Wysłany: Nie Kwi 03, 2011 05:41 [R75] Wskaźnik temperatury silnika
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam Wszystkich. Od 3 dni jestem posiadaczem 75(przesiadłem sie z r200) i zauważyłem, że wskaźnik temp. na liczniku po przekręceniu zapłonu ustawia się w pozycji 1/4 od minimum(bez kluczyka jest zero) i po dluższej jeździe wskazówka nie osiąga połowy(na klimie i na econ). to dobrze a i silnik długo trzyma temperature. Płynu niu ubywa.
Dzięki wszystkim za zainteresowanie. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Maj 20, 2011 18:31, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Kwi 03, 2011 05:41 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wskażnik temperatury ustawia się na 1/4 zaraz po włączeniu zapłonu?
Sprawdż czy masz podłączony czujnik temperatury. Jeśli jest, sprawdż czy zmienia się jego oporność przy zmianach temperatury.
najpierw muszę go znaleźć tam tak wszystko zabudowane. może dostane małą podpowiedz. silnik 2.0 v6. a ile ma ten silnik czujników temp. sterowanie i zegary czy jakoś inaczej to leci a dodam jeszcze, że pali bardzo dobrze na zimnym jak i na ciepłym silniku.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Kwi 03, 2011 09:52
zacznij od zrobienia diagnostyki komputera pokładowego , w pkt. 7.0 jest pokazywana aktualna temperatura silnika.Jeśli tu będzie OK ,to trzeba szukać winy w zegarze.
Czujnik ETC umieszczony jest koło obudowy termostatu.
Czy są podwyższone obroty biegu jałowego na zimnym silniku?
Jeśli tak to sterownik silnika dostaje sygnał z czujnika ale nadal nie wiadomo czy prawidłowy.
Spróbuj zrobić test wskażników temat był poruszany na forum będziesz wiedzał czy nie jest uszkodzony wskażnik temperatury czy ewentualnie złe styki na wielożłączce zegarów.
test licznika wykazał złe funkcjonowanie wskaźnika temp. nie osiąga nawet połowy. a obroty na zimnym silniku na biegu jałowym mam 1100 tyś. i pali na dotyk.
Wygląda na to że czujnik dobry. Zrób jak radzi SeniorA, i szukaj w zegarach sprawdż wtyczki potraktuj je elektrosolem lub kontaktsprayem. Sprawdż może było coś przy wskażniku robione i wskazówka sie zacina. Wyjęcie zegarów to tylko 2 śruby
Jeśli będziesz miał wątpliwości to zmierz temperaturę silnika termometrem , porównasz ze wskazaniami
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum