Wysłany: Nie Maj 17, 2009 22:11 [R 200 1.6 97r] Silniczek krokowy
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997
Witam,
problem polega na tym że silniczek krokowy dziwnie działa co objawia się spadjącymi obrotami poniżej 900 obr. albo brakiem podwyższonych obrotów na zimnym silniku.
Silniczek krokowy już wymieniłem na inny... sprawny ale cały czas jest tak samo...
Jest możliwość że to wina komputera który nie ustawia silniczka krokowego w stan rozruchu
Kiedyś czytałem na forum że po przekręceniu stacyjki aż zapalą się wszystkie kontrolki i 7 razy wychyli się przepustnice na maxa czyli pedał w podłogę, silniczek ustawia się od nowa i rzeczywiście u mnie po takiej operacji działa wszystko ok... tylko jest to wqrwiające (( bo to dzieje się często...
Byłem na komputerze i nie ma takiego czegoś jak błąd silniczka krokowego...
Nie wiem co robić POMOCY !
Ostatnio zmieniony przez Paul Sob Lis 20, 2010 00:19, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Maj 17, 2009 22:11 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
NEOSSS, mam jeszcze jeden bo przepustnice wymieniłem na metalową i założyłem stary czujnik ale wymienie go ale nie wydaje mi się że to bedzie to...
Mayday, przepustnica powinna być zamknieta i tak jest zrobione także dobrze jest wyregulowana, chyba że trzeba zrobić to inaczej to prosze napisz mi
90 procent to czujnik polozenia przepustnicy sprawdz go omomierzem czy działa,jezeli to nie to, to czujnik temperatury (jego tez mozna sprawdzic omomierzem) od niego zalezy właczanie tak zwanego ssania czyli okolo 1100 obrotow
jak zdjąłem wtyczkę i zmierzyłem miernik pokazywał 477ohm.... ja ustawiłem na jakieś 597ohm to obroty wisiały na 2500 próbowałem to ustawić ale marnie mi szło i postanowiłem założyć czujnik te który był przy metalowej przepustnicy i ustawiłem znowu na jakieś 598ohm ( inaczej się nie dało ) obroty wisiały tym razem na 2000 ale wyjąłem silniczek i przekręciłem kluczykiem do zapalenia światełek i odkręciłem spowrotem i bolec wyleciał Później ten sam manewr i przytrzymując palcem wkręcił się i włożyłem go w jego miejsce i działa obroty ładnie opadają, nie wieszają się, tylko czasami delikatnie jeszcze spadną poniżej 900 ale jak narazie działa OK jeszcze sprawdzę jak będzie na zimnym silniku.
Na zdjęciu pokazane jest, że między 1 a 3 stykiem we wtyczce powinno być napięcie 5V, a u mnie jest 7,4V
Olej napięcie, ja ustawiłem oporność i już dłuuugo jest ok. Wyczyść jeszcze dokładnie w kolektorze rowek w który wsuwa się trzpień silniczka krokowego. U mnie to powodowało zawieszanie się obrotów. Ewentualnie przesmaruj na nowo śrubę silniczka.
Odświeżę stary temat. Czy po wymianie silniczka krokowego, trzeba zresetować komputer i wyregulować wolne obroty pozostawiając auto na wolnych obrotach, aż nabierze nominalnej temperatury?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum