Forum Klubu ROVERki.pl :: [ Rover 214 Si ] Parę pytań nowicjusza
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 11:29
[ Rover 214 Si ] Parę pytań nowicjusza
Autor Wiadomość
Berg 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Sie 2010
Posty: 141
Skąd: Kleczew

Rover 200

Wysłany: Wto Sie 17, 2010 20:07   [ Rover 214 Si ] Parę pytań nowicjusza

Witam. Jestem nowym użytkownikiem forum, być może niedługo stanę się posiadaczem rover'ka :) Ale wcześniej mam parę pytań.
Pierwsze tyczy się klimatyzacji. Dlaczego w niektórych modelach jest ona montowana obok przycisku świateł awaryjnych a w innych między suwakami nawiewów? Na forum wyczytałem że jeśli przycisk od klimy jest między suwakami to jest ona niefabryczna. Takich modeli znalazłem już trzy. Czy aby na pewno jest to klima niefabryczna? Dwa znalazłem dodatkowo z szyberdachem co może budzić podejrzenia ale jeden bez szyberka z przyciskiem od klimy oczywiście między suwakami. Jak to więc jest?
Drugie pytanie dotyczy silnika 1.4 16V. Czy w tej wersji silnikowej ABS też był w opcji? A może nie zważać na ABS i brać bez? :)
Pozdrawiam!
Dzięki z góry za odpowiedzi.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sie 17, 2010 20:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Wto Sie 17, 2010 20:44   

Berg, dobrze wyczytałeś, klima oryginalna jest koło awaryjnych, każde inne miejsce jest nieoryginalne. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie aby włącznik dokładanej klimy zrobić także koło awaryjnych.
Klima nie ma nic wspólnego z szyberdachem.
ABS w okrąglakach był opcjonalny, w każdym modelu (nie jestem pewien jak w dieslach było). Wersje 1.4 z ABS do '98 włącznie miały wtedy tarcze z tyłu, po '98 bębny.
Osobiście bez ABS bym nie brał, ostatniej zimy uratowało mnie to przed 2-3 dzwonami :)
 
 
Berg 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Sie 2010
Posty: 141
Skąd: Kleczew

Rover 200

Wysłany: Wto Sie 17, 2010 21:06   

leszek95b, zastanawia mnie fakt że we wszystkich trzech modelach przycisk jest taki sam, w tym samym miejscu, w komorze silnika wszystko tak samo 'poukładane'. Może po prostu Rover przeniósł przycisk w inne miejsce? Może ma to związek z numeracją? Z tego co zauważyłem '200' ma na środku, a '214' między suwakami?
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Wto Sie 17, 2010 21:09   

Berg napisał/a:
Może po prostu Rover przeniósł przycisk w inne miejsce? Może ma to związek z numeracją? Z tego co zauważyłem '200' ma na środku, a '214' między suwakami?

Nie, nie i nie :)

Zapewnie Diavia czy cośtam innego była montowana przez dealerów w podobny sposób :)

Pokaż fotki które Cie niepokoją.
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Wto Sie 17, 2010 21:12   

Może poprostu miejsce przycisku klimy, zależy od rocznika. Tak jak Berg, zauważył
Cytat:
'200' ma na środku,
a
Berg napisał/a:
'214' między suwakami?
To trzymałoby się kupy
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Wto Sie 17, 2010 21:28   

tronsek napisał/a:
To trzymałoby się kupy

...ale się nie trzyma.
 
 
Berg 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Sie 2010
Posty: 141
Skąd: Kleczew

Rover 200

Wysłany: Wto Sie 17, 2010 21:43   

Tu jest buda '200'
http://otomoto.pl/rover-2...-C14631540.html przycisku nie widać między suwakami więc jest obok awaryjnych.
A tu '214' z przyciskiem między suwakami.
http://allegro.pl/item118...i_kameleon.html
W komorze silnika wszystko wygląda tak samo.
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Wto Sie 17, 2010 21:52   

fioletowy ma nieoryginale położenie włącznika, zreszta ma pare innych rzeczy dokładanych :)
 
 
Berg 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Sie 2010
Posty: 141
Skąd: Kleczew

Rover 200

Wysłany: Wto Sie 17, 2010 22:00   

leszek95b, chodzi ci o włącznik od klimy? :D
A reszta rzeczy? :)
 
 
mi_sza1 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 287
Skąd: Terespol



Wysłany: Wto Sie 17, 2010 22:06   

Nie wiem czy ważne czy takiego szukasz ale oba są 75KM.
 
 
Berg 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Sie 2010
Posty: 141
Skąd: Kleczew

Rover 200

Wysłany: Sro Sie 18, 2010 06:40   

mi_sza1, Tak wiem że oba są 75KM. Dałem je tylko na przykład żeby porównać klimę fabryczną i nie fabryczną. Pewnie lepszy będzie 1.4 16V tylko tam jest kolektor plastikowy, tak? A on wymusza instalację IV gen. Ile ona kosztuje?
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Sro Sie 18, 2010 07:09   

mi_sza1 napisał/a:
Nie wiem czy ważne czy takiego szukasz ale oba są 75KM.

Jeśli szukałbym 1,4 to tylko 8V. Dynamika do normalnego jeżdżenia jest bardzo dobra i niewielki spalanie. U mnie przykładowo wychodzi 7 na mieście, na trasie mniej. Koledzy z 16V dochodzą do 10 na mieście.

Berg napisał/a:
leszek95b, chodzi ci o włącznik od klimy?
A reszta rzeczy?

Może przjedźmy do działu "chcę kupić roverka" ?
 
 
Berg 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Sie 2010
Posty: 141
Skąd: Kleczew

Rover 200

Wysłany: Sro Sie 18, 2010 21:31   

Mam jeszcze pytanie. Jak rozeznać się z oznaczeniach na szybach? Co oznaczają kropki i cyferki?
 
 
shilus82 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 857
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Pią Sie 20, 2010 08:31   

ten fioletowy to ma jakiś włącznik extra koło awaryjnych, a poza tym ma urwany jeden spryskiwacz, a na dodatek ma je podgrzewane co jest ciekawostka (chyba że świecą w ciemności :) )

[ Dodano: Pią Sie 20, 2010 09:31 ]
kropki to nie wiem, ale cyferki to rok produkcji szyby.najlepiej żeby auto miało wszystkie szyby z jednego roku,ale odchyłka roku w dół jest możliwa, bo może zapasy mieli.Gorzej jak szyba jest młodsza jak dla mnie
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pią Sie 20, 2010 10:25   

shilus82 napisał/a:
ma je podgrzewane co jest ciekawostka

były takie, kolega w 218i z VVC ma takie
 
 
shilus82 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 857
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Pią Sie 20, 2010 13:19   

ja też miałem, ale jak z ciekawości pociągnąłem za kabel to wyszedł z czeluści silnika niczym nie zakończony nawet,po prostu ucięty
 
 
Berg 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Sie 2010
Posty: 141
Skąd: Kleczew

Rover 200

Wysłany: Wto Sie 24, 2010 19:59   

Witam
Mam jeszcze parę pytań. Pierwsze dotyczy skrzyni automatycznej. Bać się jej czy brać jeśli sprawna?
Drugie dotyczy wersji 216. Sprzedający pisze że auto posiada ABS, ale ja nie wiedzę nigdzie pompy ABS. Czy w wersji 216 jest umieszczona w innym miejscu niż w 214?
http://img01.allegroimg.p...32/1198213233_5


Znalazłem na otomoto http://photos03.otomoto.p...C14540014_5.jpg
Czy to auto któregoś z klubowiczów? Sprzedający jest z Piotrkowa Trybunalskiego.
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Wto Sie 24, 2010 21:06   

Berg napisał/a:
Pierwsze dotyczy skrzyni automatycznej. Bać się jej czy brać jeśli sprawna?

Mówisz o CVT? Jak sprawna to bym brał bez gadania.

Berg napisał/a:
Sprzedający pisze że auto posiada ABS, ale ja nie wiedzę nigdzie pompy ABS.

Brawo za czujność - nie ma ABS bo nie ma pompy.
 
 
shilus82 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 857
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Sro Sie 25, 2010 08:22   

pompa ABS powinna być między akumulatorem, a kielichem amortyzatora,a tam jest dziura aż miło :/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [Rover 220sd] parę pytań
AutistA Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Sob Lis 26, 2011 19:33
tronsek
Brak nowych postów [rover 220sdi] pare pytan wtryski
pyrzu18 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Sro Lis 30, 2011 14:07
Remigiusz
Brak nowych postów [R25 ITD]Pare pytan
Razorback Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Maj 09, 2007 11:04
piter34
Brak nowych postów [R 25] pare pytań
regins Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 17 Wto Sie 24, 2010 16:44
regins



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink