Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Nie Wrz 05, 2010 17:20
Odpowietrzanie zaczynasz od prawego tylnego. Czyli; prawy tył, lewy tył, prawy przód i lewy przód. W trakcie odpowietrzania kontrolujesz poziom płynu w zbiorniczku.
Odpowietrzanie polega na kilkakrotnym wciśnięciu pedału hamulca i przytrzymaniu w pozycji wciśniętej. W tym czasie druga osoba odkręca odpowietrznik i po zejściu płynu lub płynu z powietrzem dokręca go. Dopiero po dokręceniu odpowietrznika puszcza się pedał hamulca.
W celu wymiany całego płynu w układzie hamulcowym potrzebujesz 1l płynu DOT-4.
Ostatnio zmieniony przez apples Nie Maj 22, 2011 09:11, w całości zmieniany 1 raz
Wysłany: Nie Wrz 05, 2010 20:03 [R75 V6 '04]dziekuje za odpowiedz,dokladnie tak odpowietrzal
Dziekuje,dokladnie tak odpowietrzalem,bez efektu.A w temacie pompy hamulcowej?Nie mieszkam w Polsce(Afryka pln),mamy 1 sklep z czesciami,potwornie drogimi,o serwisie pomarzyc tylko...
Temat odświeżam
Czy podczas odpowietrzania hamulców silnik ma być uruchomiony?
Wymiana całego płynu wiąże się z wylaniem starego przez odpowietrzniki hamulców? czy płynu hamulcowego w ogóle się nie wymienia?
Czy żeby wyczyścić i przesmarować zapieczone tłoczki specjalną pastą można je wypchnąć z zacisku? tam jest gumowa uszczelka, co z nią?
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Sro Lip 20, 2011 14:02
Wymieniałem płyn bez uruchamiania auta.Pewnie byłoby lżej,ale po poluzowaniu odpowietrznika pedał ładnie idzie do dechy.
Co do wyciągania tłoczka,to jest dylemat.Wieki temu zrobiłem coś takiego w peugeocie,bo uważałem że ciężko chodzi tłoczek.W serwisie kupiłem nową uszczelkę i za diabła nie mogłem tego wcisnąć,jakby był nadwymiar.
Problem był nawet z poskładaniem na starej uszczelce.
W drugim kole wypchnąłem tłoczek tylko do tej gumowej uszczelki (z wyczuciem-tylko tyle,żeby się pokazała) i wysmarowałem smarem.Potem kilka razy wcisnąłem i wyciskałem tłok.
Wydaje mi się to lepszym i bezpieczniejszym rozwiązaniem.
generalnie robiłem takie rzeczy ale w polonezach i nie było takich uszczelek, teraz ją mam i nie wiem czy zabierać się za wyciskanie tłoczka czy zostawić.
Ale mówisz, że bez zdejmowania uszczelki, jakkolwiek jest przymocowana idzie przesmarować tłoczek?
za tłoczkiem pewnie też jest sporo starego płynu który należałoby zlać...
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Czw Lip 21, 2011 06:34
Wiem,że warto byłoby się przyjrzeć tłoczkom za uszczelką,ale spodziewam się większego syfu od strony klocka,a to możesz załatwić metodą o której pisałem. Wycisnąć ostrożnie tylko do pojawienia się uszczelki,delikatnie przetrzeć wełną stalową i posmarować. Potem wciskać na poluzowanym odpowietrzniku-w ten sposób wyczujesz,czy coś to pomogło.
Jeśli tłoczek będzie stawiał opór,to nie masz wyjścia-wycisnij całkiem i powtórz operację.Być może w tych zaciska nie będzie problemu z poskładaniem.
Ale mówisz, że bez zdejmowania uszczelki, jakkolwiek jest przymocowana idzie przesmarować tłoczek?
za tłoczkiem pewnie też jest sporo starego płynu który należałoby zlać...
Włąśnie ostatnio wymieniałem tłoczki w tylnych hamulacach, ponieważ lewy mi się zapiekł. Okazało się, że na powierzchni tłoczka były wżery (powłoka chromu była miejscami złuszczona) i dlatego tłoczek ciężko chodził co powodowało zaciśnięcie zacisków na tarczy, efektem tego była gorąca felga i nadmiernie zużyty klocek. Widać było również, że pod osłonę dostawała się lekko woda i widać bylo rdzę.
Tłoczków baz wyrażnej przyczymy nie wyjmuje się. Chyba, żę chcesz zrobić kapitalny remont zacisków.
Osłona gumowa posiada kołnierz zewnętrzny, który wchodzi w rowek w cylindrze. Czyli osłona jest wciśnięta pomiędzy cylinder i tłok. Gumowej osłony nie zdejmiesz z cylndra bez wyjmowania tłoczka, możesz ją wyszarpać ale wtedy możesz ją uszkodzić.
Jeżeli zależy ci na przesmarowaniu tłoczka to wyciśnij troche tłok, zdejmij osłonę tylko z tłoczka (siedzi kołmierzem wewnętrznym w rowku na tłoczku), zsuń ją i naładuj tam smaru i potem naciagnij osłonę spowrotem. Od razu mówię, że nie będzie to takie łatwe, średnica kołnierza osłony jest sporo mniejsza od średnicy tłoczka i po montażu jest dość mocno zaciśnięta na tłoczku.
Demontaż: wyjmujesz klocki i wciskasz pedał hamulaca i tłoczek wyskakuje.
Montaż:
smarujesz rowki uszczelek
zakładasz uszczelkę w cylnderku,
zakładasz wstępnie osłonę gumową na tłoczek ale nie nasuwasz do końca w rowek, tylko na samą końcówkę tłoczka.
smarujesz tłoczek
zakładasz kołnierz osłony gumowej w cylinderku i wsuwasz tłoczek
nasuwasz osłonę gumową w rowek tłoczka.
Na rynku są dwa typy cylinderków, chromowne (srebrne) i czane (pokryte dakrometem). W serwisie BMW powiedziano mi, że te czarne są lepsze ponieważ powłka chromowana często się uszkadza i to właśnie u mnie się potwierdziło.
koszt tłoczka 45-60zł
zestaw uszczelek 16zł
ta zielona uszczelka jest uszczlką uszcelniającą tłok
Osłona gumowa pełni barierę przed brudem i wodą
Ostatnio zmieniony przez Pieta Czw Lip 21, 2011 19:17, w całości zmieniany 1 raz
super, wielkie dzięki, wiem już jak to jest zbudowane
a gdzie kupowałeś tłoczki i uszczelki? serwis BMW?
do przesmarowania tłoczków pewnie trzeba użyć specjalnej pasty, bo zwykły smar pod wpływem temperatury pewnie się rozpuści i wypłynie
Zjeździłem cały Gdańsk i nigdzie nie było na stanie do kupienia, tylko na zamówienie. Dlatego pojechałem do serwisu BMW w Sopocie. Z przednimi tłoczkami jest łatwiej.
Kupiłem specjalny smar do tłoczków hamulcowych firmy Ate. Wyglądał jak żel w kolorze błękitnym.
Prrzed kupnem tłoczków warto znać średnicę i długosć tłoczków, wszędzie się pytają Nawet w serwisie byliśmy na warsztacie mierzyć i dobierać z magazynu.
Ostatnio zmieniony przez Pieta Czw Lip 21, 2011 09:34, w całości zmieniany 1 raz
W serwisie BMW w Sopocie gość zawołał 110 za dwa.
Pasują od E46
Ale i tak się pytał o wymiary, potem na warsztacie potwierdził. Teraz wymiarów numerów i nazwy producenta tłoczków nie pamiętam. Napewno nie było na kartoniku znaczka BMW. Jak będę w domu to sprawdzę i podam.
Uszczelnienia łatwo dostępne w sklepach motoryzacyjnych
Uważam, że raz na kilka lat warto rozebrać zaciski, przesmarować i wymienić uszczelnienia.
Ostatnio zmieniony przez Pieta Czw Lip 21, 2011 19:00, w całości zmieniany 4 razy
Dzisiaj okręciłem koło i próbowałem odpowietrzyć układ hamulcowy, niestety szczęki są pokryte rdzą/osadem. Czy moglibyście wskazać w którym miejscu znajduje się śruba do odpowietrzania? To ta przy wejściu przewodu hamulcowego? Wolałbym wyczyścić tylko jeden łeb od śruby i go odkręcić.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum