Wysłany: Czw Mar 24, 2016 09:34 [Rover 75] Świecący środkowy stop razem z śwatłami pozycj[i]
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam
mam problem od wczoraj ze świecącym środkowym stopem (w sedanie) jak mam wyłączone światła to stop środkowy normalnie działa tak jak powinien i nie świeci cały czas . Problem pojawia się gdy włączam światła stop zaczyna palić się cały czas(ale tylko środkowa lampa) tak jak pozycja dodam ze stop w lewej i prawej lampie nie świeci, zapala się tylko w tedy kiedy trzeba -reaguje tak jak powinien na pedał stopu.
Przypuszczam ze jest jakieś zwarcie ale nie mam bibliopojeja gdzie
co do bezpieczników w komorze silnika sprawdził są ok
a cp do tych pod schowkiem to niestety poprzedni właściciel usuną opis tych bezpieczników i nie wiem który jest od czego
Jeśli ktoś coś pomorze to będę wdzięczny
Ostatnio zmieniony przez taba19 Pią Mar 25, 2016 12:59, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Mar 24, 2016 09:34 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
wczoraj właśnie też na to wpadłem wymontowałem moduł i okazało się ze jest tam dużo zielono niebieskiego nalotu na stykach trochę przeczyściłem kontakt spray 80 i niby ciut pomogło ale jeszcze sporo syfu tam jest a światło nadal się jeszcze lekko tli wiec dziś jeszcze trochę poczyszczę ale muszę najpierw z pracy wyjść
taba19, miałem to samo, pomogło dokładne wysuszenie LSM. Przy czym u mnie winę ponosił niewpięty przez mechaników filtr kabinowy - ciągnęło wodę do wnętrza auta. Poza rzecz jasna załatwieniem sprawy LSM, sprawdź najlepiej EWS (taki moduł biały, przykręcony do lewej ściany auta za LSM), czy jest suchy i się przy nim nie leje. Zerknij na przejście wężyka pompki sprzęgła i linki do otwierania maski, czy tam się nie leje. Sprawdź, czy nie kapie z duktów powietrznych no i czy punkty masowe nie są pordzewiałe. Wszelkie ślady korozji lub nalotu pozwolą Ci zlokalizować przyczynę problemów. W końcu z czegoś to się musiało wziąć.
Dokładnie poszukałem i faktycznie coś tam przeciekało po tych kablach z komory silnika na razie z ta usterka to wszystko, teraz zabiorę się do 2 innych usterek ( braku sterowania lusterkami w górę oraz nie gżeniem prawej strony kokpitu o tym coś tam poczytałem ze może być zapchana nagrzewnica wiec tym się zamierzam zając ale najpierw posprawdzam siłowniki tylko nie wiem ile ich jest w końcu ) Dziękuje wyzyskiem serdecznie za pomoc
taba19, czy coś klika pod kokpitem? Jeżeli tak - zacięła się klapa dystrybucji. Ja miałem po lewej stronie gorąco, po prawej zimno. Naprawa trwała 5 minut - odkręciłem serwomotor od klapy (pudełeczko przy białej prowadnicy), zdjąłem pokrywkę i prysnąłem kontaktem na potencjometr w jego wnętrzu.
Kable zabezpiecz jakimś sylikonem - albo do blachy, albo wysokotemperaturowym, bo ten drugi uszczelni, ale raczej nie sklei (chyba czerwony). Proponuję Ci dobrze wysuszyć samochód jakąś nagrzewnicą. Inne wyjście to bawełniany woreczek. Podprowadź żonie/dziewczynie/kochance kilka torebek ryżu, wsyp do woreczka, dobrze to zawiąż i pod fotel. Co jakiś czas (3 dni, tydzień), bierz na noc do domu i susz na grzejniku. W ten sposób łatwo pozbędziesz się nie tylko resztek wilgoci z auta, ale rozwiążesz także problem parowania szyb.
no widzisz na to nie wpadłem z ryżem ale tak zrobię. A co do tego z klapa dystrybucji( szczerze nie słyszę jakiś mega klików- w sumie to nic nie słychać oprócz szumu powietrza ) hmm to szczerze powiedziawszy, będę musiał się nad tym pochylić i tego tam poszukać bo bladego pojęcia nie mam jak się do tego tam dobrać przydało by się kilka zdjęć poglądowych. albo bardziej szczegółowy opis gdzie to zjadę.
A tak na marginesie
nieszczęsny mechanik stwierdził że mam w silniku(przy wymianie rozrządu bo wymieniał) urwane króćce od chodniczki oleju i zasklepił mi to jakimś klejem do aluminium czy można tak jeździć czy raczej to na gwałt robić tak jak oryginalnie było bo z tego co widziałem to węże od chodniczki teraz wiszą bezwładnie obok
taba19, to jest bardzo, bardzo proste. Rozbierasz wnętrze do nagrzewnicy - tuż obok tunelu środkowego masz takie jakby trapezy z wykładziny, pionowe. Nie pamiętam, ale chyba są bez śrub. Jeżeli coś je od góry przytrzymuje (dolna osłona kokpitu), odkręcasz ją. Pamietaj, z tyłu są plastikowe, wkręcane kołeczki. Przekręca się je palcami. Wkładasz palce pod te wykładzinowe osłony i pociągasz. Voila! Nagrzewnica jest na wierzchu. Sam serwomechanizm ma jedną kostkę i trzyma się chyba na trzech śrubach krzyżakowych. Ogólnie jest to niebywale łopatologiczne, poradzi sobie z tym ameba na prochach, nie ma się więc czego bać. Całość zajmie pięć minutek.
Wszystkie śrubki (a raczej wkręty) są takie same, nie da się tam czegoś zepsuć.
Jedyne co - jak nie jesteś pewien czy klapy działają (po obu stronach masz serwomotory) - obserwuj je, jednocześnie zmieniając temperaturę. Powinny przesuwać prowadnicę klapki w małym zakresie i mocno ją przekręcać na ustawieniach "LO" oraz "HI". Jeżeli prowadnica podskakuje, przeskakuje położenia lub się nie rusza - odkręcić serwomotor, odkręcić jego puszkę i do góry, w taki biały element, prysnąć porcję kontaktu (to potencjometr).
Na szczęście robi się coraz cieplej i parę godzin na słońcu może dać więcej niż kilo ryżu.
Alternatywnie są takie pochłaniacze wilgoci. No ale to wszystko warto robić po usunięciu przyczyny wilgoci w kabinie.
Brak sterowania lusterek też może wiązać się z wilgocią. Czasem wystarczy przeczyścić styki w panelu szyb/lusterek.
_________________ Kontakt: 780177880 email wiadomość nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG
powiem szczerze ze tak mnie nakręciliście ze na bank w sobotę rozkręcę cały przód od drzwi kierowcy po kokpit i będę szalał z kontaktem i czyszczeniem co mi tam w rękę wpadnie
a co do tej chodniczki to czy ktoś z was się wypowie na temat jej braku teraz
powinieneś jakoś ją założyć bo te silniki grzeją się mocno i latem może być nie różowo jak nie ma chłodzenia oleju.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum