Wysłany: Sro Wrz 22, 2010 19:17 [R45] 1.8 117km vs 2.0 150km - takie same?
Witam, mam takie pytanko, sznupałem sobie na stronie naszej głównej, i znalazłem dane techniczne R45
i ku mojemu zaskoczeniu znalazłem takie info:
Rover 45 1.8
Moc maksymalna [KM / obr./min] 117/5500
Maksymalny moment obrotowy [Nm / obr./min] 160/2750
Przyspieszenie 0-100km/h [s] 9,3 sek
Zużycie paliwa przy prędkości 90/120/miasto [dm3] 5,7 / 7,1 / 9,5
natomiast rover 45 2.0 V6
Moc maksymalna [KM / obr./min] 150/6500
Maksymalny moment obrotowy [Nm / obr./min] 185/4000
Przyspieszenie 0-100km/h [s] 9,5
Zużycie paliwa przy prędkości 90/120/miasto [dm3] 6,7 / 9,4 / 14,0
-----------
Podsumowując, silnik 2.0 jest silnikiem w układzie V6 a 1.8 w ukłądzie R4
I co widzimy, rover 2.0 w silniku V6 ma ponad 30 koni więcej niż 1.8 i przyśpiesza do 100 wolniej niż 1.8? spalając przy tym (miasto) aż o 4,5 L paliwa więcej?
SPAMU¦
Wysłany: Sro Wrz 22, 2010 19:17 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 33 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 371 Skąd: Pszczyna
Wysłany: Sro Wrz 22, 2010 19:52
memphisto napisał/a:
Podsumowując, silnik 2.0 jest silnikiem w układzie V6 a 1.8 w ukłądzie R4
I co widzimy, rover 2.0 w silniku V6 ma ponad 30 koni więcej niż 1.8 i przyśpiesza do 100 wolniej niż 1.8? spalając przy tym (miasto) aż o 4,5 L paliwa więcej?
Dokładnie, ktoś tu troszeczkę namieszał .
To raczej błąd bo wątpię żeby V6 chodziło gorzej niż rzędówka 4 cylindrowa jeszcze mniejszej pojemności.
jest to na pewno błąd i zapewne powielany i kopiowany na wielu stronach, trza by prosto z technicznego Rave poczytać:) na pewno 2.0 jest mocniejszy i szybciej się zbiera
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Wrz 2009 Posty: 94 Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Wrz 23, 2010 09:17
pisałem to w innym temacie no ale wydaje mi sie że tutaj będzie również poniekąd pasowało:
ja jak już pisałem wcześniej (w innym temacie) zbieram kasę na kolektor i przepustnice do MOJEGO MG. wtedy mam zamiar udać się na hamownię i sprawdzić czy warto było wydawać kasę ale zanim to nastąpi - dzisiaj - postanowiłem sprawdzić w jakim czasie mój MG 1.8 120 zbiera sie do 100:) wybrałem się zatem na hmmm...mniej uczęszczaną ulicę wieczorem i popróbowac. szczerze- nigdy wcześniej tak nie mierzyłem sobie czasu ani w ogóle nie starałem się wykręcać maksa itd wiec nie jestem w tym za bardzo wprawiony. jako metodę pomiarowa full profesjonalną wybrałem aparat SE c510 i spróbowałem nagrać film. ponieważ nie dysponowałem dużą ilością wolnego czasu udało mi sie nagrać jedynie dwa takie podejścia. i teraz dopiero przypomniało mi się że mam je na telefonie wiec chwyciłem za stoper i dawaaaj. no i ku mojemu zdziwieniu..biorąc pod uwagę wersję najmniej optymistyczną ( mierząc do około 102 , 103 km/h i włączają stoper no tak jakby najwcześniej jak się da) wyniki to 7,68 i 7,7 wiec 7,7i i dalej zakładam że to trochę może być źle ale chodzi mi o to ze no poniżej 8 niech nawet będzie 7,99. jestem mile zaskoczony a jak mowie wydaje mi się, że start szczególnie wymaga dopracowania no i czekam na następne mody. pozdrawiam
PS pewnie wiele osób będzie pisać, że to niemożliwe itd no ale ja po prostu pisze co i jak. też dla mnie jest to dziwne no ale aż tak dużych przeklaman być nie może
z tyimi przyspieszeniami to różnie bywa
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Czw Wrz 23, 2010 09:30
sic_corey, wynik dobry, aż za dobry . Można by, a nawet trzeba wziąć pewne poprawki, po pierwsze licznik w r zawyżał, więc w mg też pewnie tak jest . No i błąd pomiarowy -ręka ludzka idealna nie jest . Ale nawet jakbyśmy wzięli sekundę więcej to mi się wydaje że wynik ciekawy .
memphisto, jeździłem dwoma w automacie i dlatego tak napisałem. Nie raz widziałem na allegro jak koleś sprzedaje R200 a na zdjęciach R600 albo jeszcze co innego. Allegro nie jest moim źródłem informacji.
Zresztą dane na stronie klubowej tyczą się chyba automatu właśnie. To może być wyjaśnieniem dlaczego takie różnice.
memphisto napisał/a:
te liczniki zawyżają o ok 10% wg pomiaru z navi
zależy na jakim kole. U mnie na takim jak zaleca fabryka zawyża:
100km/h GPS 102km/h licznik
200km/h GPS ~210km/h licznik
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Pomógł: 7 razy Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 121 Skąd: Gliwice
Wysłany: Czw Wrz 23, 2010 18:57
Na http://en.wikipedia.org/wiki/Rover_45 są takie same dane jak podał memphisto.
I jeszcze jedna ciekawostka z dieslami
1995 - 1999 2.0 TD 105 Manual 2.0 L, 105 PS (77 kW; 104 hp) 210 N·m (155 lb·ft)
1999 - 2005 2.0 TD 101 Manual 2.0 L, 101 PS (74 kW; 100 hp) 240 N·m (177 lb·ft)
starsze mają więcej mocy ale mniej niutonów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum