Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 416] 97' grzanie w kabinie i gotujący się silnik
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Pią Lis 19, 2010 10:21
[R 416] 97' grzanie w kabinie i gotujący się silnik
Autor Wiadomość
wojtaskg 




Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 9
Skąd: ZKL / ZGY

Rover 400

  Wysłany: Pią Sty 08, 2010 11:10   [R 416] 97' grzanie w kabinie i gotujący się silnik

Witam,
Jestem tu nowy wczoraj miałem przypadek w swoim roverku przeważnie mam grzanie w kabinie ustawione na max ciepło wczoraj przestawiłem na max zimno i podniosła mi sie temperatura i zaczął się gotować (po ok 100m ) więc się zatrzymałem i i wyłączyłem silnik wentylatory chodziły jeszcze z 3 minuty. odkręciłem korek od zbiorniczka płynu uszło powietrze i płyn wrócił z powrotem do punktu pierwotnego max na rozgrzanym silniku. Czego to jest przyczyną co mam wymienić że tak mi się robi. :cry: Proszę o pomoc.
Pozdrawiam Rover 400 silnik 1.6 seria K 16v 150kkm

Jak jest temperatura ustawiona na max ciepło to bez problemu jeżdżę jak tylko przełączę na zimno to się zaczyna gotować.
Ostatnio zmieniony przez wojtaskg Pią Sty 08, 2010 11:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Sty 08, 2010 11:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
iktorn73 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 530
Skąd: Warszawa/Magdalenka



Wysłany: Pią Sty 08, 2010 11:24   

Być może zepsuł się korek od zbiorniczka i zaworek nie puszcza nadmiaru ciśnienia. Może masz zapowietrzony układ?
 
 
wojtaskg 




Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 9
Skąd: ZKL / ZGY

Rover 400

Wysłany: Pią Sty 08, 2010 11:26   

układ jest odpowietrzony. a Co myślicie o termostacie?
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10926
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Sty 08, 2010 12:48   

nie robiłeś nic z wężami od nagrzewnicy??
wojtaskg napisał/a:
a Co myślicie o termostacie?

przydatna rzecz, ale nie sądzę, żeby był powodem Twoich problemów, chyba, ze jest zamknięty na amen... :hm:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
wojtaskg 




Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 9
Skąd: ZKL / ZGY

Rover 400

Wysłany: Pią Sty 08, 2010 17:43   

jest podejrzenie ze chyba sa zle wczesniej bylo przed wejsciem do nagrzewnicy obejscie ale wtedy nie mialem grzania w kabinie jakby mi ktos podal jak maja byc weze to bede wdzieczny
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10926
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Sty 09, 2010 00:29   

m. in. tu masz schemat układu chłodzenia w Twoim samochodzie:
http://www.roverki.pl/article.php?sid=410
nr 10 na pierwszym rysunku, to oba węże do nagrzewnicy połączone właśnie bypasem (czyli tym, co odpowiada za przepływ płynu w "małym obiegu" gdy nagrzewnica jest zamknięta.
(trochę mylący jest brak silnika w tym schemacie - termostat (13) jest za silnikiem, przy obudowie rozrządu, a trójnik z czujnikami (14) jest z przodu silnika tuż obok skrzyni biegów), ale kształt węży się zgadza :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
wojtaskg 




Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 9
Skąd: ZKL / ZGY

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 11, 2010 14:50   

czyli węże przed wejściem do nagrzewnicy mam polączyć ze sobą ?
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10926
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Sty 11, 2010 15:22   

Jeśli nie masz połączonych to tak...
tylko nie ma to być zwykła rura, bo nie będziesz miał ogrzewania... najlepiej skombinuj oryginalne węże z tą bułą, albo samo obejście od poloneza
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
wojtaskg 




Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 9
Skąd: ZKL / ZGY

Rover 400

Wysłany: Wto Sty 12, 2010 09:26   

gdzie mogę tego szukać, jak to wygląda? jak to się nazywa
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10926
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Sty 12, 2010 09:42   

jeśli chodzi o węże fabryczne do R416 to tylko szroty (używane), albo www.Tomateam.pl, ZTCP, to ktoś niedawno kupował u Tomiego, może ma jeszcze jeden w zapasie... jeśli chodzi o poloneza to nie wiem :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Wto Sty 12, 2010 09:47   

Jeżeli chodzi o poloneza to w każdym sklepie motoryzacyjnym!!!
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
wojtaskg 




Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 9
Skąd: ZKL / ZGY

Rover 400

Wysłany: Pią Sty 15, 2010 11:12   

Vesper416 napisał/a:
Jeżeli chodzi o poloneza to w każdym sklepie motoryzacyjnym!!!


Dobrze ale czego mam szukać

[ Dodano: Pią Sty 15, 2010 11:12 ]
mam dostałem to są 2 węże przed wej/wyj z nagrzwnicy są złączone ze sobą taką nadlewką gumową przez to zgrubienie jest przejście wody?
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10926
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Sty 15, 2010 11:58   

całkiem możliwe...
teraz tylko pozostaje odpowiednio założyć (nie odwrotnie) bo będziesz miał to samo ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
wojtaskg 




Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 9
Skąd: ZKL / ZGY

Rover 400

Wysłany: Nie Sty 17, 2010 11:59   

tzn. ten krótszy odcinek węża ma iść od zaworu przepustnicy w stronę czujnika temperatury (w stronę aparatu zapłonowego) a ten drugi krótszy ma iść przed termostat ??
dobrze kombinuję chce się upewnić czy tak będzie dobrze?
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10926
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Sty 17, 2010 14:25   

jeśli masz takie same węże jak fabryczne, to załóż po prostu tak jak na schemacie... inaczej będzie ciężko wpasować ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
wezyr007 



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 26
Skąd: Rybnik



Wysłany: Wto Lip 13, 2010 11:15   

Ja mam podobny problem tyle tylko ze wczoraj jak kolega sprawdzał auto pod względem sprawności (bo niedawno auto kupiłem) to po jakiś 10 minutach jazdy podjechaliśmy do domu patrzymy pod maske a tam płyn chłodniczy w zbiorniczku wyrównawczym się gotuje. Jak parkowaliśmy to gdzieś płyn uciekał bo było widać niewielkie ślady kropel na parkingu. Podejrzewam że to korek dlatego zamówiłem już nowy. Ale nie wiem co może być powodem że kapie (raczej płyn) na ziemie. Podam jeszcze ze wskaźnik temperatury płynu był w normie tzn mniej więcej w połowie skali na desce).
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Lip 13, 2010 11:28   

Posprawdzaj wszystkie zaciski węzach, może któryś się poluzował i ci kapie.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
wezyr007 



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 26
Skąd: Rybnik



Wysłany: Wto Lip 13, 2010 12:10   

Jeżeli coś źle napiszę/przekręcę to proszę was abyście mnie poprawili nie znam sie za bardzo na mechanice samochodowej :)

Mam ten sam Rover co kolega który zakładał temat
czyli R 416Si 1.6 16v

Dodam jeszcze odnośnie mojego postu powyżej ze klima była włączona podczas jazdy samochodem (oczywiście zimny nawiew).

O ile dobrze rozumiem

1 Pompa wody jest po to aby płyn spowrotem dostawał się do zbiorniczka wyrównawczego
Pompa wody raczej działa - płyn po otwarciu korka wraca do zbiorniczka wyrównawczego

2 Jak odpowietrzyć układ chłodzenia ?

3 Wąż który "biegnie" do chłodnicy (taki gruby) po pewnym czasie robi się taki dosyć twardy.

4 Jak sprawdzić termostat albo pompę wody ?

5 Wentylator na chłodnicy działa (kolega to sprawdzał i przy okazji jak to sprawdzić czy ten wentylator działa)

6 Jak sprawdzić termostat ?

Wiem że kilku elementów nie będę w stanie sprawdzić z tego względu że nie posiadam warsztatu ani "specjalnych" narzędzi.

Do układu chłodzącego nalewam płyn chłodniczego a nie wodę.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10926
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Lip 13, 2010 13:46   

Cytat:
1 Pompa wody jest po to aby płyn spowrotem dostawał się do zbiorniczka wyrównawczego
Pompa wody raczej działa - płyn po otwarciu korka wraca do zbiorniczka wyrównawczego
nie do końca. Pompa wody jest po to, aby wymusić obieg płynu w układzie, a to , że się podnosi płyn po odkręceniu korka wynika ze zmniejszenia ciśnienia po odkręceniu korka.
Cytat:
2 Jak odpowietrzyć układ chłodzenia ?

szukanie nie boli
Cytat:
3 Wąż który "biegnie" do chłodnicy (taki gruby) po pewnym czasie robi się taki dosyć twardy.

bo w środku wzrasta ciśnienie.
wezyr007 napisał/a:
4 Jak sprawdzić termostat

szukanie nie boli
wezyr007 napisał/a:
albo pompę wody ?
pompa na 90% działa najczęściej psuje się w ten sposób, że przecieka.
wezyr007 napisał/a:
5 Wentylator na chłodnicy działa (kolega to sprawdzał i przy okazji jak to sprawdzić czy ten wentylator działa)

podstawowe sprawdzenie, to odłączyć czujnik temperatury- wentylator powinien się zacząć kręcić. Dodatkowo, żeby mieć pewność, czy działa musiałbyś podłączyć go do komputera, i sprawdzić, czy pierwszy bieg załącza się przy 104 stopniach, a drugi, przy 112 stopniach.
wezyr007 napisał/a:
6 Jak sprawdzić termostat ?

powtarzasz się ;)

a w ogóle to na początek wymień korek zbiorniczka i sprawdź, czy masz szczelny układ :cool: .
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
wezyr007 



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 26
Skąd: Rybnik



Wysłany: Wto Lip 13, 2010 16:44   

Czy mogę odpowietrzyć układ chłodniczy gdy znajduje sie w nim płyn chłodzący ? Z tego co wyczytałem to wystarczy odkręcić 1 śrubkę. Natomiast zastanawia mnie bo na stronce pisze zeby dokrecic.
"Dokręć śrubę odpowietrzającą momentem 9 Nm."

Skąd mam wiedzieć ze dokręciłem tą śrubę 9Nm ?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r400 2.0sdi] grzanie
grzanie
czijo Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Nie Sty 03, 2010 22:46
buckezz
Brak nowych postów [R416] Grzanie tylnej szyby
jest bezpiecznik?
dawidd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Mar 23, 2009 10:59
dawidd
Brak nowych postów [R45]Świecacy check i grzanie świec żarowych
Monotonny Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sob Paź 17, 2020 12:01
Jasium
Brak nowych postów [400 2.0 Di 1998r] Wycieraczki + grzanie tylnej szyby
gfh7x Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pią Sie 21, 2009 13:36
Paul
Brak nowych postów [R45]slaby nawiew w kabinie
drozdzik Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Sro Wrz 26, 2012 11:24
bizon



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink