Wysłany: Sro Wrz 18, 2013 12:52 [R75] Klimatyzacja wyłącza się przy dużym obciażeniu.
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam, przewertowałem tematy dotyczące klimy i przypadku dokładnie, jak mój nie znalazłem - może to i źle.
Panie i Panowie pytam Was zatem cóż może być przyczyną problemu jak dalej. Otóż jestem po kompletnym remoncie klimatyzacji tj. wymiana sprężarki, wymiana chłodnicy i płukanie układu. Klimatyzacja chłodzi jak należy, ciśnienia poprawne jak mówią księgi , ale cóż więcej.... podczas jazdy po mieście i średnim obciążeniu silnika (normalna miejska jazda) wszystko jak w pięknej bajce. Natomiast jak tylko zacznę jeździć bardzo dynamicznie tj. obroty powyżej 3000, szybkie ruszanie z miejsca, redukcje i przyspieszenia to sprężarka się wyłącza, sprzęgło sprężarki odłącza ją i klimatyzacja nie działa. Co ciekawe to nie reaguje już wtedy na przycisk ECON i nic nie daje jego wielokrotne przyciskanie. Dopiero wyłączenie zapłonu i ponowny rozruch silnika przynoszą efekty i klima pięknie działa... do kolejnego momentu dużego obciążenia. Na autostradzie wygląda to tak, że powyżej 120-130 km/h klima się wyłącza i nie załącza się ponownie. Do restartu auta....
Wszystko byłoby OK, bo wiele sterowników odcina klimatyzację podczas redukcji, aby całą koc zebrać na napęd (np. wyprzedzanie itp.), ale później klima sama się włącza, a u mnie nie...
Cóż to może być? Rozumiem, że nie problem w klimie tylko w kompie, bo po restarcie działa.
Czy może to być powiązane z błędem ABS? Po poprzedniej zimie i zawadzeniu o zaspę, zaświecił się błąd. Może brak informacji z któregoś czujnika ABS do sterownika silnika daje właśnie taki wynik?
Gdzie faktycznie jest problem - klima / komputer czy coś jeszcze innego?
P.S.
Szukam komputera T4 w pobliżu Dębicy.
Za pomoc dziękuję.
_________________ Rover 75 2.0 CDT, 2000 rok
SPAMU¦
Wysłany: Sro Wrz 18, 2013 12:52 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Wrz 19, 2013 17:21
jpawel napisał/a:
Może brak informacji z któregoś czujnika ABS do sterownika silnika daje właśnie taki wynik?
tak , wg. mnie brakuje informacji w sterowniku klimy o prędkości pojazdu, i sterowanie klimy jest tylko w oparciu o informację , że silnik jest uruchamiany i pracuje na biegu jałowym . Po wzroście obciążenia kompresor jest odłączany
.
SeniorA, dziękuję - jednak rodzi się pytanie czy sterownik nie dostaje informacji o prędkości z czujnika prędkości (impulsator czy coś podobnego)? hmm poszukuję zatem Testbook T4 w pobliżu Dębicy
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Wrz 19, 2013 18:30
jpawel napisał/a:
rodzi się pytanie czy sterownik nie dostaje informacji o prędkości z czujnika prędkości (impulsator czy coś podobnego)?
W R75 nie ma impulsatora , prędkość do różnych modułów/sterowników jest przekazywana z czujników ABS z odpowiednich kół np. prawy przód - prędkościomierz i od niego zależne układy, lewy przód do ECM i tempomat, tył njawigacja itd.
czujniki ABS we współpracy z pierścieniem magnetycznym łożyska , pełnią rolę czujnika ABS i czujnika sygnału prędkości VVS. Sygnał VVS jest przekazywany w postaci impulsów (w ilości 39000 na 1 milę) do modułu szybkościomierza i po przeliczeniu,
wysyłany dalej magistralą CAN do innych sterowników .
_________________
[ Dodano: Czw Wrz 19, 2013 19:30 ] MaReK, w Krakowie nie ma T4 z programem do R75
Pan Midowicz nie ma? Tylko o program chodzi czy o osprzęt również?
To co jest?
- Fatimex (dolny śląsk), który podobno nie zawsze wie co robi,
- BritishCars - Warszawa i okolice,
- PHJOWI - Poznań i okolice
- ARTBizar (to ten egzemplarz z podkarpacia ) - Ciechanów ?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Chciałem dopisać się do tego tematu dla potomnych.
U mnie klimatyzacja wyłączała się po przekroczeniu 100-110 km/h, do tego miałem problem podczas zmiany biegów. Zwłaszcza przy zmianie z 1 na 2, lub 2 na 3 choćby nie wiem jak się dobrze operowało pedałem sprzęgła czuć było szarpanie autem.
Świecił się też ABS. Po wymianie przedniego lewego czujnika w/w objawy ustały. Nie mogłem uwierzyć że ten czujnik ma taki wpływ na resztę układów.
Jest jednak tak jak pisał SeniorA, ECU nie dostaje prawidłowych sygnałów z tego czujnika i ma to wpływ na pracę silnika oraz klimatyzacji.
Mam nadzieję że komuś przydadzą się te informacje. Pozdrawiam
Zwłaszcza przy zmianie z 1 na 2, lub 2 na 3 choćby nie wiem jak się dobrze operowało pedałem sprzęgła czuć było szarpanie autem.
W sensie, że nie dało się płynnie zmienić biegu? Czy poza świecącą kontrolką i szarpaniem przy zmianie biegów, występował również efekt takiego podszarpywania, jakby utraty mocy podczas ruszania?
Bo u mnie jest tak, że łatwiej płynnie ruszyć z samego sprzęgła niż z dodawaniem gazu. I zastanawiam się, co to może być - dwumas, sprzęgło, wysprzęglik, czy może coś jeszcze innego? Poza tym objawem reszta chodzi jak należy, nie mam problemów ze sprzęgłem czy biegami...
_________________ Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
cin1391, a masz błąd abs?
Miałem poszarpywanie po zmianie biegu jakbym nie umiał właściwie odjąć sprzęgła. Jeśli nie świeci ci się abs to pewnie nie w tym rzecz.
Już chyba wiem w czym rzecz. Posłuchałem silnika. Jest tępy stuk podczas ruszania. Muszę sprawdzić poduszkę przy skrzyni, z tyłu silnika. Pewnie się wysypała
_________________ Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
Witam Panowie mam pytanko do osób które wymieniały kompresor w R 75 z silnikiem 2,0 V6
Według rave-a należy odkręcić mocowanie rury wodnej od chłodnicy dwie śruby i mocowanie chłodnicy oleju od miski również dwie śruby.
Pytanie jest takie czy to wystarczy czy trzeba tą chłodnice zdemontować całkowicie, czy tylko wystarczy odchylić, bo o odkręcaniu przewodów olejowych nic tam nie napisali.
Musze wymienić kompresor i zastanawiam się czy sobie z tym sam poradzę, czy jest tak dużo rozbierania że lepiej zostawić to jakiemuś mechanikowi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum