Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
To kod 81- Czujnik podniesienia igły wtryskiwacza - brak sygnału,
Sprawdź jak odpala auto jeśli ok i podczas jazdy nie przerywa to może to
być
jakiś zapamietany błąd
auto odpala bez problemu tylko przerywa nie zwsze ale przerywa podczas
jazady
prosze o rade co mam wymienic
--
andrju
620sdi
// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Lut 24, 2011 22:53, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sro Mar 28, 2007 20:23 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
brt Gość
Wysłany: Sro Mar 28, 2007 20:23 Re: kod 81
andrju wrote:
Cytat:
To kod 81- Czujnik podniesienia igły wtryskiwacza - brak sygnału,
Sprawdź jak odpala auto jeśli ok i podczas jazdy nie przerywa to może
to być
jakiś zapamietany błąd
auto odpala bez problemu tylko przerywa nie zwsze ale przerywa podczas
jazady
prosze o rade co mam wymienic
Andrju, bardzo Cię proszę, nie powielaj wątków (to już 3-ci na ten sam
temat) i poczytaj co wczoraj Ci napisałem. Następnie się do tego zastosuj i
z dużym prawdopodobieństwem Twoje auto "się naprawi". I jak masz taką
możliwość to skorzystaj z czytnika grup. Będzie Ci się (nam też) dużo
łatwiej korespondowało.
ok przepraszam wracam pozno po calej dniowej pracy i cos mi zawsze
moze umkac przegladne wszystko i mysle ze na swieta pojade do polski
juz wpelni sprawny
Napewno wrócisz spokojnie i zadowolony ze swojego roverka.
Ja miałem taka samą sytacje jak ty że autko odpalało ale czasami przerywał,
przrobiłem to juz z kilkoma Golfami i wiem z praktyki że bardzo duze
prawdopodobieństwo tkwi w nastawniku i nalezało by go przeczyścic, niestety
nie pomoge ci na odległość i mozesz się wyleczyć innym sposobem a mianowicie
zastosować środek dodawany do diesla który czyści wtryski a jak wiadomo
diesel musi przepłynąć przez pompę w wyniku czeg przy okazji czyści
nastawnik.
Powiem tak w około 70% skutkuje co mam przykład z praktyki i nie trzeba
rozbierac pompy, kilka golfów juz w ten sposób wyleczyłem i swojego roverka,
chociaż przymierzam się do rozebrania nastawnika, tylko potrzebuję jeszcze
swój warszat w kilka urządzeń wyposażyć aby w pełni praprowadzić czyszczenie
i kalibrowanie, ale to już inna sprawa.
Jest to bardzo częsta przypadłość silników diesla które są wyposażone w
pompy Boscha, minowicie są one bardzo czułe na zanieczyszczenie, dla mniej
wtajemniczonych Roverowskie silniki diesla nie różnią się za wiele od tych
1.9 Tdi ze stajni AUDI, osprzęt i zasada działania jest taka sama tylko
serce inne:) że o aucie juz nie wspomne.
Pozdrawiam Wszystkich
--
-------------------------------------
Tommy05
ROVER 420SDi 96r.
Britisch Racing Green 2
Wielkopolska
andrju Gość
Wysłany: Sro Mar 28, 2007 21:15 Re: kod 81
brt wrote:
Cytat:
andrju wrote:
To kod 81- Czujnik podniesienia igły wtryskiwacza - brak sygnału,
Sprawdź jak odpala auto jeśli ok i podczas jazdy nie przerywa to może
to być
jakiś zapamietany błąd
auto odpala bez problemu tylko przerywa nie zwsze ale przerywa podczas
jazady
prosze o rade co mam wymienic
Andrju, bardzo Cię proszę, nie powielaj wątków (to już 3-ci na ten sam
temat) i poczytaj co wczoraj Ci napisałem. Następnie się do tego zastosuj i
z dużym prawdopodobieństwem Twoje auto "się naprawi". I jak masz taką
możliwość to skorzystaj z czytnika grup. Będzie Ci się (nam też) dużo
łatwiej korespondowało.
Pozdr.
ok przepraszam wracam pozno po calej dniowej pracy i cos mi zawsze moze
umkac przegladne wszystko i mysle ze na swieta pojade do polski juz wpelni
sprawny
andrju wrote:
ok przepraszam wracam pozno po calej dniowej pracy i cos mi zawsze
moze umkac przegladne wszystko i mysle ze na swieta pojade do polski
juz wpelni sprawny
Napewno wrócisz spokojnie i zadowolony ze swojego roverka.
Ja miałem taka samą sytacje jak ty że autko odpalało ale czasami przerywał,
przrobiłem to juz z kilkoma Golfami i wiem z praktyki że bardzo duze
prawdopodobieństwo tkwi w nastawniku i nalezało by go przeczyścic, niestety
nie pomoge ci na odległość i mozesz się wyleczyć innym sposobem a mianowicie
zastosować środek dodawany do diesla który czyści wtryski a jak wiadomo
diesel musi przepłynąć przez pompę w wyniku czeg przy okazji czyści
nastawnik.
Powiem tak w około 70% skutkuje co mam przykład z praktyki i nie trzeba
rozbierac pompy, kilka golfów juz w ten sposób wyleczyłem i swojego roverka,
chociaż przymierzam się do rozebrania nastawnika, tylko potrzebuję jeszcze
swój warszat w kilka urządzeń wyposażyć aby w pełni praprowadzić czyszczenie
i kalibrowanie, ale to już inna sprawa.
Jest to bardzo częsta przypadłość silników diesla które są wyposażone w
pompy Boscha, minowicie są one bardzo czułe na zanieczyszczenie, dla mniej
wtajemniczonych Roverowskie silniki diesla nie różnią się za wiele od tych
1.9 Tdi ze stajni AUDI, osprzęt i zasada działania jest taka sama tylko
serce inne:) że o aucie juz nie wspomne.
Pozdrawiam Wszystkich
--
-------------------------------------
Tommy05
ROVER 420SDi 96r.
Britisch Racing Green 2
Wielkopolska
Witam
Zamowilem juz srodek do czyszczenia wtryskow z Polski bedzie umnie w
sobote dziekuje wszystkim za pomoc i wyrozumialas wynikajaca z nie wiedzy
ale to pierwsze auto (disel ) wiekszosc mialem na bezyne i gaz .
Mam pytanie wyskoczył mi błąd 81. Umyłem silnik. Najpierw mi chodził silnik bez żadnych problemów. Po przejechaniu kilku kilometrów zaczęło przerywać i były szarpnięcia. Po chwili szarpnęło i zadymiło się z rury wydechowej. Następnie wyskoczyła czerwony znaczek . Po odczytaniu błędu okazało się ze to błąd 81. Nadmienię że auto pracuje bez problemu tylko ma muła. Czuć lekkie przerwy podczas jazdy. Nie wiem co mam sprawdzić i gdzie ewentualnie kupić czujnik podniesienia igły wtryskiwacza albo ECM. Ma ktoś jakiś pomysł??
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Pią Paź 08, 2010 14:00
DamianK napisał/a:
Nie wiem co mam sprawdzić i gdzie ewentualnie kupić czujnik podniesienia igły wtryskiwacza albo ECM. Ma ktoś jakiś pomysł??
Czujnik ten znajduje się w pierwszym wtrysku. Zdejmij osłonę silnika, pierwszy wtrysk będzie miał kabelek, na końcu którego będzie wtyczka. Wysusz i oczyść tą wtyczkę np. rozpuszczalnikiem i powinno wrócić wszystko do normy. A na przyszłość nie myj silnika, ewentualnie bardzo uważaj na elektrykę, zabezpiecz ją foliami lub czymś podobnym. Możesz po wysuszeniu wtyczki 50 razy włączyć i wyłączyć stacyjkę (najlepiej czekać aż do zgaśnięcia check engine), to wykasuje błędy w komputerze i będziesz mógł sprawdzić czy ponownie się pojawią. Ewentualnie same znikną po 50 uruchomieniach stacyjki, jeśli ponownie nie wystąpią.
Zrobiłem ja mówiłeś ale to i tak nic nie daje. Kasowałem przez kompa błąd ale on i tak wyskakuje. Może to był zbieg okoliczności. Akurat poszedł ten czujnik w tym momencie i tyle. Wymienię go. Nie wiem czy to dobry pomysł, ale chcę kupić z allegro używkę. Jak myślicie??
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Sob Paź 09, 2010 10:12
Skoro po wysuszeniu kostki przy pierwszym wtrysku błąd dalej się pojawia, to może zanim kupisz wtrysk sprawdź dalej, tzn za tą kostką czy nie ma jakiegoś przetarcia na tych kabelkach. Ewentualnie spróbuj na całej długości tych kabelków podsuszyć suszarką. Jeśli nic to nie da, no to chyba trzeba wymienić ten wtrysk. Nowy to duże pieniądze więc chyba rozsądnie wziąć z Allegro.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum