Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Witam,
Czy ktoś zna, mierzył, doczytał jaka powinna być rezystancja maty grzewczej lusterek?
To pytanie człowieka, który badał mi dziś rovcia.
Przed poprzednią zimą padło ogrzewanie lusterek.
Przynajmniej tak mi się wydaje, bo jakoś nie odmrażały lodu.
Co ciekawe - oba równocześnie.
Idzie zima . Dziś byłem u speca, który najpierw sprawdził zasilanie. Na obu lusterkach jest.
Później sprawdził rezystancję - też jest na obu podobna (ok. 87-88 ohm) - pytanie czy poprawna.
Czyli dla mierników wszystko ok, a efektu nie ma, bo lusterka nie grzeją (przynajmniej takimi je pamiętam).
Więc teraz kilka pytań, bo już "zapomniałem", jak działają sprawne lusterka. Trzeba działać póki zima nie ścisnęła (a jak sprawdzić bez mrozu?
1. Czy w obecnych warunkach (słota, ale bez śniegu) działające ogrzewanie lusterka "czuć pod palcami", czy organoleptycznie nie da się raczej tego "poczuć" - sprawdzić?
2. Czy w deszczową pogodę ogrzewanie lusterek powoduje ze lustro jest czyste i bez kropel wody (bo u mnie woda normalnie na nich wisi cały czas i niewiele widać)?
3. Ile czasu mniej więcej potrzeba aby odmrozić lusterko, czy odparować w czasie deszczu?
4. W kilku wątkach wyczytałem, że w r400 lustra faktycznie grzeją non stop same i za utomatu po przekręceniu kluczyka na poz. II?
Jakieś sugestie wobec faktu, że zasilanie jest, podobna rezystancja na obu lustrach jest a efektu nie ma? Co jeszcze można zrobić?
_________________ JeRRy
Ostatnio zmieniony przez szoso Pon Sty 03, 2011 11:26, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Paź 16, 2010 15:00 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
ad.1 Szkła powinny być ciepłe
ad.2 Woda jak grzeje lusterko po pewnym czasie odparować powinna. Dobrze widać teraz z rana jak jest zaroszone taką mgiełką - powinna odparować dosyć szybko, krople wody trochę wolniej.
ad.3 Para dosyć szybko, krople wody wolniej. Jak miałem zmrożone konkretnie w zimie to to odmraża się w tempie podobnym do tylnej szyby.
ad.4 Tak właśnie grzeją.
Może maty grzewcze się poprzepalały? Ja miesiąc temu wymieniałem z lewym lusterku. Trzeba rozebrać lusterko - prawdopodobnie gdzieś ścieżka się przepaliła na macie - wymienić matę i po kłopocie.
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=60062
Zapewne omomierzem jakoś powinno się dać Koszt maty to 8 pln, rozebrać i wymienić dasz sam radę. Szkoda zachodu w sprawdzanie rezystancji. Skoro prąd dochodzi do lusterka to bankowo maty. U mnie gołym okiem nie było widać przerwy na ścieżce, a nie grzała. Wymieniłem i jest OK.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 258 Skąd: Wałbrzych
Wysłany: Sob Paź 16, 2010 15:58
Squid napisał/a:
Ja miesiąc temu wymieniałem z lewym lusterku.
Czy szukając trzeba trzymać się jakiegoś modelu, czy wielkości takiej maty?
BTW. jest gdzieś na forum opis jak zdemontować szkło lustra i nie potłuc go przy okazji?
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 258 Skąd: Wałbrzych
Wysłany: Nie Paź 24, 2010 14:50
Robert_ napisał/a:
Oznaczają rozmiar. Do 400 jest GB-10S
Witam,
Dzięki za podpowiedzi.
Maty wymieniłem, lustra grzeją (choć jak skutecznie zobaczymy, gdy przyjdzie na nie czas - teraz ewidentnie są ciepłe pod ręką, więc działają). Zaskoczony jestem tylko wymiarami tych mat z allegro 10. Jak dla mnie są i tak za małe do R400, ale bardziej wpasowanych pewnie i tak nie można dostać
Podczas wymiany maty zauważyłem ze mam pęknięty plastik ten co wchodzą w niego plastikowe śrubki, bolce sterując. Teraz pytanie czy jest możliwość zakupienia samego tego plastiku, czy trzeba kupić cale lusterko
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum