Ja bym poszukał pompy AISIN, RUVILLE, GMB , zależy czy zależy ci na jakości i wydanie kilkudziesięciu zł więcej nie stanowi dla ciebie problemu, pompy DOLZ nie są najgorsze, ale też jakoś nie wyróżniają się spośród w/w, które są raczej lepszej jakości i można znaleźć za rozsądne pieniądze.
Powiem Wam szczerze że jak jeżdzę swoją 600 już 10 lat i zrobiłem ponad 250 tys km nigdy nie wymieniałem pompy wody, nie ma sensu, jest w bloku więc nie ma co tam się psuć, za każdym razem jak zmeniam rozrząd sprawdzam tylko luzy na łożyskach i to wszystko, jak narzaie cały cza jeżdze na oryginalnej pompie wody przy przebiego 375 tys km i nic nie dzieje się
_________________ "DIESEL kopci, DIESEL kadzi, DIESEL nigdy Cie nie zdradzi"
silnika, pompa jest cześcią bloku, dokładnie zakrytą więc syf nie wali na łożyska
[ Dodano: Czw Paź 21, 2010 13:55 ]
Nie jestem wyrocznią róbcie co chciecie, możecie wymieniać. Ja nie wymieniam, mam zasadę która podpowiedział mi mój zaufany mechanik odnośnie tego silnika (akurat mojego) gdy ostatnio zminiałem rozrząd :
NIE DOTYKAĆ I NIE POZWOLIĆ DOTYKAĆ a przejeździ następne 300 tys
Przypomnę że przez te 10 lat nie małem awarii, jedynie uszcelka wysprzęglika, z tego co patrzę na form to jestem zaskoczony dlaczego mój nie ma żadnych problemów??? może dla tego
Gdybam tylko
Z tego co widziałem w rożnych warsztatach, ma rację!!!
Ostatnie nie miałem gdzie wymenić rolki napinacza od paska, koleś chciał podnosić silnik!!!!!
ZAWSZE PATRZCIE MECHANIKOM KTÓRYCH DOBRZE NIE ZNACIE NA RĘCE
_________________ "DIESEL kopci, DIESEL kadzi, DIESEL nigdy Cie nie zdradzi"
skoro w serii L pompa wody jest napędzana od pompy wspomagania i do niej przykręcona to jakim cudem jest częścią bloku silnika?
ps. Ja też nie jestem zwolennikiem wymiany dobrych części
Ja też nie jestem zwolennikiem wymiany dobrych części
to tak jak Ja ale u mnie cieknie więc nie mam wyjścia ,chcę ją sam wymienić dużo roboty przy tym??bo jak patrzyłem teoretycznie to nie będzie skomplikowane a może są jakieś cikawostki??
_________________ To ja Alex z chłopakami w ręku kierownica ,szosa przed nami...
Mazak, z tego co widzę w RAVE to nie jest jakaś skomplikowana robota, nie mam diesla i nigdy nie miałem do czynienia z 620SDi, ale z tego co widzę to opisując to w prostych słowach, całość sprowadza się do wymontowania starej i zamontowania nowej pompy, nie jestem pewien czy należy spuścić płyn, ale na pewno trzeba będzie dolać i ewentualnie odpowietrzyć, bo część płynu zapewne wycieknie przy demontażu pompy.
[ Dodano: Czw Paź 21, 2010 16:31 ]
borys876 napisał/a:
ZAWSZE PATRZCIE MECHANIKOM KTÓRYCH DOBRZE NIE ZNACIE NA RĘCE
Okazało się że puścił przewód wodny przy termostacie ,rozlazł się ,spuchł i zrobiły się w nim dziury wymieniłem na używkę i po problemie a przy okazji zerknąłem na pompę wody (czy ciężko wymienić) i na pewno miał bym problem z odkręceniem jednej śrubki bo przeszkadza przewód od klimy chyba że jest na to jakiś sposób bo reszta to żaden problem
_________________ To ja Alex z chłopakami w ręku kierownica ,szosa przed nami...
Ja wymieniałem w swoim r620sdi w zeszłym roku o tej porze.
U mnie padła uszczelka właśnie w tej pompie, i żebym nie zwracał uwagi na zegary mógł bym przytrzeć silnik- tak szybko płyn uciekł i silnik się zagrzał.
Wymiana nie jest w ogóle skomplikowana tylko cholernie ciężko do tej pompy się dostać.
Pompa trzyma się na 5 czy 6 śrubkach które trzeba odkręcić i nic poza tym (u mnie jedna była zardzewiała i mi się "omsknęła", później się 3 godziny z nią męczyłem).
Nową wsadziłem jak w temacie "DOLZ" sprzedawca mówił że na pewno jej jakość wystarczy.
Zrobiłem ponad 10tys km narazie bez problemu.
ja i tak wyjąłem wszystkie węże z przodu więc dostęp miałem dobry tylko zastanawiało mnie jak ruszyć śrubkę w "dolnym lewym rogu pompy" bo przeszkadza przewód od klimy ale na szczęście obeszło się bez jej wymiany
_________________ To ja Alex z chłopakami w ręku kierownica ,szosa przed nami...
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sob Lis 20, 2010 13:23
Jestem już po wymianie pompy. Kupiłem Ruville za 150pln do wyboru maiłem jeszcze metelli za 130pln. Wymiana dość prosta ale bez odkręcenia tego mocowania rurek do klimy się nie dało. Klimę i tak miałem rozszczelnioną także nic mi to nie zaszkodziło. Podczas wymiany trzeba też posmarować pompę jakimś uszczelniaczem tak jak na zdjęciu (również i drugiej strony) - ja użyłem HYLOMAR-u M
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum