mi wszystie drobne naprawy (w przeciwienstwie do anglikow liczy za cala robote a nie minute pracy) Po podpieciu komputera wyszly bledy:
P1232 - Fuel pump relay - short to battery
P0532 - A/C Refrigerant Pressure Sensor Circuit Low Input
P1539 - Power To A/C Clutch Circuit Overcurrent
i dodatkowy odnosnie imobilajzera - ktorego brazylijczyk wymienil. Niestety co do reszty jego a zwlaszcza moja wiedza sie juz dawno konczy - nie mowi mi to nic tak po polsku jak i angielsku. Restart komputera spowodowal ze przejechalem 600km po Walii bez kontrolki po czym znow sie zapalila. Auto jezdzi swietnie no ale.. .drazni to swiatelko.
Niestety zauwazylem, to co dzialo sie w moim poprzednim roverku 400 otorz zaczyna pic wode... Po 500km dolalem ok 1L - natomiast kontrolka temperatury nic zlego nie pokazuje. Dziennie po Londynie robie ok 30km, po 2 tygodniach znow dolalem 1L wody.. Moje pytanie najprostrze:
- co tak naprawde jest do wymiany? sensory? uszczelka na glowicy? czy cos jeszcze innego? Jezeli glowica ila taka przyjemnosc kosztuje w Polsce, ile czasu trwa wymiana?

Z gory dzieki za pomoc
Pawel.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lip 12, 2010 16:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Cze 28, 2010 09:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Cze 28, 2010 09:52   

No jak ci płyn ubywa no to może być to niestety uszczelka pod głowicą. Sprawdź jeszcze czy nie przybyło ci oleju i czy na bagnecie nie masz tak jakby majonezu. W zbiorniczku wyrównawczym również możesz sprawdzić czy nie pojawił się majonez.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pon Cze 28, 2010 10:02   

Jak już sprawdzisz czy nie masz "majonezu" pod korkiem i na bagnecie to szukaj wycieków. U mnie był przypadek taki, że olej czysty, ja wycieków nie widziałem a jednak padła uszczelka ale kolektora ssącego. Jeśli płynu będzie ubywało i nie będzie "majonezu" to wymień tą uszczelkę. Koszt w PL to 16zł + ewentualna robocizna. Ja wymieniłem sam.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
payol
[Usunięty]






Wysłany: Pon Cze 28, 2010 10:09   

leszczu19901 napisał/a:
No jak ci płyn ubywa no to może być to niestety uszczelka pod głowicą. Sprawdź jeszcze czy nie przybyło ci oleju i czy na bagnecie nie masz tak jakby majonezu. W zbiorniczku wyrównawczym również możesz sprawdzić czy nie pojawił się majonez.


Dzieki za szybka odpowiedz
- czy mowiac o zbiorniczku wyrownawczym chodzi ci o zbiornik z woda? Bo pamietam ostatnio gdy dolewalem wode... byla ona dosc brudna i zdaje sie ze miala oleiste plamki. Na lunchu sprawdze bagnet i korek.

[ Dodano: Pon Cze 28, 2010 11:09 ]
aiwer napisał/a:
Jak już sprawdzisz czy nie masz "majonezu" pod korkiem i na bagnecie to szukaj wycieków. U mnie był przypadek taki, że olej czysty, ja wycieków nie widziałem a jednak padła uszczelka ale kolektora ssącego. Jeśli płynu będzie ubywało i nie będzie "majonezu" to wymień tą uszczelkę. Koszt w PL to 16zł + ewentualna robocizna. Ja wymieniłem sam.


No tu jest problem natury takowej, ze o autach nie mam zielonego pojecia... wiec raczej nie bede wstanie sam tego wymienic. Ostatnia wielka sprawa ktora sam robilem to wymiana swiec :) Co do wyciekow, takowych nie widze, w sensie brak sladow na parkingu etc.
Btw... widze, ze kilka osob z uk tu jest, moze ktos wie ile mnie moga skasowac za wymiane uszczelki na glowicy w londynie?
 
 
borsi 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 747
Skąd: Poznań Koło

Rover 400

Wysłany: Pon Cze 28, 2010 10:13   

o zbiornik z płynem chłodniczym :) tak z wodą . My tam mam petrygo lub borygo :)
No to zaczątek HGF rób to jak najszybciej. http://www.roverki.pl/ind...h-z-silnikiem-k
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Cze 28, 2010 10:17   

payol napisał/a:
czy mowiac o zbiorniczku wyrownawczym chodzi ci o zbiornik z woda?

Tak :wink:
payol napisał/a:
Bo pamietam ostatnio gdy dolewalem wode... byla ona dosc brudna i zdaje sie ze miala oleiste plamki.

No to wszystko wskazuje na HGF, ale sprawdź jeszcze dla pewności olej
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
payol
[Usunięty]






Wysłany: Wto Cze 29, 2010 09:06   

Ok, sprawdzilem korek - czysciutki. Sprawdzilem bagnet - olej czysty. Co ciekawe postanowilem sie dolac wody bo juz z zewnatrz bylo widac, ze jest ponizej minimum. Odkrecilem korek i co? na sciankach zbiornika jest ten slynny majonez... czyli w zborniku z chlodziwem nie zas w silniku...
W takim wypadku moje kolejne laickie pytanie:
- czy moze to byc cos innego czy to juz napewno uszczelka na glowicy?
Rozmawialem z polskim warsztatem - koszt wymiany ok 250 funtow czyli 1250. Diagnostyka: 45, co ciekawe moj brazylijczyk diagnostyke robi za 25...
Podjade jeszcze dzis do angielskiego zakladu... ale oni licza prace na minuty, kiedys juz pytalem zawolali 350 funtow. Co doradzacie?

[ Dodano: Wto Cze 29, 2010 10:06 ]
Widze, ze niestety problem wisi w powietrzu :(
Mam jeszcze pytanie, moze ktos ma autodate zeby odczytac dokladnie co trzeba robic przy ponizszych bledach:

P1232 - Fuel pump relay - short to battery
P0532 - A/C Refrigerant Pressure Sensor Circuit Low Input
P1539 - Power To A/C Clutch Circuit Overcurrent

czy wogole ten program podaje rozwiazanie problemu? W sensie P1232 - wymienic to i to etc?
 
 
payol
[Usunięty]






Wysłany: Pon Lip 12, 2010 14:18   [R25 1.4 2001r] Ciag dalszy problemow...

Problemow ciag dalszy, w skrocie historia:
- zpala sie pomaranczowa kontrolka - check engine
- podlaczenie do kompa pokazuje bledy czujnikow temperatury + katalizator.
- wymieniono katalizator, kontrolka nadal swieci.
- w zbiorniku z plynem chlodzacym pokazuje sie majonez
- otwarcie silnika wymiana:
- uszczelka na glowicy, uszczelka pokrywy
- pompa wody
- rozrzad
- w trakcie pracy w warsztacie pada rozrusznik
- wymiana rozrusznika
- w trakcie pracy w warsztacie pada termostat
- wymiana termostatu

odbior samochodu z warszatatu:
- brak mocy....
powrot do warsztatu
- ponowne ustawienie rozrzadu
odbior z warsztatu:
- moc wrocila, ale samochod sie przy niskich obrota co jakis czas sie krztusi, silnik nierowno pracuje, czasami po takim kaszlu slychac cichy strzal ( cos jak dawniej w maluchach strzelalo sie z gaznika...oczywiscie moj strzela duzo ciszej ) Dodatkowo, moze to przewrazliwienie ale silnik podczas pracy ( wysokie obroty ) brzmi troche jak autobusy automaty - dzwiek jak wiertarka....?

Drodzy forumowicze.... co ja mam z tym fantem zrobic. W warsztacie twierdza, ze rozrzad juz musi byc dobrze... jutro moge go podpiac do kompa... oczywiscie za kolejna oplata.. - czy komputer moze cos wykazac na temat w/w objawow?

z gory dzieki za pomoc
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Pon Lip 12, 2010 16:49   

payol, bardzo proszę kontynuować tutaj.
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pon Lip 12, 2010 22:52   

payol, jaki olej Ci wlano po remoncie silnika?
Jaki jest stan elementów układu zapłonowego?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZR 160) czyzby to poczatek HGF
pawelzr160 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Sob Lis 01, 2014 15:02
pawelzr160
Brak nowych postów [214i] wczesny początek hgf-u?
hasterer Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 24 Wto Cze 18, 2013 20:25
ADI-mistrzu
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R214] KILKA SPRAW NA POCZATEK
wojtas090984 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pią Lut 15, 2013 10:31
Raptile
Brak nowych postów [214Si] początek HGF wymiana uszczelki -czy planować głowicę
Mario_paco Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Nie Mar 20, 2011 11:36
faecd
Brak nowych postów [R25 Błędy]
Rifer Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Czw Sie 20, 2020 09:30
Rifer



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink