Wysłany: Nie Paź 03, 2010 18:43 [R600] Jaki olej i jaki koszt filtrów
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam własnie dziś nabyłem rovera 600 z przebiegiem 230 tys jak sie dowiedziałem od sprzeajacego olej nie był wymieniany od ponad roku i nie wiem jaki tam jest.
Jaki olej tam najlepiej wlac czy pół syntetyk czy mineralny??
jaki jest koszt wszystkich filtrów w aucie?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Lut 24, 2011 22:46, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Paź 03, 2010 18:43 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Witam, jakby kolega poszukał trochę na forum to znalazłby wszystko na temat oleju i jego wymiany w RH600, poza tym wiadomo jaki olej zalał poprzedni właściciel, nie chodzi o markę, istotne jest to czy był to olej mineralny, półsyntetyk czy syntetyk? stan silnika w dużej mierze zależy od oleju jakim jest zalany, sądząc po przebiegu o ile jest prawdziwy (udokumentowany) , poprzedni właściciel mógł zalać półsyntetyk, niestety nieznana jest mi kondycja tego silnika, wycieki itp., poprzedni właściciel mógł równie dobrze zalać olej mineralny. Natomiast co do polecanych olejów to jest tak, że ilu ludzi tyle opinii , generalnie jeśli chodzi o kompromis w stosunku cena/jakość to większość zapewne poleci ci olej Valvoline MaxLife, ale również Motul, Agip, Shell itd., każdy z nich będzie dobry , z filtrów to można polecić rodzimy Filtron, koszt? tutaj raczej niema sensu przepłacać, Filtron, MANN-FILTER też będą dobre , za komplet +/- ok 100zł
chodzi o to ze poprzedni wlasciciel tez nie wie jaki był olej dlatego nie wiem czy ryzykowac wlaniem półmsyntetyku, chodz było by pewnie lepiej ale skad wiedziec czy poprzedni własciciel nie dał mineralnego
Jak to jest F20Z1 to tylko półsyntetyk 10W40.Nawet jeśli nie wiesz co było wcześniej nie kombinuj i zalej taki jaki zaleca producent. Co do producenta to wybór dowolny, aby klasa lepkości się zgadzała. Ja jak większość polecę Vavoline.
PS. Co do wycieków, to rodzaj oleju nie ma nic do rzeczy. Jeśli gdzieś silnik się "poci" trzeba wymienić odpowiednie uszczelki i "pocił" się nie będzie. Stosowanie olei, specyfików do uszczelniania to jest oszukiwanie samego siebie.
PS2. Jeśli o uszczelki chodzi to polecam tylko z ASO, zamienniki długo nie wytrzymują.
Jeśli o uszczelki chodzi to polecam tylko z ASO, zamienniki długo nie wytrzymują.
zwłaszcza uszczelki Ajusa, drogie są ale nie warte swej ceny już dużo lepiej wypadają uszczelki Erling i są tańsze, jednak najlepiej to OEM uszczelki wziąć.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum