Wysłany: Czw Sie 26, 2010 19:04 [R400 1,6 16V 1996r] Klekot, który jest zagadką
Witam,
Auto kupiłem dobry rok temu, a usterki osprzętu silnika to niekończąca się opowieść. Teraz na naprawę czekają tylne nadkola i progi, ponieważ rdza z wyjątkowym apetytem zaczyna mi je zjadać. Widać, mój rover musi być wyjątkowo smakowity. Jakiś czas temu końcówka drążka kierowniczego zaczęła stukać, więc trzeba będzie to również naprawić. Jest jednak pewna usterka, której zlokalizować nie potrafi żaden mechanik, przynajmniej żaden nie jest w 100 % pewny. Otóż gdy auto się rozgrzeje, na drugim biegu od 3000 obrotów w górę coś zaczyna klekotać, wrzucam kolejny bieg i to samo, z tym że klekot słychać od początku przełożenia. Sam odgłos nie jest to jednak regułą. Czasami nawet się łudzę, że wszystko jest w najlepszym porządku, jednak kolejne przyspieszanie i znów to samo. Wydaje mi się, że klekot występuje od określonej prędkości, a nie od obrotów. Mechanicy nie są zgodni, mówili już o rolkach w rozrządzie, skrzyni biegów, nawet o pompie wspomagania, ale nikt nie jest pewny.
Czy ktoś jest w stanie mi pomóc?:)
Pozdrawiam.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sie 26, 2010 19:04 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Mar 2010 Posty: 256 Skąd: Płońsk
Wysłany: Czw Sie 26, 2010 22:46
Mi to wygląda na popychacze hydrauliczne. Ale to tylko moje zdanie. Jesli tak to podobno nie warto tego robić jesli silnik nie stracił na mocy bo zbyt duzo roboty jest przy wymianie ich i trochę może to kosztować.
wymienic, ja przerabiałem naprawe skrzyni w moim r416, uwieżmi skrzyia i taknie bedzie pracowała jak nowa, i tak cos bedzie wyło, zgrzyało. raz złożona skrzynia "ułoży" się juz w pewien sposób i potem nie da sie tego złożyć tak samo. Ja szukałbym używanej skrzyni. Zapytaj kolege NEOSSa, on proponował mi używkęz małym przebiegiem na gwarancji.
przkalkuluj sobie, za pierwsze lepsze lożyskow skrzyni zapłacisz 100-200 zł, plus robota = używana skrzynia.
Ja bym jeszcze sprawdzil przeguby, bo u mnie jest jeden do wymiany ewidentnie i wlasnie klekocze na prostych kolach.
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum