Wysłany: Pon Kwi 05, 2010 07:47 [R414 1,4 16V 97r] PROBLEM Z PRĘDKOŚCIOMIERZEM
Witam!!! Jak w temacie mam problem z prędkościomierzem. Raz działa a raz nie.... Wydaje mi sie ze przestaje dzialać jak sie nagrzeje silnik.... Jechalem wczoraj do rodzinki i po okolo 25 km prędkościomierz padł dojechałem do celu,auto postalo kilka godzin i licznik dzialal znowu przez ok 20-25km i padł Jakąś godzine po powrocie do domu wsiadam do auta i licznik działa. Co sie dzieje?
SPAMU¦
Wysłany: Pon Kwi 05, 2010 07:47 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
To samo działo się w moim Rover-ku. Wskazówka prędkościomierza drgała, potem spadała do 0. Podnosiła się kilka razy i znów opadała. Potem w czasie jazdy nagle się podnosiła po to żeby znów opaść etc. Ostatecznie nic z tym nie robiłem i problem sam się skończył. Chętnie się dowiem gdzie tkwi przyczyna takiej usterki.
Ja bym przejzal rava czy od predkosci jest jakis czujnik poza obudowa zegarow. Jezeli nie to wiadomo gdzie szukac usterki. To moze byc jakis drobny element elektroniczny nawet.
W razie w jak juz nie bedziesz mial pomyslu na usterke ja bym kupil uzywane zegary na allegro od anglika za 30 zl ostatnio widzialem, przelozyl na probe i zobaczyl czy bedzie dzialalo.
Jak tak to tylko wyjac tarcze i mechanizm z tamtego plus przelozyc tarcze z km (bo tam sa mile i km)
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Miałem podobny problem - skończyło się na podmianie zegarów. Padło zapewne coś w elektronice zegarów. Nie doktoryzowałem się nad tym, wydałem kilkadziesiąt pln-ów na zegary z anglika, potem podmieniłem tarcze. Jedyny ból, to fakt że przebieg dzienny będzie pokazywało w milach. Prędkościomierz natomiast pokrywa się z tym z anglika, czyli zero przekłamań.
Aha - dodam, że objawy miałem identyczne jak kolega RaFaLuS
Witam ponownie;) wymienilem zegary i dwa razy impulsator. Licznki dalej szaleje;/ nie wiem juz co mam zrobic.... jest jeszcze jakis inny element ktory moznaby sprawdzić?
[ Dodano: Sob Maj 29, 2010 10:43 ]
Moj ojciec ma Honde civic VI, wiec tak pomyslalem ze moze od niego jeszcze spróbuje zegary przelozyc na próbe. I tu pojawia sie pytanie czy one beda pasowac? Niby sa takie same ale czy te mechanizmy w srodku sa takie jak i w roverze...
miałem identyczny problem. Prędkościomierz nie działał przy rozgrzanym silniku. Przyczyną był uszkodzony impulsator. Wewnątrz niego znajduje się plastikowy rdzeń, który jak się okazało złamał się. Z tego co wiem chodzi tu o rozszerzalność temperaturową materiałów - przy większej temperaturze ciała się rozszerzają i w wyniku tego powstają luzy, a w tym przypadku powoduje to, że obraca się tylko ta część impulsatora, która "wchodzi" do skrzyni biegów.
Sprawdź jeszcze raz impulsator, czy nie czujesz jakichś luzów przy kręceniu tą zębatką, która zazębia się ze skrzynią biegów. Może został źle zamontowany. Przy wyjmowaniu skrzyni bardzo łatwo go uszkodzić.
Wysłany: Wto Cze 01, 2010 20:43 podaje prawdziwa i już tu podaną odpowiedz
winien jest mały trybik który znajduje sie w skrzyni,i daje napęd na impulsator. podczas gdy olej jest zimny co za tym idzie gęstszy oraz elementy napędu impulsatora są nie nagrzane obraca i wskazuje ok ale podczas nagrzania sie traci wartości i kurczy sie co z tym idzie nie zatrybia i powoli przestaje pokazywac aż do ochłodzenia sie skrzyni, ja to olałem bo wyjsciem jest rozpołowić skrzynie i naprawić nie jestem zwolennikiem rozpoławiania skrzyń
u mnie tez tak bylo odpalilem luz dzialal a po jakims czasie nie:) wiec to nie ma nic wspolnego z temp tylko np drganiami wywolanymi przez jazde itp.
przez ostatnie kilka dni jezdzilem kilka razy w ta sama trase i licznik przestawal dzialac przez caly czas niemal ze w tym samym miejscu Więc wątpie zeby winą byl przetarty przewód....
[ Dodano: Sro Cze 02, 2010 10:08 ]
crazylane napisał/a:
Sprawdź jeszcze raz impulsator, czy nie czujesz jakichś luzów przy kręceniu tą zębatką, która zazębia się ze skrzynią biegów. Może został źle zamontowany. Przy wyjmowaniu skrzyni bardzo łatwo go uszkodzić.
Próbowalem juz na 2 innych impulsatorach(z moim 3) i caly czas jest to samo;/ z tego co mowisz wszystkie 3 musialyby być uszkodzone a to raczej malo prawdopodobne.
[ Dodano: Sro Cze 02, 2010 10:09 ]
Darion503 napisał/a:
winien jest mały trybik który znajduje sie w skrzyni,i daje napęd na impulsator. podczas gdy olej jest zimny co za tym idzie gęstszy oraz elementy napędu impulsatora są nie nagrzane obraca i wskazuje ok ale podczas nagrzania sie traci wartości i kurczy sie co z tym idzie nie zatrybia i powoli przestaje pokazywac aż do ochłodzenia sie skrzyni, ja to olałem bo wyjsciem jest rozpołowić skrzynie i naprawić nie jestem zwolennikiem rozpoławiania skrzyń
Darion503 nie wiem czy twoja teoria jest prawidłowa, ale dojście do tego trybiku z tego co zauważyłem możliwe jest po wyciągnięciu półosi i zdemontowaniu impulsatora.
Miałem to samo, wymieniałem impulsatory, zegary . Jednak winny był tryb w skrzyni. Nie wymieniałem samego trybu w tamtym tygodniu padła skrzynia wymieniłem i problem sam się rozwiązał.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum