Wysłany: Pon Wrz 06, 2010 14:04 [R200, 98r. 1.4, 16v] silnik klekocze, chodzi jak diesel
Witam
Gdy odpalam silnik na zimnym ten chodzi jak by był dieslem [mam benzyna + gaz], klekocze....do tego jest mało dynamiczny, muli gdy jade....
klekocze tak i chodzi do momentu [chyba] przełaczenia sie na gaz ....chyba, poniewaz nie wiem czy to ze przestaje tak głosno klekotać jest spowodowane jazdą na gazie czy tym ze silnik sie troche rozgrzał....tak czy siak gdy pojezdze z 5 min. nim, to głosne klekotanie ustaje, i tylko troche je słychac....jazda tez staje sie dynamiczniejsza
wiem ze gdzies pisało o tym ze te silniki maja jakas przypadłosc ze tak klekocza, z tymze u mnie te klekotanie pojawiło sie po ostatniej zimie.....gdzies pod koniec marca....wczesniej silnik pracował wzorowo....był czysciutki odgłos pracy silnika
ponizej daje linka do nagranego filmiku z dzwiekiem jaki wydaje moj silnik
Świece nie mają nic do klekotania silnika - bo to osprzęt elektryczny samochodu, świece nie mają części ruchomych, które by hałasowały.
Pierwsze "primo" - to zagrzej silnik i zmierz mu ciśnienie smarowania na wolnych obrotach silnika. Jak będzie niższe, niż 30 kPa - to wiece możliwe, że już trzeba panewkami się zająć (a Rover nie przewidział możliwości szlifowania wału i zakładania panewek podwymiarowych, to samo, jeśli chodzi o cylindry i tłoki - nadwymiarowych niet..).
Jeśli okaże się, że ciśnienie smarowania silnika po jego zagrzaniu, na wolnych, będzie wyższe, niż 30 kPa (wypadałoby, żeby było co najmniej ze trzy razy - 100 kPa) - to oznacza, że z panewkami jest jeszcze OK i to nie one hałasują.
Te silniki, z racji tego, że posiadają aluminiowy blok i bardzo cienki płaszcz wodny, raczą dość donośnie, jak są zimne, stukać sobie tłokami o cylindry, zanim tłoki się nie rozgrzeją i nie rozszerzą w nich. Jest to nawet uwzględnione w instrukcji serwisowej do tych silników i zowie się z angielska "piston slap" - stuk tłoka. Osobiście powiem, że tłoki te, gdy silnik jest zimny, mają dość duże luzy, na spokojnie, jak się je buja w kierunku poprzecznym do silnika (kierunek obciążenia tłoka), to latają na dobre pół milimetra (u góry, w części pierścieni), widać to i słychać.
Jeśli zaś masz pewność, że stukają popychacze - a jest to wielce możliwe, bo one w tych silnikach do najcichszych i najtrwalszych nie należą i często przysparzają kłopotów "dźwiękowych" - to przede wszystkim, wypadałoby je po prostu z silnika wyskubać, rozebrać, wyczyścić i wykąpać w nafcie/ropie, sprawdzić, czy nie są przytarte kompensatory w nich (cylinderek i tłoczek), czy pracują dobrze zaworki zwrotne w tłoczku kompensatora, rozciągnąć im ich wewnętrzne sprężynki śrubowe (dość mocno), sprawdzić, czy czoła szklanek popychaczy nie mają już wybitych "dołków" od krzywek wałków rozrządu, itd.. A potem złożyć je na dobrym oleju (syntetyk) i powkładać na swoje miejsca.
Przy takiej okazji, wypada też wymienić uszczelniacze wałków rozrządu oraz uszczelniacze trzonków zaworów. Koszt jednej sztuki uszczelniacza do wałka - to jakieś 17 PLN (u Tommiego - www.tomateam.pl). Koszt kompletu uszczelniaczy do zaworów - to jakieś 70 PLN.
No i ważnym jest, żeby potem, przy składaniu "góry" silnika - dobrze uszczelnić górną skrzynkę wałków rozrządu. Niestety, z własnego doświadczenia wiem, że żadne półśrodki na dłuższą metę (max. 30 - 40 kkm) nie zdają praktycznego egzaminu. Pozostają tylko przeznaczone do tego substancje - uszczelki w płynie - np. Loctite. Jest to bardzo ważne, gdyż są w niej wykonane otwarte kanały olejowe, którymi smarowane są wałki oraz popychacze. Jak będzie tam nieszczelność, albo jakiś syf - rozrząd będzie źle smarowany i najpierw będzie hałasował, a potem się przytrze.
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
dzieki za wyczerpujaca odpowiedz....popatrzy sie teraz co i jak
co do piston slap to jak pisałem wyzej to raczej odpada, bo wczesniej tego nie miałem....dopiero po zimie mi sie klekotanie pojawiło.....mysle ze tu zima swoja "cegłe' dołozyła do tego....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum