Wysłany: Czw Wrz 16, 2010 13:14 [R75] Kontrola trakcji niedziałający licznik i kontrolka abs
Typ: v6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: wszystkie
Przeczytałem że za niedziałający licznik i palącą się kontrolke abs odpowiada czujnik w prawym przednim kole , czujnik wymieniony i usterka dalej występuje to znaczy nie dziala licznik zapala się kontrolka abs i kontrola trakcji h-ce działają tak jakby od razu był załączony abs przy hamowaniu słychać terkotanie co jest tego jeszcze przyczyną
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lis 23, 2010 13:55, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Wrz 16, 2010 13:14 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wysłany: Czw Wrz 16, 2010 13:31 Re: [r75] kontrola trakcji niedzialający licznik i kontrolka
przemolka1 napisał/a:
Przeczytałem że za niedziałający licznik i palącą się kontrolke abs odpowiada czujnik w prawym przednim kole , czujnik wymieniony i usterka dalej występuje to znaczy nie dziala licznik zapala się kontrolka abs i kontrola trakcji h-ce działają tak jakby od razu był załączony abs przy hamowaniu słychać terkotanie co jest tego jeszcze przyczyną
czujniki ABS masz dwa jeden z przodu i drugi z tyłu, został Ci więc jeszcze jeden do sprawdzenia. Sprawdź kabel za czujnikiem z przodu, może masz gdzieś przetarty
Wysłany: Czw Wrz 16, 2010 13:39 Re: [r75] kontrola trakcji niedzialający licznik i kontrolka
Boncky napisał/a:
przemolka1 napisał/a:
Przeczytałem że za niedziałający licznik i palącą się kontrolke abs odpowiada czujnik w prawym przednim kole , czujnik wymieniony i usterka dalej występuje to znaczy nie dziala licznik zapala się kontrolka abs i kontrola trakcji h-ce działają tak jakby od razu był załączony abs przy hamowaniu słychać terkotanie co jest tego jeszcze przyczyną
czujniki ABS masz dwa jeden z przodu i drugi z tyłu, został Ci więc jeszcze jeden do sprawdzenia. Sprawdź kabel za czujnikiem z przodu, może masz gdzieś przetarty
No tak tylko że za te wszystkie usterki to mial byc odpowiedzialny ten czujnik w przednim kole , czy ten tylny też ma coś wspólnego np. za licznik
No na tym łożysku to nic niema ten pierścień to chyba siedzi na piaście? Może ktoś ma zdjęcie albo rysunek gdzie znajduje się ten zębaty pierścień od abs
Oile ja się orjentuje to jest to pierścień zębaty podobny do pierścienia rozrusznika osadzonego na kole zamachowym tylko ze mniejszy
To poszukaj choćby w RAVE.
Pierścień podobny o którym napisałeś jest na tylnej piaście. W łożysku przednim występuje jako zabezpieczenie łożyska.
to w takim razie skąd bierze sygnał czujnik abs bo z tego co się orjentuje jest to czujnik działający na zasadzie czujnika hala czyli zmianie pola magnetycznego, zabezpieczenie łożyska nie może zmiennego pola
[ Dodano: Czw Wrz 16, 2010 18:52 ]
Mowa o zabezpieczeniu które przykrywa kulki. Nie o tym które zabezpiecza łożysko w zwrotnicy.
to teraz rozumiem , ale jeśli miałbym uszkodzone to zabezpieczenie to łożysko by mi się rozleciało albo przynajmniej by huczało a tu nic takiego się nie dzieje a szybkościomierz nie działa
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Wrz 16, 2010 20:36
przemolka1 napisał/a:
to w takim razie skąd bierze sygnał czujnik abs bo z tego co się orjentuje jest to czujnik działający na zasadzie czujnika hala czyli zmianie pola magnetycznego, zabezpieczenie łożyska nie może zmiennego pola
czujnik w prawym przednim kole ( aktywny czujnik Halla ) , we współpracy z pierścieniem magnetycznym łożyska piasty ( pierścień-szalka , ma zatopione 48 elementów magnetycznych wytwarzających podczas obrotu koła przemienne pole ), pełni rolę czujnika ABS i czujnika sygnału prędkości VVS. Sygnał VVS przewodem biało/popielatym , pinem 6 w 12 pinowej ( czarnej ) wtyczce zegarów , jest przekazywany w postaci impulsów (w ilości 39000 na 1 milę) do modułu szybkościomierza i po przeliczeniu,
wysyłany dalej magistralą CAN do innych sterowników .
Ja miałem podobny problem. Oczywiście w pierwszej kolejności wymieniłem czujnik ABS, ale problem pozostał. Już prawie dopadłem się do łożyska, kiedy wydedukowałem że skoro pierścień ten pełni role zabezpieczenia to nie możliwe żeby łożysko było całe. Koło się kreci, nic nie chrupie, nie buczy. sprawdzałem na podnośniku. Prawda jest taka, że okablowanie w roverkach jest marnej jakości. Idąc dalej tym tropem sprawdziłem kabel wychodzący z wtyczki, w którą wpiąłem wcześniej nowy czujnik. Okazało się, ze tego kabla jest tam od groma. Zaplatał się gdzieś bidny i przetarł. Połączyłem zerwane końce i śmiga.
Radzę najpierw sprawdzić stan przewodów bo strasznie śniedzieją i często się rwą.
Pomógł: 86 razy Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 1730 Skąd: Ciechanów
Wysłany: Nie Lis 09, 2014 07:07
Okablowanie w roverkach jest marnej jakości? Zastanowiłeś sie kolego co piszesz?
Okablowanie w Roverach jest dobrej jakości. A to ze przewody od czujnika ABS czy klocków potrafią się przetrzeć / przerwać to fakt. Ale tez jesli nikt nie ruszy mocowań i zabezpieczeń tych przewodów to pozostaną one sprawne przez bardzo długi czas.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum