Wysłany: Pon Sie 30, 2010 08:03 [R420 D 1997r.] Słabo się nagrzewa.
Witam.
Zauważyłem, że jak sie zrobiło zimniej na zewnątrz, to samochodzik nie nagrzewa sie tak jak powinien. Zawsze wskazówka temperatury po nagrzaniu była prawie na połowie, a teraz ile by nie przejechał to podnosi sie do 1/3 skali a po włączeniu klimy spada do 1/4. Czy to objaw padającego termostatu?
A gdzie jest termostat w roverku 86KM?
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sie 30, 2010 08:03 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
poszukaj bo tematów jest dużo na ten temat
seria L ma to do siebie że się za szybko nie nagrzewa jak jest zimno, mam teraz tak samo ale osiągam połowę skali
jeśli u ciebie nie podnosi się bez względu na przejechaną drogę to faktycznie może być termostat, który jest za wentylatorem chłodnicy na przewodach wodnych
wygląda tak:
http://allegro.pl/rover-2...1201019802.html
Ostatnio zmieniony przez szoso Pon Sie 30, 2010 08:16, w całości zmieniany 1 raz
Dzieki. Wiem jak wygląda termostat na zdjęciu. A teraz, czy kupuje sie sam termostat, czy razem z obudową?
I jeszcze jedno. Mam odpięty EGR, ale z powodu, że uległo zniszczeniu takie kolanko od cienkiej rureczki, które było podłączone do zaworu EGR. Czym to zastąpić, macie jakieś propozycje?
Proponuję uruchomić normalnie EGR (założyć rurkę) i sprawdzić czy temperatura silnika powróci do normy. Jeśli tak, to masz rozwiązanie, jeśli dalej będzie za niska, to mozliwe, że termostat masz nieszczelny.
Proponuję uruchomić normalnie EGR (założyć rurkę) i sprawdzić czy temperatura silnika powróci do normy. Jeśli tak, to masz rozwiązanie, jeśli dalej będzie za niska, to mozliwe, że termostat masz nieszczelny.
Mógłbym to zrobić, ale mam problem, o którym pisałem wyżej. Uległa zniszczeniu ta końcówka, która nakłada sie na zawór EGR (u mnie było kolanko) i nie mam jak założyć tej rureczki (
spróbuj pokombinować ... może jakaśkoszulka termokurczliwa ... a może da sie to skleić ... choć na chwilę, żebyś mógł sprawdzić temperaturę silnika ... u mnie właśnie zdjęta rurka od EGR powodowała obniżenie temp. silnika ... i też wymieniałem termostat na nowy a nic to nie dało. Dopiero powrót do normalnego działania EGRu spowodował powrót temp silnika na właściwy poziom.
weź przełóż kolanko z drugiej strony tego przewodu a tam daj kawałek przewodu gumowego zamiast tego kolanka bo i tak nie musi być tak wygięty jak przy egr
No tak. Z EGR nie wyszło. Wygląda to tak, że jak się nagrzeje tak nie całe 1/2 skali(np na postoju) i zacznę jechać to temperatura spada do 1/3 a jak włączę jeszcze ogrzewanie to wczoraj wieczorem spadła wskazówka nawet poniżej 1/4 skali. Sądzę że to termostat się zaciął i jest cały czas otwarty.
Teraz pytanie. W TomaTeam sa 3 termostaty (100 zł,120zł i 220zł), który wybrać?
Czy da radę samemu wymienić? Wygląda że nie powinno być trudne, tylko trzeba pewnie płyn spuścić ale czy cały?
No wiesz. Właśnie o to pytam, bo jak znalazłeś ten, który działa to podziel sie ta informacją. Dziwne jest to że działał ok poprzedniej zimy, latem to nie ma znaczenia ale teraz to porażka.
Po drugie ja mam diesla.
To nic że masz diesla ale może trafić się w danej partii produkcyjnej jakiś bubel także jak byś miał okazje sprawdzić termostat przed założeniem to lepiej to zrobić żebyś nie musiał na nowo wyciągać termostatu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum