Wysłany: Pon Paź 25, 2010 20:12 [R400] Szumy wiatru, powietrza w kabinie
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: wszystkie
Witam wszystkich,
Przedtem mi to nie przeszkadzało ale teraz zaczyna mnie to już denerwować...
Jadąc swoim R słyszę szumienie wiatru/powietrza. Drzwi dobrze zamknięte, okna także... Wszystkie uszczelki są ok.
Można to jakoś wyciszyć?
_________________ Rover 416Si
1,6 1996r LPG
Ostatnio zmieniony przez szoso Czw Lis 18, 2010 18:42, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Paź 25, 2010 20:12 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
można wyjść na zewnątrz, zamknąć drzwi i skontrolować czy jednak nie ma szpar między uszczelką drzwi a dachem/słupkami. Jak są choćby minimalne to masz powód szumienia
Jest pewien patent, nie mam kiedy się za to zabrać ale kumpel w lanosie go zastosował i mówi że jest dużo ciszej.
Do kupienia w sklepach są uszczelki do okien, kolo obkleił nimi dodatkowo drzwi swoją drogą dziwnie to wygląda ciemne bordowe auto i białe uszczelki innych akurat w sklepie nie było.
Mi się wydaje że dodatkowo maty bitumiczne w drzwiach i w dachu też coś by dały.
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
No to może napiszę co mam zrobione w tej materii:
- Drzwi wygłuszone + specjalna gąbka i spryskana tapicerka drzwi
- Trójkąt lusterka obłożony od spodu gąbką z astry g/vectry b która jest pod lusterkiem
- Cała podłoga od spodu wymalowana bit-gumem 3 warstwy na grubo
- Podłoga pod nogami pasażera i kierowcy od strony wnętrza wyłożona dwoma warstwami karimaty (elastyczna, nie chłonie wody, wyrównała podłogę po położeniu kabli od audio i co najważniejsze tania jak barszcz)
- Dookoła drzwi na dole poniżej szyby dodatkowe uszczelki
Efekt jest taki że nie słychać piasku, wody, kamyczków które obijają się o drzwi i podłogę. Szum jest i winowajcą są jak wspomniałem lusterka które troszeczkę odstają od drzwi a bardziej jeden rożek ten na górze oraz szyba. Wydaje mi się że uszczelka która leci dookoła szyby jest troszkę lipnie zrobiona.
Ostatnio też zauważyłem że zderzak a w zasadzie dolna część która osłania chłodnicę zależnie od ustawienia trochę 'gra'. Podwiesiłem ją na nowych wąsach bo tamtej zimy dwa z trzech urwałem i jest troszkę wyżej. Efekt taki że słychać około 90km/h świst. Wcześniej go nie było.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
W moim Rku wystarczyło przesunąć zamek by drzwi się dalej domykały o 3mm i jest dużo ciszej jeśli chodzi o to gwizdanie wiatru. Trochę mocniej trzeba zamykać ale coś za coś co jest ważniejsze.
_________________ Tomasz 416 Lublin tel. 691508162
zauwazcie ze jest jeszcze cos takiego ze jak szyba podniesiona jest na maxa to jest szpara u dolu szyby do srodka drzwi.wystarczy ja troszke opuscic i tez jest ciszej.a temat lusterek to jest ten wlasnie wlasciwy i glowny trop.klient ktory wstawial szybe do mego R chcial powiedzial ze moze pomoc klej do szyb (jako uszczelnienie trojkacika przy lusterku), ciekawe jak ten patent.u mnie dodatkowo uszczelka co idzie dookola szyby "sciaga" sie przy jej otwieraniu szyby i poglebia efekt.z tym halasem to panowie z UK nie popisali sie.ciekawe czy jest tak tez w wyzszych modelach, bo ostatnio jestem mocno napalony na zt- teka ale jesli taka sama lipa z tym halasem to zostane przy leon-ku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum