Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 1.4i 97r] ubytek płynu problem rozwiązany polecam!!!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 10:20
[R200 1.4i 97r] ubytek płynu problem rozwiązany polecam!!!
Autor Wiadomość
pawel4580 



Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 45
Skąd: Wrocław



  Wysłany: Pon Lut 22, 2010 16:39   [R200 1.4i 97r] ubytek płynu problem rozwiązany polecam!!!

Witam!
Ponad 1,5 roku walczyłem z ubytkiem płynu chłodniczego w R214i. Czytałem na internecie, sprawdzałem objawy uszczelki głowicy, dociskałem opaski na wszystkich wężach, termostat, pompa, nagrzewnica itd. Dolałem uszczelniacz w płynie do chłodnic oraz w proszku, mimo to płyn ubywał nawet co 20 km dolewałem 0,5 litra a wycieków płynu nigdzie nie było widać a jednak gdzieś znikał. Zimą było gorzej. Pomyślałem korek od zbiorniczka wyrównawczego, tylko został. Nie mogłem dostać w żadnym sklepie motoryzacyjnym takiego korka ani w hurtowni mimo, że pracuje w motoryzacji. Znalazłem korek na internecie przypadkiem,zamówiłem koszt 41 zł nowiutki założyłem i już miesiąc poziom płynu nie ulega zmianie. Korek ma zaworek i zaworek nie trzymał już ciśnienia to była przyczyna. Wycieków nie było widac ponieważ płyn odparowuje. Wcześniej oczyscilem zbiorniczek z syfu szczykawką przydałoby sie odpowietrzyc, ale nie koniecznie. Podstawa to korek mało kto wie, że to on jest w 99% sprawcą ubytku płynu. Zanim zaczniesz wymieniać uszczelke wymień korek! Podaje nr korka można wpisać w google i zamówić ze strony: NR korka PCD100160 strona http://www.englishcars.pl/?productID=1544 Myśle że wielu osobom pomoże. Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lut 22, 2010 16:39   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Pon Lut 22, 2010 17:07   

pawel4580, dzięki za informację, ale sprawa korka jest na forum znana. Nie ma też problemu z jego dostaniem.
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Lut 22, 2010 20:42   

kasjopea napisał/a:
Nie ma też problemu z jego dostaniem.

Polecam: http://www.tomateam.pl/sk...&m_dzial=&funk= ;)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
snake0908 




Pomógł: 33 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 371
Skąd: Pszczyna



Wysłany: Wto Lut 23, 2010 09:51   

piter34 napisał/a:

Polecam: http://www.tomateam.pl/sk...&m_dzial=&funk= ;)


W linku od kolegi Pawel4580 jest po 26zl w twoim po 36zl, po co przeplacac?
_________________
[R 45 1.8 00r]
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Wto Lut 23, 2010 13:29   

Po co przepłacać korek dostaniesz w każdym sklepie motoryzacyjnym tylko mowisz ze do poloneza! Koszt srednio 15zł. Ja mam juz pół roku założony i jest wszystko ok. A tak poza tym korek sprawdza się w pierwszej kolejnosci bo primo on najczesciej pada a po drugie primo najtansza czesc chyba w ukladzie
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
iwan00 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 159
Skąd: Gdynia



Wysłany: Czw Mar 04, 2010 09:12   

Pozwolę sobie podłączyć się pod temat, czy również w Roverkach z silnikiem Diesla [220 SD] ubytek płynu może być spowodowany wadą korka?

Dodam, że gdy odkręcam korek z układu schodzi nadciśnienie ( pssssst ) więc raczej korek jest szczelny. innych wycieków nie zauważyłem. Co sprawdzić na początku?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
kowalainen 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 79
Skąd: Jelenia Góra



Wysłany: Czw Mar 04, 2010 09:38   

iwan00, oczywiście, że może, to nie ma znaczenia jaki to samochód/silnik.

Korek utrzymuje ciśnienie w układzie do pewnego poziomu, później otwiera się zawór i nadmiar ciśnienia jest uwalniany. Ciśnienie w układzie musi być, bo jak wiadomo ciecze przy wyższym ciśnieniu mają większą temp. wrzenia. Korek utrzymuje to ciśnienie aby płyn w układzie się nie zagotował.
A jak już odkręciłeś ten korek to temu "psssst" towarzyszyło bulgotanie? A tak na przyszłość, nie odkręcaj przypadkiem korka na rozgrzanym silniku, zmniejszysz ciśnienie i płyn może się zagotować.
 
 
iwan00 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 159
Skąd: Gdynia



Wysłany: Czw Mar 04, 2010 11:01   

Tak, było bulgotanie. odkręcałem na rozgrzanym ale już zgaszonym silniku. Następnym razem trochę odczekam.


No i do meritum, czy korek jest do wymiany?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
BayHarborButche 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 124
Skąd: Mława/Konopki

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 04, 2010 12:16   

Ja kupiłem korek od Poloneza 20 zł i można go dostać w każdym sklepie moto:)
_________________
Z poważaniem Adam Z.
 
 
 
iwan00 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 159
Skąd: Gdynia



Wysłany: Wto Mar 30, 2010 14:13   

Do którego poloneza ten korek? Caro, ATU, jakieś starsze??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Mar 30, 2010 14:29   

iwan00 napisał/a:
Do którego poloneza ten korek? Caro, ATU, jakieś starsze??

no pomyśl, a które miały silniki Rovera? :wink:
 
 
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Sob Cze 12, 2010 17:42   

kowalainen napisał/a:
(...)
A jak już odkręciłeś ten korek to temu "psssst" towarzyszyło bulgotanie? (...)


a co to oznacza jeżeli towarzyszy bulgotanie?
_________________
ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
 
 
Gonia 




Pomogła: 20 razy
Dołączyła: 28 Wrz 2001
Posty: 356
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sob Cze 12, 2010 17:47   

snake0908 napisał/a:
piter34 napisał/a:

Polecam: http://www.tomateam.pl/sk...&m_dzial=&funk= ;)


W linku od kolegi Pawel4580 jest po 26zl w twoim po 36zl, po co przeplacac?


Tomi ma też korki w zamienniku (tak jak ten z linku powyżej), koszt to chyba 16 zł.
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sob Cze 12, 2010 18:48   

Gonia napisał/a:
Tomi ma też korki w zamienniku (tak jak ten z linku powyżej), koszt to chyba 16 zł.

mam właśnie taki, niczym nie odbiega od oryginału
 
 
thot83 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 71
Skąd: Olsztyn

Rover 400

Wysłany: Nie Cze 13, 2010 14:14   

Witam
Zastanawiam się czy przypadkiem nie istnieje możliwość sprawdzenia działania tego korka, a właściwie tego zaworka w korku. Dodam, że u mnie raczej nie ma problemu bo korek niedawno zmieniałem, koszt u Tomiego w zeszłym roku coś około 40 zł z przesyłką.
Mimo wszystko może komuś przyda się taka informacja jak to sprawdzić, zresztą sam z ciekawości sprawdziłbym jego działanie u siebie. Macie jakieś pomysły?
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Pon Cze 14, 2010 11:13   

Jest taki:
http://www.tomateam.pl/sk...&m_dzial=&c=524

... i taki:
http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=&c=1268
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pon Cze 14, 2010 13:15   

Jeśli mamy pewność, że układ chłodzenia jest szczelny, HGF-u nie ma, a ciecz chłodząca w magiczny sposób ucieka, to jeśli za to winien jest korek zbiorniczka, to nie jego zaworki, a uszczelka pod gwintem.

Jeśli uszkodzone będą zaworki korka, to układ będzie trzymał albo za niskie ciśnienie (będzie się borygo gotować), albo za wysokie ciśnienie (będą pękać gumowe węże układu), ale cieczy ubywać nie powinno (no, chyba że już coś trzaśnie). Jeśli cieczy ma ubywać przez korek - to przez jego nieszczelną uszczelkę, która przy dokręcaniu dociska do czoła gwintu zbiorniczka i zapewnia szczelność.

Szczelność korka sprawdza się banalnie - wystarczy ścisnąć ręką gumowy wąż układu chłodzenia, najlepiej najgrubszy. Jak spod korka wydobędzie się syczenie, a wąż nie będzie sprężynował przy ściśnięciu - to korek jest nieszczelny i mus go wymienić.

Osobiście przetrenowałem w moim Poldoroverze nieszczelny korek i założyłem mu takowy od zwykłego Poloneza, kosztował mnie chyba 10 czy 12 PLN. Trzymał pięknie i nie popuszczał nic. Teraz nie ma czego, bo boryga w silniku niet, a głowica leży na balkonie.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Cze 14, 2010 13:34   

A coż sie stało z Poldoroverem?
Najpierw stał nie jeżdżony, potem coś jeździł, a teraz głowica na balkonie ? :mrgreen:
Czyżby nadszedł jego koniec ?
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pon Cze 14, 2010 15:44   

Poldeusz dumnie stoi na trawniku, choć trochę po zimie podrdzewiał. A głowica na balkonie, właśnie dotarłem jej zaworki i czoło styku z silnikiem. Niestety, wydechowe miały wżery jak kratery, długo je docierałem. Ssące OK. Uszczelniacze trzonków mam nowe, choć stare były OK. Popychacze rozebrałem, odolejowałem, wyczyściłem, rozciągnąłem sprężynki. O dziwo, nie było w nich nic syfu, czyste i nie zatarte ani jeden, pięknie pracują i są szczelne).
Czeka mnie jeszcze wyciągnięcie reszty silnika, bo chcę go rozłożyć i też jak głowicę, wyczyścić, co trzeba dotrzeć, itd..
Silnik jest w super stanie, do końca nie brał oleju, ciśnienie sprężania po 1.4 MPa (pomimo pozjadanych przylgni na zaworach), a ciśnienie smarowania prawie 0.45 MPa na zimnym, na oleju syntetycznym o lepkości 5W40. Przebieg silnika 100% realny 166 kkm.

Jak go złożę, to niejeden współczesny wózek zawstydzi.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
wezyr007 



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 26
Skąd: Rybnik



Wysłany: Nie Cze 27, 2010 16:41   

A ja mam pytanko czy to normalne ze po jeździe samochodem jak wyłączę silnik i odkręcę korek w zbiorniku wyrównawczym to pojawia się syczenie i płyn z chłodnicy wędruje przez górną "rurkę" do zbiorniczka (nie duża ilość) ?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200] ubytek płynu
kuba.j Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Nie Sty 20, 2013 22:03
lewy86
Brak nowych postów [R200 1.1 99r]Ubytek płynu od wspomagania
piuska Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pon Paź 19, 2009 13:39
Robertus74
Brak nowych postów [r200] Ubytek płynu chłodniczego
zdzisiek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 17 Wto Lut 05, 2013 12:57
baxter
Brak nowych postów [R200 1.4i 98r] Ubytek płynu chłodzącego i babelki...
Ubytek płynu chłodzącego i babelki...
Wydryszek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Pon Cze 01, 2009 10:01
Wydryszek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink