Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214 1.4Si 97r] Temperatura, obroty, 'mruganie'
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 10:29
[R214 1.4Si 97r] Temperatura, obroty, 'mruganie'
Autor Wiadomość
Lupus 



Dołączył: 21 Paź 2009
Posty: 46
Skąd: Konin



Wysłany: Pią Lip 16, 2010 22:24   [R214 1.4Si 97r] Temperatura, obroty, 'mruganie'

Witam. Po regeneracji alternatora nacieszylem sie moim Rover'em okolo 3 miesiecy, gdyz kolejny raz cos nawalilo. Po pierwsze, temperatura rosnie mi po okolo 30 minutach jazdy, wyskakuje tak na ponad polowe, jade dalej i wraca do normy. Bylem u mechanika, sprawdzil uklad chlodzenia, zadnych wyciekow, NIC. Kupilem wiec nowy korek zbiorniczka wyrownawczego, niestety, wskazowka nadal wariuje. Druga rzecz to mrugajace swiatla w rytm silnika. Mrugaja mi wszystkie lampki, nawet kontrolki. Po trzecie, obroty. Stojac na swiatlach na 1 biegu zauwazylem, ze obroty wchodza z 900 na 1100 i tak wkolko. W rytm tego mrugaja swiatla =d dyskotekowe auto. Nie wiem w czym problem, prosilbym o pomoc.


Z gory dziekuje =p
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lip 16, 2010 22:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10907
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Lip 16, 2010 23:39   

sprawdź alternator.
Skoki napięcia mogą powodować zmiany wskazań temperatury jak i obrotów silnika, no i mruganie świateł ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Lupus 



Dołączył: 21 Paź 2009
Posty: 46
Skąd: Konin



Wysłany: Nie Lip 18, 2010 13:08   

Oke, tak zrobie, chociaz obroty jeszcze przed 'padnieciem' alternatora szalaly.

[ Dodano: Nie Lip 18, 2010 13:08 ]
Co do temperatury. Czy to moze byc pompa wody? Mam jeszcze pytanie co do cylindrow. Czytajac niektore posty ludzie wiedza ile cylindrow pracuje =P jak to sprawdzic?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10907
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Lip 18, 2010 14:10   

wierz mi, jakby Ci jeden, albo dwa cylindry nie pracowały to byś zauważył ;)
silnik nie ma w ogóle mocy, chodzi strasznie nierówno i potwornie ciężko go odpalić
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Lupus 



Dołączył: 21 Paź 2009
Posty: 46
Skąd: Konin



Wysłany: Nie Lip 18, 2010 14:41   

Dzieki za kolejna pomocna informacje. Wracajac do watku, dzis jadac autem stalo sie cos niebywalego. Silnik pracowal rowno, swiatla nie mrugaly. Podnioslem maske by posluchac tego blogiego dzwieku i bylo jak nigdy, rowna praca, lecz obawiam sie, ze alternator znow padl, dlatego, ze dopiero po jego regeneracji swiatla zaczely mrugac i obroty wariowac, a ze wszystko wrocilo do normy to znaczy, ze znow padl :|
 
 
shilus82 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 857
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Pon Lip 19, 2010 11:35   

ale jakby alternator był kaput,to jak dla mnie powinna zapalić się kontrolka ładowania akumulatora. Jak w felci ojcu altek poszedł, zapaliła się kontrolka akumulatora, jak mi w matizie pasek na autostradzie strzelił, zapaliła się kontrolka. Chyba, że masz żarówkę od niej spaloną, to wtedy inna bajka.
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Pon Lip 19, 2010 11:39   

...alternator, to jedno, ale radzę też posprawdzać masy.
 
 
Lupus 



Dołączył: 21 Paź 2009
Posty: 46
Skąd: Konin



Wysłany: Pon Lip 19, 2010 16:22   

W jaki sposob moge sprawdzic masy? Zapewne jest to proste, ale nie znam sie zbytnio, dopiero sie ucze :d
 
 
zuber84cool 




Pomógł: 64 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 899
Skąd: Zewsząd

Rover 600

Wysłany: Pon Lip 19, 2010 16:35   

Wygląda że pada ci regulator napięcia w altelnatorze,sprawdź koniecznie połączenie masy.Często objawami padającego regulatora napięcia są skoki napięcia tzn nierówna praca silnika,rozładowanie akumulatora,zapalające się/szalejące,kontrolki,alarm,wskaźniki,"mrugające" światła warto sprawdzić napięcie miernikiem przy naładowanym akumulatorze na słupkach akumulatora,zapalonym silniku "średnich obrotach" i włączonych wszystkich odbiornikach powinno mieścić się w przedziale 13.9 - 14.7 [V] Napięcie nie powinno ulec zmianie po włączeniu świateł.Warto/należy sprawdzić połączenia masy i stan akumulatora.
_________________
JDM OPTION | Cultstyle.pl
 
 
 
Lupus 



Dołączył: 21 Paź 2009
Posty: 46
Skąd: Konin



Wysłany: Pon Lip 19, 2010 22:29   

Akumulator nowy, drugi w sumie juz, bo auto stalo dlugo zima (dziurawy zbiornik paliwa) to sie tamten rozladowal, tak przynajmniej myslalem, lecz to alternator padl. Jak pisalem wczesniej byl zregenerowany, najchetniej bym kupil nowy, ale troche on kosztuje =p. Jak sprawdzic te masy? Nie mam zielonego pojecia co to jest =P
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Pon Lip 19, 2010 22:38   

Przewód masowy idący od akumulatora do nadwozia często robi figle na przykład urywając się. Jest przykręcony jedną śrubą mniej więcej nad lewą lampą.
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
Lupus 



Dołączył: 21 Paź 2009
Posty: 46
Skąd: Konin



Wysłany: Nie Sie 01, 2010 23:38   

Wielkie dzieki. Pamietam byl lutowany, bo odpadal. Jutro sie z tym pobawie :) Najchetniej bym wymienil go calego. Czy to nie 'pomiesza' mi w immobiliser'ze? :|

[ Dodano: Nie Sie 01, 2010 23:38 ]
Sprawdzilem mase, nic sie nie zmienilo. Zauwazylem, ze temperatura rosnie tylko gdy za dlugo stoje na 1 biegu (swiatla, korek), gdy sie rozpedzam temperatura wraca do normy. Czy to moze byc jednak ta pompa wody?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10907
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Sie 01, 2010 23:59   

raczej nie
gdyby to była pompa wody, to byłoby odwrotnie, temperatura podskakiwała by przy wyższych obrotach, a na luzie opadała. w przypadku wzrastania temperatury w korku, to albo przyblokowany termostat (tudzież inna niedrożność układu) lub mało wydajna chłodnica (rozsypująca się od dotyku)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Lupus 



Dołączył: 21 Paź 2009
Posty: 46
Skąd: Konin



Wysłany: Wto Sie 03, 2010 15:14   

Obawiam sie rowniez, ze moze to byc HGF. Poczytalem troche o tym na forum, poszedlem sprawdzic konsystencje plynu w zbiorniczku wyrownawczym i jest okej, tyle, ze na sciankach jakis brazowy syf. Olej sprawdzilem, zly z tego co czytalem to kolor 'capuccino' po zmieszaniu z plynem chlodniczym i wlasciwie to nie wiem czy z olejem wszystko wporzadku, dlatego wstawiam zdjecie (przepraszam za jakosc, nie wiem czy cos bedzie mozna z tego zdjecia wywnioskowac). Wklejam rowniez zdjecie silnika, bo jest podejrzanie 'opluty' olejem.

1. Silnik

http://img834.imageshack.us/f/zdjcie0021d.jpg/

2. Olej

http://img6.imageshack.us/f/zdjcie0019t.jpg/
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10907
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Sie 03, 2010 20:43   

silnik to Ci się poci spod pokrywy zaworów i na początek po prostu wymień tę uszczelkę, a olej to zdecydowanie masz do wymiany ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Lupus 



Dołączył: 21 Paź 2009
Posty: 46
Skąd: Konin



Wysłany: Wto Sie 03, 2010 23:04   

Wymieniany byl przy przebiegu 166 000, teraz mam juz 182 000, myslalem, ze co 25 000 sie wymienia =P Czy ta uszczelka i olej moga byc przyczyna skokow temperatury?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10907
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Sie 03, 2010 23:39   

25tys. km to całkiem sporo, sam wymieniam co 10 tysięcy.
Uszczelka, to nie, ale przepracowany olej ma wpływ na chłodzenie silnika.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Lupus 



Dołączył: 21 Paź 2009
Posty: 46
Skąd: Konin



Wysłany: Sro Sie 04, 2010 19:07   

Zapamietam :) Sprawdzilem te uszczelki na tomateam.pl, znalazlem 3:

1. http://www.tomateam.pl/sk...ial=silnik&c=47

2. http://www.tomateam.pl/sk...al=silnik&c=534

3. http://www.tomateam.pl/sk...al=silnik&c=544


Czy one sie czyms roznia? (oprocz cena :P )


Edit: pasuje jedynie ta ostatnia, gdyz moj Rover ma 8 zaworow. Nie bylo pytania =p

[ Dodano: Sro Sie 04, 2010 19:07 ]
I tutaj kolejne pytanie. Czy nadal jezdzic na Mobile 1 10W40 czy polecacie cos innego?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10907
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Sie 05, 2010 10:21   

możesz śmiało jeździć na mobilu, to bardzo dobry olej, jego jedyną wadą jest cena ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Lupus 



Dołączył: 21 Paź 2009
Posty: 46
Skąd: Konin



Wysłany: Czw Sie 05, 2010 12:31   

Przy okazji wymiany oleju chcialbym tez wymienic pasek rozrzadu, filtr oleju ( te czesci znalazlem u Tomiego), lecz mam problem z walkiem rozrzadu. Sa jedynie uzywance, ktos wie skad moglbym dostac nowy?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [200] temperatura i obroty
grzesieketz92 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 21 Wto Mar 25, 2014 20:34
grzesieketz92
Brak nowych postów [R214] temperatura
ola22 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Nie Lut 02, 2014 17:32
robsson78
Brak nowych postów [R214] 2w1 - glosne stukanie + temperatura
wuj0 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sro Sie 26, 2015 18:55
Gość
Brak nowych postów [R214 '99] Problem z temperatura silnika.
ash Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Pon Sty 05, 2009 22:24
ash
Brak nowych postów [R214 Si 1.4 16V 103KM] Problem z temperaturą
gorgoroth80 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Czw Lip 29, 2010 16:28
gorgoroth80



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink