Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400/45/ZS] Stabilizatory
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400/45/ZS] Stabilizatory

Wymiary stabilizatorów
Autor Wiadomość
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pon Maj 03, 2010 18:44   [R400/45/ZS] Stabilizatory

Witam.
Mam zamiar poprawić sobie troszkę prowadzenie autka. Obecnie źle nie jest ale czuję że może być lepiej.
Postanowiłem że pierwszym krokiem będzie montaż tylnego stabilizatora którego u mnie nie ma. Z tego co wiem owe stabilizatory są o różnej grubości. Dlatego mam pytanie do osób posiadających R400/45/ZS i stabilizator tylny jakiej jest on grubości w Waszej wersji silnikowej. Przy okazji jak możecie podać jakiej grubości jest stabilizator przedni to będzie wiadomo czy przedni też wymieniać czy zostawić.
Z góry dzięki za pomoc :)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Maj 03, 2010 18:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
michu1123 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 147
Skąd: Środa Wlkp.

Rover 400

Wysłany: Sob Maj 08, 2010 21:48   

Witam
Dziś miałem możliwość pomiaru średnicy przedniego stabilizatora przy okazji wymiany oleju.
Średnica przedniego stabilizatora w R420 SD 99r. - 22 mm.
Pozdro
_________________
Na sprzedaż 4 szt opon Uniroyal Rally 550 - 205/55/R15 - bieżnik 6,4mm cena 400zł za kpl.
 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 710
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Sro Maj 26, 2010 08:41   

Odkopię temat.
W ZS180 przód ma 25mm a tył 20mm.
Ja u siebie mam 22mm z przodu czyli tyle co diesel. Tyłu brak.
_________________
-Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sro Maj 26, 2010 12:32   

1.4Si 22mm przód tak jak napisałeś TomC
diesel (niestety nie wiem jaki) z tyłu ma 18mm.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 710
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Sro Maj 26, 2010 13:40   

Diesel obojętnie jaki... On ma a 1,4 i 1,6 nie mają wcale.
Masz coś na oku ze stabilizatorów??
_________________
-Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sro Maj 26, 2010 13:58   

już mam tylny od diesla właśnie. Wyczyściłem pomalowałem teraz tylko montaż. Brakuje mi jednego łącznika żeby go wsadzić. W tym momencie przykręcam mocowania do budy. Tak są miejsca na śruby pordzewiałe że idzie jak krew z nosa. W wahaczach jakoś przekręciłem śrubą lewe mocowanie już siedzi ale za tłumikiem to masakra.

Ps. Dziś też po raz kolejny podszedłem do wymiany sprężyn ale pasuje. Widełki przednie od wahacza odkręcę a już połączenie widełek z amorem nie idzie. Nie chcę urwać tego później będzie problem a bez rozkręcenia nie pójdzie chyba. Tył zaraz spróbuję poluzować ale też pewnie będzie ciężko.
Gdybym miał klucz pneumatyczny...
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 710
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Sro Maj 26, 2010 15:00   

greg-si napisał/a:
już mam tylny od diesla właśnie.

Koszt? Allegro?
_________________
-Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sro Maj 26, 2010 15:51   

śmiesznie małe :)
40zł dałem u siebie na miejscu. Wiadomo że wszystkie gumki pasowałoby wymienić ale z tym poczekam. I tak mam wymieniać wszystkie gumki na poliuretany na początku z tyłu więc nie będę gumek kupował puki nie zrobię tyłu na 100%
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 710
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Pią Lip 09, 2010 22:05   

Odświeżę.
Ja jestem po montażu tyłu. Dawcą był ZS 180 więc tylny stabil ma grubość 20mm. :cool:
Różnica w prowadzeniu w zakrętach mocno odczuwalna. Nawet małżonka (której jakbym kierownicę zmienił to różnicy nie odczuje :mrgreen: ) powiedziała że lepiej się prowadzi wchodząc w zakręty.
Teraz pozostaje zmobilizować się i zamienić przód. 25mm czeka kompletne na założenie.
_________________
-Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Lip 10, 2010 08:18   

też bym chętnie przygarnął zestaw od ZS`a 180 :)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Czw Lip 15, 2010 18:34   

To jak, ktoś pokaże jak ma to zamontowane u siebie, jak to wygląda po montażu, bo że czyni cuda to już wiem. :wink:
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pią Lip 16, 2010 15:55   

jak to ludzie mówią? Mówisz masz? ;)
jak wjadę na kanał to zrobię lepsze...
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
camaro17 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 1320
Skąd: Pęgów

MG ZR

Wysłany: Pią Lip 16, 2010 19:06   

greg-si, jak zawsze można na Ciebie liczyć, ja dzisiaj dostałem paczuszkę a w niej właśnie drążek stabilizatora tylni dolny z MG ZS 2,5V6 tylko sprzedawca poleciał trochę po bandzie i nie dał do kompletu tych uszów do montażu od góry :( Dzwoniłem do niego ponoć ma wysłać w pon. do mnie a jak nie to będę musiał coś własnego zakombinować :)
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pią Lip 23, 2010 12:41   

może cudów to tylny stab nie czyni ale prowadzenie jest znacznie pewniejsze. Teraz po prostu czuć że tył jedzie jak przyklejony. Lecz mam wrażenie że przód za bardzo chodzi i nie jest tak pewny jak wcześniej. Zobaczymy jak będzie z grubszym przednim.

Edit:
Przedni stab MG ZS180 zainstalowany. Paradoksalnie zajęło to mniej czasu niż założenie tylnego. Choć nie powiem była chwila zwątpienia że jednak nie dam rady. Jednak sposobem się udało założyć.
Wrażenia z jazdy po poniedziałku jak zrobię dłuższą trasę.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 710
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Nie Lip 25, 2010 18:06   

Ja też jestem po montażu przodu.
Szybki opis dla kogoś kto chce demontować stary i nie wie jak go wyciągnąć.
Odkręcamy stabilizator. To dość oczywiste :razz:
Zrzucamy gumę, która trzyma katalizator.
Odkręcamy mechanizm zmiany biegów (3 śrubki 10 klucz i ściągamy z niego cięgna.)
Da nam to więcej miejsca do manewrowania stabilizatorem.
Ja robiłem to na kanale i żeby mieć trochę miejsca dodatkowo uniosłem przód auta z obu stron ok 30 - 40 cm.
Wyjęcie starego przeszło bez większych niespodzianek. Po manewrować trochę i wychodzi.
Wsadzenie grubszego o 3mm stabilizatora jest większym problemem. Mi pomogło skręcenie kół w prawo i odkręcenie śruby przedniej z wahacza. Uzyskałem przez to więcej miejsca pomiędzy półosią a wahaczem.
Przykręcanie w odwrotnej kolejności co odkręcanie starego.
Działa i prowadzi się pewniej. :cool:
_________________
-Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Lip 25, 2010 18:45   

robiłem identycznie lecz:
-obyło się bez podnoszenia auta, skręcania kół, odkręcania wahaczy


Do opisu dodam że stabilizator należy wyjmować w stronę tyłu auta w stronę kierowcy pod kątem manewrując nim.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 710
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Pon Lip 26, 2010 15:43   

greg-si napisał/a:
Do opisu dodam że stabilizator należy wyjmować w stronę tyłu auta w stronę kierowcy pod kątem manewrując nim.

Widzisz.... A ja wyjmowałem w stronę przodu i w lewo czyli stojąc pod autem facjatą w tył auta szarpałem do strony kierowcy manewrując masakrycznie.

greg-si napisał/a:
odkręcania wahaczy

Wahacza nie odkręcałem całego. Blokowała mnie przednia śruba prawego wahacza u dołu. Moim sposobem wsadzania, miałem za mało miejsca pomiędzy tą śrubą a półosią. Łatwiej było wykręcić śrubę niż półoś :razz:
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pon Lip 26, 2010 18:00   

grunt że poszło :)
dziś mogę powiedzieć że samochód teraz idzie bardzo równo. Tak jak przed montażem tyłu lecz znacznie stabilniej. Ogólnie jak za te około 200zł to warto.
Teraz czas na hamulce :)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
atu_rover 



Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 43
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Lip 29, 2010 21:41   

Ja kupiłem do mojej 416si komplet z civica 5D 1.8 dohc vtec (169km), są takie same jak w MG ZS 180 , lepiej dostępne i tansze. Małżonka po zamontowaniu jej tylnego zauwazyła kolosalna poprawe w prowadzeniu

za tydzien załoze grubszy przedni.

koszt to 50zł za tył i 50zł za przedni z gumami , mocowaniami itp. do tylnego proponuje dokupic nowe łączniki. Zwykła 400tka zamienia sie w rasowego pożeracza zakrętów :)
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pią Lip 30, 2010 06:57   

oj nie wiem czy ma taki sam stab przedni VTI
z tego co się orientuje ma 26mm a można i wyrwać grubsze
atu_rover, jak możesz to zrób zdjęcie tego swojego przedniego a szczególnie mocowań do wahacza
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R400 1.6si] turbina
serwacy82 Tuning mechaniczny 3 Pon Cze 13, 2011 15:16
szoso
Brak nowych postów R400 2.0 TDI jaka moc ?
andy.lbn Tuning mechaniczny 11 Sro Kwi 02, 2008 17:36
andy.lbn
Brak nowych postów [R400] Intercooler 2.0 SDI
Kacpro Tuning mechaniczny 0 Pią Maj 29, 2015 20:06
Kacpro
Brak nowych postów [R400] Chiptuning na 130 KM 2.0 iDT
Kacpro Tuning mechaniczny 6 Pią Maj 22, 2015 13:46
Kacpro
Brak nowych postów [R45/R400/MG ZS] Sprzęgło hydrauliczne
Remigiusz Tuning mechaniczny 15 Czw Kwi 25, 2013 20:01
piniuboss



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink