Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 R25 MG ZR] - Rozwiązanie problemu ciężkiego sprzęgła
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 R25 MG ZR] - Rozwiązanie problemu ciężkiego sprzęgła
Autor Wiadomość
HuMaX 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 202
Skąd: Polska



  Wysłany: Sro Cze 16, 2010 15:51   [R200 R25 MG ZR] - Rozwiązanie problemu ciężkiego sprzęgła

Witam Was :)
Dziś zaprowadziłem auto do mechanika, ponieważ "sprzęgło" dawało już oznaki wymiany, ślizgało się, pedał po nocy nie odbijał na swoje miejsce (trzeba było mu pomagać). Samochodem nie dało się już jechać, ledwo co przyspieszał, obroty rosły, a samochód jak w miejscu. No więc pierwszy mechanik powiedział, że to ewidentnie sprzęgło i nic innego, bo takie są objawy.

Zamówiłem sprzęgło nowiutkie za 500zł i szczęśliwy pojechałem do drugiego mechanika, ponieważ pierwszy mechanik zażyczył sobie 400zł za samą wymianę sprzęgła.. ze śmiechem na ustach odjechałem i znalazłem drugiego mechanika, który wymienił mi to za 200zł i była o wiele milsza obsługa :)

Doczekałem się telefonu od fachowca w sprawie odbioru auta, pomyślałem sobie, że coś za szybko jak na wymianę sprzęgła, no ale może jak zabrał się za to od razu.. Przyjechałem i pytam czy wszystko zrobione, mówi że owszem, ale niepotrzebnie kupowałem nowe sprzęgło.. hmm zmieszanie na mojej twarzy, widzę na stole swoje stare sprzęgło oryginal VALEO, które spokojnie jeszcze mogłoby z 5 lat pojeździć, tak ocenił mechanik. Okazało się, że problemem była zatarta łapa sprzęgła i po prostu nie odbijało i sprzęgło się ślizgało.
Teraz nie poznaję tego samochodu, sprzęgło chodzi jak nigdy - od kupna chodziło twardo i było męczące w trakcie jazdy w korkach. Chodzi lekko, płynnie i noga się już nie męczy - a tego pierwszego fachowca osobiście chciałbym opier... za tak profesjonalną ekspertyzę..

Także jakby ktoś był zainteresowany sprzęgłem w bardzo dobrym stanie, oryginał VALEO z silnika iDT z MG ZR, które też pasuję do R25 i pewnie R200, zapraszam na priv mogę zrobić dokładne zdjęcia i można dogadać się do ceny.

Uważajcie na takich partaczy.. niestety trafiłem na takiego i kasa poszła w błoto, ale w sumie teraz mam nowe sprzęgło i nie muszę się o nic na razie bać :)

Słyszałem wiele opinii, że w ZR jest strasznie twarde sprzęgło, nieprawda :) sprzęgiełko chodzi lekko jak wyżej opisywałem, także przypatrzcie się łapie sprzęgła.

Mam nadzieję, że komuś kiedyś pomogę tym postem na co zwrócić uwagę :wink:

Pozdrawiam Was!
HuMaX
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Cze 16, 2010 15:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Sro Cze 16, 2010 16:11   

HuMaX napisał/a:
Okazało się, że problemem była zatarta łapa sprzęgła i po prostu nie odbijało i sprzęgło się ślizgało.

i co sie z tym robi ?
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
HuMaX 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 202
Skąd: Polska



Wysłany: Sro Cze 16, 2010 16:17   

Tego nie wiem, ale warto podpowiedzieć mechanikowi, żeby się przypatrzył na łapę sprzęgła. Prawdopodobnie ją wybił i nasmarował.
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Sro Cze 16, 2010 16:36   

HuMaX, jak możesz to spytaj się mechanika co należy zrobić w takiej sytuacji
jak ktoś z kolegów (lub koleżanek :P ) na forum wie co sie wtedy robi to prosiłbym o info :]
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
HuMaX 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 202
Skąd: Polska



Wysłany: Sro Cze 16, 2010 16:47   

Jak będę blisko mechanika to spytam i napiszę :)
 
 
Chris83 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 262
Skąd: Grudziądz

Rover 25

Wysłany: Czw Cze 17, 2010 19:11   

Był gdzieś temacik o zatartej łapie sprzęgła. Trzeba ją potraktować WD 40 na początek, a później przesmarować jakimś konkretnym smarem. Co do twardości sprzęgła, to sądzę, że oryginały tak mają. Ja po wymianie na nowe też zauważyłem różnicę na plus.
_________________
Pozdrawiam!
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Czw Cze 17, 2010 19:46   

Chris83 napisał/a:
Ja po wymianie na nowe też zauważyłem różnicę na plus.

zależy co dla kogo znaczy + ;) ja wole twardsze sprzęgło które działa "zero jedynkowo" :P
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Czw Cze 17, 2010 20:17   

W ogole wiecie jak wyglada skrzynia cala ta lapa docisk i sprzegło? Wystarczy tawotem czy odpowiednim smarem przjechac i bedzie smigalo jak masełko.

A to czemu ten drugi mechanik wymienil Ci sprzegło. Mogł po prostu rozebrac skrzynie przesmarowac łape, zalac skrzynie swiezutkim olejem i tyle a sprzegło bys oddał do sklepu;D

a ten drugi to faktycznie dziad...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Pią Cze 18, 2010 19:26   

faecd napisał/a:
W ogole wiecie jak wyglada skrzynia cala ta lapa docisk i sprzegło?
:niee:
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
Chris83 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 262
Skąd: Grudziądz

Rover 25

Wysłany: Sob Cze 19, 2010 07:52   

Cytat:
zależy co dla kogo znaczy + ;) ja wole twardsze sprzęgło które działa "zero jedynkowo" :P


Też tak uważałem po kupnie roverka (ba! nawet moja żonka je uwielbiała i stwierdziła, po wymianie że roverek jest ciotowaty :wink: )
Jednak w poruszaniu się po mieście i korkach nie pomagało :wink:
_________________
Pozdrawiam!
 
 
Kapussta23 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 109
Skąd: Białe Błota



Wysłany: Sob Cze 19, 2010 18:22   

HuMaX napisał/a:
Tego nie wiem, ale warto podpowiedzieć mechanikowi, żeby się przypatrzył na łapę sprzęgła. Prawdopodobnie ją wybił i nasmarował.



Nie da sie jej wybić.trzeba wyciągać skrzynie.przynajmniej ja tak miałem w moim SDI.wd na długo nie pomoże.moja była tak zajechana ze aż sie wżery porobiły.ja nadspawałem wałek przetoczyłem dałem nowy uszczelniacz wałka i śmiga jak ta lala.
 
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Sro Lip 07, 2010 10:59   

oddałem auto do mechanika żeby wymienił sprzęgło i poprosiłem aby zobaczył łapę sprzęgła czy wszystko z nią ok
koleś jakoś niechętnie powiedział, że trzeba ściągać skrzynie
teraz moje pytanie jest takie, czy żeby wymienić sprzęgło trzeba ściągać skrzynie czy da się bez
nie chce żeby mi dwa razy policzył za ściąganie skrzyni ;]
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Lip 07, 2010 11:03   

Ciufcia, Jak chcesz wymienić sprzęgło bez odkręcenia skrzyni od silnika :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Sro Lip 07, 2010 11:09   

Remi55, nie wiem jak to się robi, nie znam się ;)
po prostu zgłupiałem jak koleś mi powiedział, że sprzęgło wymieni ale żeby sprawdzić łapę sprzęgła musi ściągnąć skrzynie i to są dodatkowe koszta
teraz wiem na czym stoję :piwko:
HuMaX, kliknij Remiemu55, pomógł :ok:
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pon Sie 30, 2010 17:56   

Zdjąłem filtr powietrza, wyjąłem akumulator, komputer, jego osłonę i widzę jak na dłoni łapę sprzęgła.
Jak się wciśnie sprzęgło to skrzypi mocno i rusza się jakiś 1-2cm w górę.
Czy wystarczy, że psiknę na nią WD-40 czy muszę wszystko tam rozbierać?
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Sie 30, 2010 18:11   

Kiedyś też mi skrzypiała ta łapa to wziąłem psiknąłem na nią tam i jak do tej pory wszystko jest ok. :grin:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pon Sie 30, 2010 18:13   

A ile Ci się ruszała?
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Sie 30, 2010 18:17   

Krzysi3k napisał/a:
A ile Ci się ruszała?

A wiesz tego to nie wiem, bo nie sprawdzałem
Ale jak chcesz to ci mogę sprawdzić jak u mnie jest :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pon Sie 30, 2010 18:27   

Nie no, bez sensu ;) Nie rozbieraj już.
Możliwe, że przez to piszczenie po podniesieniu mocy zaczęło mi się sprzęgło ślizgać i się wyślizgało?
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Sie 30, 2010 18:31   

Krzysi3k napisał/a:
Nie no, bez sensu ;) Nie rozbieraj już.

Ale u mnie nie jest tak dużo roboty jak u ciebie ja i bez żadnego rozbierania dostane się do niej. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [220 SD]Stuki zawieszenia. Rozwiązanie problemu
maxbor Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Sro Cze 20, 2012 16:49
maxbor
Brak nowych postów [MG ZR160] Jaki tłumik końcowy? Tanie rozwiązanie problemu
dawidd Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pią Gru 13, 2019 20:58
dawidd
Brak nowych postów [R200] problem z niedziałającym nawiewiem - rozwiazanie
zapal Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Czw Sty 19, 2012 22:27
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [r200] Piasta koła tylnego (ABS + TARCZE) tanie rozwiązanie!
CjRudi Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 25 Sro Kwi 03, 2013 07:03
kurek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink