Wysłany: Nie Wrz 26, 2010 13:09 [R75] Vibration damper co to jest?
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Patrzac na zagranicznych forach,natknelem sie na informacje ze przyczyna wibracji na wolnych obrotach w naszych R75 moze byc tzw. VIBRATION DAMPER problem dotyczyl tez bmw,ktos wie co to jest i cos wiecej na temat ?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lis 22, 2010 21:36, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Wrz 26, 2010 13:09 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Nie Wrz 26, 2010 13:54
menior napisał/a:
VIBRATION DAMPER
jest to jakiś amortyzator zapobiegający wibracjom. Jeżeli mowa w artykule o silniku to może chodzić o koło pasowe wału lub koło dwumasowe.
Podaj link do artykułu.
Artykul jest po wlosku,i dotyczy BMW gdzie indziej wyczytalem ze ten problem odziedziczyl i R75 po angielsku udalo mi sie tylko dowiedziec jak to sie nazywa http://www.eurocarparts.c...416362f20c&TVDM to chyba o to chodzi
ha, ha,
właśnie chyba znalazłem nowego dostawcę części do roverka
http://www.ecplaza.net/tr..._vibration.html
ale tak naprawdę nie wczytywałem się, jedynie wizualnie oceniłem że bardzo podobne te crankshaft vibration damper
Pewnie chodzi o koło pasowe wału, ono posiada tłumik drgań skrętnych. Czasami zdaża się, że koło się rozleci, kilku użytkowników z tego forum juz wymieniało. Ale nie jest to wielki problem. Przewaznie auta sa juz z dużym przebiegiem i taki element ma prawo się rozlecieć.
Usterki tego lementu dotyczą innych silników również, nie tylko BMW.
Pewnie chodzi o koło pasowe wału, ono posiada tłumik drgań skrętnych. Czasami zdaża się, że koło się rozleci, kilku użytkowników z tego forum juz wymieniało. Ale nie jest to wielki problem. Przewaznie auta sa juz z dużym przebiegiem i taki element ma prawo się rozlecieć.
Usterki tego lementu dotyczą innych silników również, nie tylko BMW.
Z tego co zrozumialem nie chodzi o kolo pasowe ale jakis inny element
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Nie Wrz 26, 2010 19:50
menior napisał/a:
Z tego co zrozumialem nie chodzi o kolo pasowe ale jakis inny element
Koło pasowe wału w CDT/CDTi jest z tłumikiem drgań (amortyzator drgań/wibracji). Ja wymieniałem u siebie http://forum.roverki.eu/v...p=523466#523466 Guma łącząca część przykręcaną do wału korbowego, a bieżnią paska jest tłumikiem drgań.
Dzieki APPLES jak zwykle dajesz najbardziej konkretne odpowiedzi Z tego co zrozumialem musialbym wymieniac kolo pasowe,a nie mam pewnosci czy w tym lezy problem
bylem w tygodniu w niby serwisie Rovera,sprawdzili poduchy i sa ok,wspomnieli cos o dwumasie ale raczej to wykluczyli,na koniec stwierdzili ze te auta juz tak maja
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum