Witam Was
Dziś zaprowadziłem auto do mechanika, ponieważ "sprzęgło" dawało już oznaki wymiany, ślizgało się, pedał po nocy nie odbijał na swoje miejsce (trzeba było mu pomagać). Samochodem nie dało się już jechać, ledwo co przyspieszał, obroty rosły, a samochód jak w miejscu. No więc pierwszy mechanik powiedział, że to ewidentnie sprzęgło i nic innego, bo takie są objawy.
Zamówiłem sprzęgło nowiutkie za 500zł i szczęśliwy pojechałem do drugiego mechanika, ponieważ pierwszy mechanik zażyczył sobie 400zł za samą wymianę sprzęgła.. ze śmiechem na ustach odjechałem i znalazłem drugiego mechanika, który wymienił mi to za 200zł i była o wiele milsza obsługa
Doczekałem się telefonu od fachowca w sprawie odbioru auta, pomyślałem sobie, że coś za szybko jak na wymianę sprzęgła, no ale może jak zabrał się za to od razu.. Przyjechałem i pytam czy wszystko zrobione, mówi że owszem, ale niepotrzebnie kupowałem nowe sprzęgło.. hmm zmieszanie na mojej twarzy, widzę na stole swoje stare sprzęgło oryginal VALEO, które spokojnie jeszcze mogłoby z 5 lat pojeździć, tak ocenił mechanik. Okazało się, że problemem była zatarta łapa sprzęgła i po prostu nie odbijało i sprzęgło się ślizgało.
Teraz nie poznaję tego samochodu, sprzęgło chodzi jak nigdy - od kupna chodziło twardo i było męczące w trakcie jazdy w korkach. Chodzi lekko, płynnie i noga się już nie męczy - a tego pierwszego fachowca osobiście chciałbym opier... za tak profesjonalną ekspertyzę..
Także jakby ktoś był zainteresowany sprzęgłem w bardzo dobrym stanie, oryginał VALEO z silnika iDT z MG ZR, które też pasuję do R25 i pewnie R200, zapraszam na priv mogę zrobić dokładne zdjęcia i można dogadać się do ceny.
Uważajcie na takich partaczy.. niestety trafiłem na takiego i kasa poszła w błoto, ale w sumie teraz mam nowe sprzęgło i nie muszę się o nic na razie bać
Słyszałem wiele opinii, że w ZR jest strasznie twarde sprzęgło, nieprawda sprzęgiełko chodzi lekko jak wyżej opisywałem, także przypatrzcie się łapie sprzęgła.
Mam nadzieję, że komuś kiedyś pomogę tym postem na co zwrócić uwagę
Pozdrawiam Was!
HuMaX
SPAMU¦
Wysłany: Sro Cze 16, 2010 15:51 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
HuMaX, jak możesz to spytaj się mechanika co należy zrobić w takiej sytuacji
jak ktoś z kolegów (lub koleżanek ) na forum wie co sie wtedy robi to prosiłbym o info
Był gdzieś temacik o zatartej łapie sprzęgła. Trzeba ją potraktować WD 40 na początek, a później przesmarować jakimś konkretnym smarem. Co do twardości sprzęgła, to sądzę, że oryginały tak mają. Ja po wymianie na nowe też zauważyłem różnicę na plus.
W ogole wiecie jak wyglada skrzynia cala ta lapa docisk i sprzegło? Wystarczy tawotem czy odpowiednim smarem przjechac i bedzie smigalo jak masełko.
A to czemu ten drugi mechanik wymienil Ci sprzegło. Mogł po prostu rozebrac skrzynie przesmarowac łape, zalac skrzynie swiezutkim olejem i tyle a sprzegło bys oddał do sklepu;D
a ten drugi to faktycznie dziad...
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
zależy co dla kogo znaczy + ja wole twardsze sprzęgło które działa "zero jedynkowo"
Też tak uważałem po kupnie roverka (ba! nawet moja żonka je uwielbiała i stwierdziła, po wymianie że roverek jest ciotowaty )
Jednak w poruszaniu się po mieście i korkach nie pomagało
Tego nie wiem, ale warto podpowiedzieć mechanikowi, żeby się przypatrzył na łapę sprzęgła. Prawdopodobnie ją wybił i nasmarował.
Nie da sie jej wybić.trzeba wyciągać skrzynie.przynajmniej ja tak miałem w moim SDI.wd na długo nie pomoże.moja była tak zajechana ze aż sie wżery porobiły.ja nadspawałem wałek przetoczyłem dałem nowy uszczelniacz wałka i śmiga jak ta lala.
oddałem auto do mechanika żeby wymienił sprzęgło i poprosiłem aby zobaczył łapę sprzęgła czy wszystko z nią ok
koleś jakoś niechętnie powiedział, że trzeba ściągać skrzynie
teraz moje pytanie jest takie, czy żeby wymienić sprzęgło trzeba ściągać skrzynie czy da się bez
nie chce żeby mi dwa razy policzył za ściąganie skrzyni
Remi55, nie wiem jak to się robi, nie znam się
po prostu zgłupiałem jak koleś mi powiedział, że sprzęgło wymieni ale żeby sprawdzić łapę sprzęgła musi ściągnąć skrzynie i to są dodatkowe koszta
teraz wiem na czym stoję
HuMaX, kliknij Remiemu55, pomógł
Zdjąłem filtr powietrza, wyjąłem akumulator, komputer, jego osłonę i widzę jak na dłoni łapę sprzęgła.
Jak się wciśnie sprzęgło to skrzypi mocno i rusza się jakiś 1-2cm w górę.
Czy wystarczy, że psiknę na nią WD-40 czy muszę wszystko tam rozbierać?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum