Wysłany: Sob Sie 02, 2008 18:19 [R25 1,4] przepustnica
Witam.
Tak sie składa, że muszę kupić przepustnicę i tu mam do Was pytanie:
Czy przepustnica od R200 1,4 będzie pasować do R25 ?
piter34 napisał/a:
W silnikach 83KM montowano przepustnice:
- MHB102380 (plastikowa do nr VIN YD570299)
- MHB000100 (metalowa od nr VIN YD570300)
Aby zrobić 103KM trzeba zamontować najlepiej metalową:
- MHB000080
Jako ciekawostka: przepustnica od MG ZR 160 ma kod MHB000261.
U mnie jest plastikowa i taką też chcę kupić - na metalową za 550PLN mnie na razie nie stać. Wolę 5 razy kupić plastik za ok 100 PLN Kwestia tylko w numeracji. Piter podał numery dla R25 83KM, a nie wiem jakie numery miały przepustnice w R200 1,4 16V. Jak do tej pory trafiłem na to
a w innych aukcjach prosiłem o podanie numeru i mam do wzięcia mhb101540 i mhb101660.
Czy ktoś mi powie, czy któraś z nich się nada
Ostatnio zmieniony przez bialy114 Nie Sie 03, 2008 19:38, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Sie 02, 2008 18:19 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 50 razy Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 800 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Sob Sie 02, 2008 18:34
Skoro jest to przepustnica od 200 setki to możesz śmiało kupować tam nie było 83KM więc będzie na pewno dobra...Bardzo łatwo to zdiagnozować musi się otwierać do końca przepustnica i średnica 48mm
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
bialy114 [Usunięty]
Wysłany: Sob Sie 02, 2008 19:32
kolin - dzięki za podpowiedź, ale... w R200 były 8V - przepustnica zawsze taka sama ?
Czy to by znaczyło, że R214 i R216 miały takie same przepustnice (różniące się tylko numerem) ?
Mam też do wyboru:
1. MHB101540
2. MHB101660
Widzę, że wszystkie są z serii 101... lub 102...a Piter podał "W silnikach 83KM montowano przepustnice:
- MHB102380 (plastikowa do nr VIN YD570299)"
więc się trochę boję - podpowie mi ktoś
Pomógł: 50 razy Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 800 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Nie Sie 03, 2008 20:55
Rover 214 do 218 Miały te same przepustnicę nie licząc tej MG ZR 160...
Występowały aluminiowe jak i metalowe... skoro jest to przepustnica od 200 setki to nie ma szans na trafienie od 83KM bo w 200 setek nie było zdławionych... Prosto idzie sprawdzić też przepustnicę czy jest odpowiednia od wersji 103KM musi się otwierać w całości tak jak na foto poniżej
to powinno rozwiązać wszystkie wątpliwości
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
bialy114 [Usunięty]
Wysłany: Nie Sie 03, 2008 20:57
kolin napisał/a:
to powinno rozwiązać wszystkie wątpliwości
No i rozwiązało - po raz "n"-ty bardzo dziękuję.
[ Dodano: Pią Sie 08, 2008 11:48 ]
Odkopuję temat, bo jak mówi staropolskie powiedzenie - "o samochodzie dowiadujesz sie przez pierwsze pół roku" i tak:
1.Grzebiąc pewnego dnia odczytałem numer silnika i - 14K4MM...., co wskazuje na 83KM , a w dowodzie 103KM,
2. Przeryłem forum i odczytałem z przepustnicy MHB102121 -
piter34 napisał/a:
Nie. W przypadku R25, moc 83KM wynika z zastosowania innej przepustnicy (mniejszej).
Trzeba zmienić przepustnicę na taką od wersji 103KM.
W R25 nie montowano silników 1.4 8V. W ich miejsce wprowadzono 1.1 16V 75KM serii K.
piter34 napisał/a:
W silnikach 83KM montowano przepustnice:
- MHB102380 (plastikowa do nr VIN YD570299)
- MHB000100 (metalowa od nr VIN YD570300)
kupiłem przepustnicę MHB120280 z aukcji http://allegro.pl/item409...epustnica_.html
i wczoraj zrobiłem przymiarkę - wynik mnie powalił na kolana:
O symbolu MHB102121 (moja zamontowana w aucie) wychyla się do końca
Albo mam odczucia z R600, albo mój R25 "nie jedzie".
Zastanawiam się nas sensem wymiany na tę, którą kupiłem. Czy to coś może zmienić ?
Na dodatek po telefonie do przemo285 zgłupiałem totalnie: "my montujemy te przepustnice do 1,4;1,6 i 1,8 i nie wierzę w bajki o zmianie mocy tylko za pomocą przepustnicy", "komputerem do Rovera nie da się podmienić mapy wtrysku" - to słowa przemo285.
Co robić - bo usycham z braku mocy
Ostatnio zmieniony przez bialy114 Pią Sie 08, 2008 15:52, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Pią Sie 08, 2008 15:47
podaj nu mer vin oraz numer ecu
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
bialy114 [Usunięty]
Wysłany: Pią Sie 08, 2008 15:58
thef napisał/a:
Biały, ale namieszałeś z tym scalaniem, przecież sam to już tu wkleiłeś, podbijam tylko temat, a tamten kasuję, ok?
Ok - właśnie to to chodziło - jak tu wkleiłem to temat został gdzieś daleko z tyłu dzięki .
kolin napisał/a:
W takim razie jest jeszcze inna mapa paliwa w komputerze...
Cytat:
Na dodatek po telefonie do przemo285 zgłupiałem totalnie: "my montujemy te przepustnice do 1,4;1,6 i 1,8 i nie wierzę w bajki o zmianie mocy tylko za pomocą przepustnicy", "komputerem do Rovera nie da się podmienić mapy wtrysku" - to słowa przemo285.
Ostatnio zmieniony przez bialy114 Pią Sie 08, 2008 16:08, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 50 razy Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 800 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Pią Sie 08, 2008 16:00
Mapę paliwa da sie zmienić... po przez strojenie ale nie o to teraz chodzi...
W takim razie czym te silnik sie różnią ? bo każdy pisał że przepustnica przepustnica a wychodzi, że to gó... prawda
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
bialy114 [Usunięty]
Wysłany: Pią Sie 08, 2008 16:07
PHJOWI napisał/a:
podaj nu mer vin oraz numer ecu
VIN: SARRFMWBMYD523425
ECU:Taki sam jak VIN(jedna nalepka),
HA 0770 NNN100742(druga nalepka - z kodem kreskowym i napisem "Rover")
[ Dodano: Pią Sie 08, 2008 17:09 ]
kolin napisał/a:
W takim razie czym te silnik sie różnią ? bo każdy pisał że przepustnica przepustnica a wychodzi, że to gó... prawda
Wierz mi - mnie boli to najbardziej albo mam 103 KM, a ich nie czuję - albo: ja nie czuję, bo ich tam nie ma ?
Zacząłem się zastanawiać, czy nie robię "burzy w nocniku" - zamiast przejechać się obcym R25/200 103KM. Może faktycznie mam 103 KM, a pozostało wrażenie ze 131KM w R600 ?
Jedno jest na 100% pewne: szwagier w Renault Megane 1,4 (98KM) mnie porobił o jedną długość(kierowcy trzeźwi, pusta droga poligonowa, obu zależało na wygranej) a to chyba źle świadczy o mocy mojego R25 ?
Pomógł: 50 razy Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 800 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Pią Sie 08, 2008 16:50
Fakt jest taki, że 1.4 jest słaby, trzeba go mocno kręcić i dobrze operować biegami... ale nie zdrowe 103KM nie ma problemu żeby takie Renault objechać
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
bialy114 [Usunięty]
Wysłany: Pią Sie 08, 2008 18:52
kolin napisał/a:
zdrowe 103KM nie ma problemu żeby takie Renault objechać
I ja tak myślałem - a tu porażka
Na dodatek okazuje się, że był wymieniany silnik (14K4MM) - co wskazuje na 83KM - pewnie był tańszy...i pewnie dlatego dostałem baty
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 366 Skąd: Nowa Huta
Wysłany: Nie Sie 10, 2008 10:35
Cytat:
nie wierzę w bajki o zmianie mocy tylko za pomocą przepustnicy
Bajki sa bardzo pouczajace i w kazdej jest troche prawdy, czasem wiecej.
Ja kupiłem własnie alumioiowa, 52mm z Anglii za 550 zeta i nei żałuje. Plastik to chyba marna opcja. Powinienem miec stara 48mm jeszcze to sprawdze ale "moja stara" napewno nie otwierałą sie do konca i patrząc na osiagi auta przed i po to po prostu przepasc (przed: 84kM, ponad 13 do setki, po: 102 kM [hamownia] i ok 10 do setki)
Warto było pół klocka oddac za takie cos, mazdy 323f 1,5 objezdzane lekkim leszczem ze tak powiem:)
Pomogła: 70 razy Dołączyła: 24 Sie 2007 Posty: 1716 Skąd: Zabrze
Wysłany: Nie Sie 10, 2008 10:43
niuton napisał/a:
Cytat:
nie wierzę w bajki o zmianie mocy tylko za pomocą przepustnicy
Bajki sa bardzo pouczajace i w kazdej jest troche prawdy, czasem wiecej.
Ja kupiłem własnie alumioiowa, 52mm z Anglii za 550 zeta i nei żałuje. Plastik to chyba marna opcja. Powinienem miec stara 48mm jeszcze to sprawdze ale "moja stara" napewno nie otwierałą sie do konca i patrząc na osiagi auta przed i po to po prostu przepasc (przed: 84kM, ponad 13 do setki, po: 102 kM [hamownia] i ok 10 do setki)
Warto było pół klocka oddac za takie cos, mazdy 323f 1,5 objezdzane lekkim leszczem ze tak powiem:)
Hmm ciekawe... też mam przepustnicę 52mm i nie czuję specjalnie różnicy oprócz dźwięku i może tego, że łatwiej wkręca się na obroty. Może w tych zdławionych silnikach 84kM jakoś inaczej to wygląda.
A tak z ciekawości, 550zł za nówkę?
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 366 Skąd: Nowa Huta
Wysłany: Nie Sie 10, 2008 11:05
Tak ze strony eliseparts.com (PTE mi to znalazł)
To w takim razie dziwne bardzo, bo róznice takie ze nie mam mowy o wkreceniu (np osiagniecie setki na drugim biegu wczesniej nie było mozliwe- teraz spokojnie z zapasem). Badałas dziada na hamowni? Jak sie postarasz koszt 5 dyszek i nie pozostawia to watpliwosci.
Pomogła: 70 razy Dołączyła: 24 Sie 2007 Posty: 1716 Skąd: Zabrze
Wysłany: Nie Sie 10, 2008 11:12
Hmm tylko wiesz ja mam trochę inny silnik. Na hamowni nie byłam, bo mam parę innych rzeczy do zrobienia w aucie
Sam zakładałeś czy u mechanika? Robił coś jeszcze poza podmianką? Reset przepustnicy? Zakładałam już posta na ten temat, ale jakoś nikt nie mógł nic konkretnego powiedzieć.
No właśnie - a moja "stara" się otwiera więc skąd brak mocy
Na dodatek nasuwa mi się pytanie: niuton - założyłeś 52mm i dostałeś 102KM - to jakim cudem w R200 z seryjnie zamontowaną plastikową przepustnicą 48mm dysponuje 103KM (Hamownia niech wykaże w nich faktyczne 98KM)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum