Forum Klubu ROVERki.pl :: Silnik czterogaźnikowy, pomocy w sprawie dolotu.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik czterogaźnikowy, pomocy w sprawie dolotu.
Autor Wiadomość
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Nie Wrz 19, 2010 11:00   Silnik czterogaźnikowy, pomocy w sprawie dolotu.

Witam,
W wakacyjnym relaksie spiąłem z 4-ro cylindrowym silniczkiem gaźnik od motocykla. W efekcie powstał taki skromny itb silnik. Jako tako już to wyregulowałem i chodzi. Jednak mam do kolegów pytanie, ma ktoś może pomysł jak zabezpieczyć wloty gaźników czymś co można by było nazwać filtrem powietrza. Oglądam dużo fotek na google, ale nie mam zielonego pojęcia, jak to zrobić, z czego zrobić obudowę, i co użyć na filtr?? Tylko kurcze żeby to naprawdę było co najmniej tak chroniące jak fabryczne filtry do samochodów bo silni jest praktycznie od zera na nowo zbudowany.

Dzieki za pomoc.
Pozdrawiam
Hvil.


Poniżej fotka gaźnikó celem wyobrażenia:)







 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Wrz 19, 2010 11:00   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
flapjck1 



Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1747
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Nie Wrz 19, 2010 11:48   

najprosciej chyba kupic 4ry skarpety i naciagnac kazda na lejek

bardziej pracochlonne rozwiazanie ( przesuwajace jednoczesnie max moment obrotowy w dol ) to wykonanie airboxu i na niego nasuniecie jednego filtra

skarpeta

airbox
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Nie Wrz 19, 2010 12:05   

czyli 4 takie skarpetki nalozone na gaźniki? A jeszcze jedna sprawa, 400złto wyjdzie czy one są wielorazowego użytku? i dodatkowo czy nie ulegna one stopieniu, bo te gaźniki są 4 cm od głowicy. wiec z goła gorąco tam chyba.
 
 
flapjck1 



Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1747
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Nie Wrz 19, 2010 12:12   

troche na ten tamat znajdziesz na www.streetracing.pl

np tu
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Nie Wrz 19, 2010 12:27   

on ma widzę wtrysk, i robił flanszę pod wtryski, ja mam gaźniki, tak że są one na flanszy przy samiutkiej głowicy, chyba zdecyduje sie na gąbki by dolot był jak najkrótszy.
 
 
flapjck1 



Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1747
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Nie Wrz 19, 2010 12:42   

gabki zasadniczo sa wielorazowego uzytku, nasacza sie je olejkiem do filtrow i co jakis czas normalnie "pierze"

temp im nie straszna - no chyba ze beda nad kolektorem wydechowym i ten bedzie nagrzany do czerwonosci


kwestia czy pod wtryski/korpusy czy pod gazniki to szczegol - liczy sie dzialanie box-u jako takiego i tyle :)
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Nie Wrz 19, 2010 13:28   

zpedzilem godzinke policzylem i:
-wychodzi ze zrobienie air boxu pod jakiś sportowy filtr do popularnego samochodu a wiec taniego filtra wychodzi 1/2 cena gąbek.
-przy itb liczy sie jak najkrotszy dolot i tutaj gabki wygrywaja


Dzięki za rady, chyba jednak gąbki pojda na początek ale poszukam tańszych, z tego co czytałem i sam mam doświadczenia z tym to air box jest przydatny tylko przy doladowaniu bo tak to obniza mocno doplyw powietrza.
 
 
flapjck1 



Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1747
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Nie Wrz 19, 2010 13:52   

nie zgodze sie z opinia nt airboxa :) ale zrobisz jak uwazasz
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Nie Wrz 19, 2010 14:00   

uważasz ze air box będzie lepszy?? wiesz ja jestem praktykiem, nie znam sie za bardzo na teoriach, robie proboje i wiem czy dziala a tam co dales linka roznie pisza ludzie. Air box tanszy mi bedzie. A co jest wazne przy budowie takiego air boxa?? musi byc dolot do niego?
bo ja kombinowalem by ten air box mial dol, mocowanie na filtr a gora to nie dolot z rurek tylko wlot na masce wielkosci filtra i od razu pod nim pucha. wowczas im szybciej jedziesz tym wiecej powietrza wciskaloby do środka. Czy lepiej z przodu wlot i rurkami dolot do puchy?
 
 
flapjck1 



Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1747
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Nie Wrz 19, 2010 14:25   

lepsze byloby chyba roziwazanie typu: airbox w wyprowadzeniem na rure - rura i uniwersalny stozek gdzies gdzie zimne powietrze by mial

na doladowanie dynamiczne nie licz- bardzo ciezko ustawic gazniki zeby poprawnie dzialaly normalnie nie mowiac o dynamicznym doladowaniu :)

skoncentruj sie zeby mialy dostarczone zimne powietrze i filtrowane
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Nie Wrz 19, 2010 16:07   

Ja myslalem ze to chodzi o jak najkrotszy dolot. Nie ma problemu zrobic jak radzisz, to co daja poza kosmicznym dzwiekiem takie 4gazniki polaczone z dolotem?
 
 
flapjck1 



Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1747
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Nie Wrz 19, 2010 20:21   

kierunkujesz przeplyw powietrza p+ izolacja termiczna ( nie zasysasz goracego powietrza spod maski )

zwiekszenie pojemnosci ukladu rezonansowego ( airbox + ew rura dolotowa za filtrem ) przesuwa max moment obrotowy w dolny zakres obrotow i zwieksza jego ilosc na niskich obrotach - nie ma tez ( przy prawidlowym boxie ) praktycznie zadnego znaczenia dla mocy maksymalnej

[ Dodano: Nie Wrz 19, 2010 21:21 ]
a krotki kolektor dolotowy sluzy maksymalnemu wzrostowi mocy - ale rzadko idzie w parze z kultura pracy
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ciekawostka z allegro - tłumik dolotu :)
Sachar Offtopic 1 Nie Kwi 20, 2008 12:24
kruszon
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [ Ankieta ] Dyskusja w sprawie kalendarza 2010
Markzo Offtopic 111 Czw Paź 07, 2010 20:32
thef
Brak nowych postów Bardzo wymowne kampanie w sprawie bezpieczeństwa na drodze.
2 filmy z kampani w GB
west Offtopic 9 Wto Lip 28, 2009 09:26
Gość
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Potrzebuję pomocy z R75
Gość Offtopic 1 Sro Cze 12, 2013 14:43
kasjopea
Brak nowych postów Mała potrzeba pomocy .xml
Papaa2 Offtopic 14 Czw Mar 11, 2010 23:20
Tomaszi



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink