Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 75] Świecący środkowy stop razem z śwatłami pozycj[i]
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 75] Świecący środkowy stop razem z śwatłami pozycj[i]
Autor Wiadomość
taba19 




Dołączył: 28 Lut 2016
Posty: 238

Rover 75

  Wysłany: Czw Mar 24, 2016 09:34   [Rover 75] Świecący środkowy stop razem z śwatłami pozycj[i]
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam
mam problem od wczoraj ze świecącym środkowym stopem (w sedanie) jak mam wyłączone światła to stop środkowy normalnie działa tak jak powinien i nie świeci cały czas . Problem pojawia się gdy włączam światła stop zaczyna palić się cały czas(ale tylko środkowa lampa) tak jak pozycja dodam ze stop w lewej i prawej lampie nie świeci, zapala się tylko w tedy kiedy trzeba -reaguje tak jak powinien na pedał stopu.

Przypuszczam ze jest jakieś zwarcie ale nie mam bibliopojeja gdzie
co do bezpieczników w komorze silnika sprawdził są ok
a cp do tych pod schowkiem to niestety poprzedni właściciel usuną opis tych bezpieczników i nie wiem który jest od czego

Jeśli ktoś coś pomorze to będę wdzięczny
Ostatnio zmieniony przez taba19 Pią Mar 25, 2016 12:59, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Mar 24, 2016 09:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Czw Mar 24, 2016 11:55   

Popraw temat zgodnie z zasadami kącika :ok:
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Mar 24, 2016 17:09   

taba19, to jest światło niezależne od innych i steruje nim moduł świateł LSM , dlatego trzeba zaglądnąć do LSM ( może jest wilgotny i trzeba suszyć ).
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Czw Mar 24, 2016 17:55   

taba19,
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=62376 :wink:
 
 
 
taba19 




Dołączył: 28 Lut 2016
Posty: 238

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 25, 2016 12:56   

wczoraj właśnie też na to wpadłem wymontowałem moduł i okazało się ze jest tam dużo zielono niebieskiego nalotu na stykach trochę przeczyściłem kontakt spray 80 i niby ciut pomogło ale jeszcze sporo syfu tam jest a światło nadal się jeszcze lekko tli wiec dziś jeszcze trochę poczyszczę ale muszę najpierw z pracy wyjść :)
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 25, 2016 13:09   

taba19, miałem to samo, pomogło dokładne wysuszenie LSM. Przy czym u mnie winę ponosił niewpięty przez mechaników filtr kabinowy - ciągnęło wodę do wnętrza auta. Poza rzecz jasna załatwieniem sprawy LSM, sprawdź najlepiej EWS (taki moduł biały, przykręcony do lewej ściany auta za LSM), czy jest suchy i się przy nim nie leje. Zerknij na przejście wężyka pompki sprzęgła i linki do otwierania maski, czy tam się nie leje. Sprawdź, czy nie kapie z duktów powietrznych no i czy punkty masowe nie są pordzewiałe. Wszelkie ślady korozji lub nalotu pozwolą Ci zlokalizować przyczynę problemów. W końcu z czegoś to się musiało wziąć.
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
taba19 




Dołączył: 28 Lut 2016
Posty: 238

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 29, 2016 13:01   

Dokładnie poszukałem i faktycznie coś tam przeciekało po tych kablach z komory silnika na razie z ta usterka to wszystko, teraz zabiorę się do 2 innych usterek ( braku sterowania lusterkami w górę oraz nie gżeniem prawej strony kokpitu o tym coś tam poczytałem ze może być zapchana nagrzewnica wiec tym się zamierzam zając ale najpierw posprawdzam siłowniki tylko nie wiem ile ich jest w końcu ) Dziękuje wyzyskiem serdecznie za pomoc
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 29, 2016 14:43   

taba19, czy coś klika pod kokpitem? Jeżeli tak - zacięła się klapa dystrybucji. Ja miałem po lewej stronie gorąco, po prawej zimno. Naprawa trwała 5 minut - odkręciłem serwomotor od klapy (pudełeczko przy białej prowadnicy), zdjąłem pokrywkę i prysnąłem kontaktem na potencjometr w jego wnętrzu. :)

Kable zabezpiecz jakimś sylikonem - albo do blachy, albo wysokotemperaturowym, bo ten drugi uszczelni, ale raczej nie sklei (chyba czerwony). Proponuję Ci dobrze wysuszyć samochód jakąś nagrzewnicą. Inne wyjście to bawełniany woreczek. Podprowadź żonie/dziewczynie/kochance kilka torebek ryżu, wsyp do woreczka, dobrze to zawiąż i pod fotel. Co jakiś czas (3 dni, tydzień), bierz na noc do domu i susz na grzejniku. W ten sposób łatwo pozbędziesz się nie tylko resztek wilgoci z auta, ale rozwiążesz także problem parowania szyb.
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
taba19 




Dołączył: 28 Lut 2016
Posty: 238

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 29, 2016 22:40   

no widzisz na to nie wpadłem z ryżem :mrgreen: ale tak zrobię. A co do tego z klapa dystrybucji( szczerze nie słyszę jakiś mega klików- w sumie to nic nie słychać oprócz szumu powietrza ) hmm to szczerze powiedziawszy, będę musiał się nad tym pochylić i tego tam poszukać bo bladego pojęcia nie mam jak się do tego tam dobrać przydało by się kilka zdjęć poglądowych. albo bardziej szczegółowy opis gdzie to zjadę.

A tak na marginesie
nieszczęsny mechanik stwierdził że mam w silniku(przy wymianie rozrządu bo wymieniał) urwane króćce od chodniczki oleju i zasklepił mi to jakimś klejem do aluminium czy można tak jeździć czy raczej to na gwałt robić tak jak oryginalnie było bo z tego co widziałem to węże od chodniczki teraz wiszą bezwładnie obok ??
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 29, 2016 23:04   

taba19, to jest bardzo, bardzo proste. Rozbierasz wnętrze do nagrzewnicy - tuż obok tunelu środkowego masz takie jakby trapezy z wykładziny, pionowe. Nie pamiętam, ale chyba są bez śrub. Jeżeli coś je od góry przytrzymuje (dolna osłona kokpitu), odkręcasz ją. Pamietaj, z tyłu są plastikowe, wkręcane kołeczki. Przekręca się je palcami. Wkładasz palce pod te wykładzinowe osłony i pociągasz. Voila! Nagrzewnica jest na wierzchu. Sam serwomechanizm ma jedną kostkę i trzyma się chyba na trzech śrubach krzyżakowych. Ogólnie jest to niebywale łopatologiczne, poradzi sobie z tym ameba na prochach, nie ma się więc czego bać. Całość zajmie pięć minutek. :P

Wszystkie śrubki (a raczej wkręty) są takie same, nie da się tam czegoś zepsuć.

Jedyne co - jak nie jesteś pewien czy klapy działają (po obu stronach masz serwomotory) - obserwuj je, jednocześnie zmieniając temperaturę. Powinny przesuwać prowadnicę klapki w małym zakresie i mocno ją przekręcać na ustawieniach "LO" oraz "HI". Jeżeli prowadnica podskakuje, przeskakuje położenia lub się nie rusza - odkręcić serwomotor, odkręcić jego puszkę i do góry, w taki biały element, prysnąć porcję kontaktu (to potencjometr).
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
christopher7 
Klubowicz





Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 805
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 29, 2016 23:10   

Na szczęście robi się coraz cieplej i parę godzin na słońcu może dać więcej niż kilo ryżu.
Alternatywnie są takie pochłaniacze wilgoci. No ale to wszystko warto robić po usunięciu przyczyny wilgoci w kabinie.
Brak sterowania lusterek też może wiązać się z wilgocią. Czasem wystarczy przeczyścić styki w panelu szyb/lusterek.
_________________
Kontakt: 780177880
email
wiadomość
nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG :szoping:
 
 
taba19 




Dołączył: 28 Lut 2016
Posty: 238

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 29, 2016 23:23   

powiem szczerze ze tak mnie nakręciliście ze na bank w sobotę rozkręcę cały przód od drzwi kierowcy po kokpit i będę szalał z kontaktem i czyszczeniem co mi tam w rękę wpadnie :)
a co do tej chodniczki to czy ktoś z was się wypowie na temat jej braku teraz ??
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Mar 30, 2016 08:21   

powinieneś jakoś ją założyć bo te silniki grzeją się mocno i latem może być nie różowo jak nie ma chłodzenia oleju.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 75/MG ZT] Artykuły z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 75, MG ZT 0 Pon Sty 24, 2011 19:44
kasjopea
Brak nowych postów [R75]Świecący wskażnik
gorgi3 Rover serii 75, MG ZT 16 Wto Wrz 27, 2016 08:19
longer86
Brak nowych postów [R75] Swiecacy sie AirBag - przetlumaczenie kodów
MateuszS Rover serii 75, MG ZT 3 Pon Lut 06, 2017 13:02
MateuszS
Brak nowych postów [R75 Lift 2.0CDTi] Klimatronik i święcący się prawy kierunek
tomun991 Rover serii 75, MG ZT 7 Sro Paź 13, 2021 09:39
dawidd
Brak nowych postów [R 75] TC i ABS świecą się razem
domel101 Rover serii 75, MG ZT 33 Nie Sty 17, 2016 17:45
martinsc



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink