Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Skokowe odbijanie kierownicy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Czw Lis 18, 2010 09:18
[R45] Skokowe odbijanie kierownicy
Autor Wiadomość
snake0908 




Pomógł: 33 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 371
Skąd: Pszczyna



Wysłany: Sro Lis 03, 2010 18:44   [R45] Skokowe odbijanie kierownicy
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000

Witam

Jak w temacie, ostatnio zauważyłem ze po wyjściu z łuku kierownica nie wraca płynnie tylko delikatnymi skokami. Na postoju kierownica chodzi płynnie.
Nie wiem czy to możne być wina przegubów, czy może górne mocowanie amortyzatora?
Może ktoś spotkał się z czymś takim?

pozdrawiam
_________________
[R 45 1.8 00r]
Ostatnio zmieniony przez szoso Nie Lis 21, 2010 10:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lis 03, 2010 18:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
lszczota 



Dołączył: 06 Gru 2007
Posty: 35
Skąd: Gilowice



Wysłany: Sro Lis 03, 2010 20:38   [r220 sdi] podobny problem

witam, ja również mam podobny problem z kierownicą i też nie wiem co to może być za wada:/
przychylam sie do prośby i również czekam na odpowiedz
_________________
Lucjan
 
 
 
snake0908 




Pomógł: 33 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 371
Skąd: Pszczyna



Wysłany: Sro Lis 03, 2010 20:46   

lszczota napisał/a:
witam, ja również mam podobny problem z kierownicą i też nie wiem co to może być za wada:/
przychylam sie do prośby i również czekam na odpowiedz


Na mój rozum to pewnie to górne mocowanie amortyzatora, spróbuje w najbliższym czasie zrzucić końcówkę drążka kierowniczego i pokręcić bez udziału przekładni. Jeżeli będzie chodziło ciężko to pewnie mamy winowajce. Dam znać jak coś ustalę.
ps. Nie wiem jak u ciebie ale u mnie auto nie wpadło w żadna większą dziurę i dzwona nie było a geometria była robiona.

Moze jeszcze ktoś się odezwie w tej sprawie.

pozdr
_________________
[R 45 1.8 00r]
 
 
macikd 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 224
Skąd: Wro



Wysłany: Sro Lis 03, 2010 20:56   

snake0908 napisał/a:
Na mój rozum to pewnie to górne mocowanie amortyzatora

Jeśli w R45 jest tak jak w r400 to kręcenie bez przekładni nic Ci nie powie. Tutaj nie ma w górnej poduszce łożyska. Jeśli szukasz winy od strony zawieszenia koła to sprawdź sworznie górnego i dolnego wachacza.
Ale wydaje mi się że wina może leżeć po stronie maglownicy.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Lis 03, 2010 20:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
snake0908 




Pomógł: 33 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 371
Skąd: Pszczyna



Wysłany: Sro Lis 03, 2010 21:00   

macikd napisał/a:
Tutaj nie ma w górnej poduszce łożyska. Jeśli szukasz winy od strony zawieszenia koła to sprawdź sworznie górnego i dolnego wachacza.


To górna cześć amortyzatora nie jest w zaden sposób łozyskowana? To przez co jest przekazywany ruch obrotowy?

Sworznie górne mam na pewno ok bo były wymieniane z całymi wahaczami kilka miesięcy temu.

A dolne na przeglądzie były bez luzów.
_________________
[R 45 1.8 00r]
 
 
macikd 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 224
Skąd: Wro



Wysłany: Sro Lis 03, 2010 21:05   

Tutaj kolumna zawieszenia czyli mcperson się nie kręci. Piasta z tarczą i całą resztą wykonują ruch obrotowy na sworzniu górnego i dolnego wahacza.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Lis 03, 2010 21:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Sro Lis 03, 2010 21:07   

macikd napisał/a:
Ale wydaje mi się że wina może leżeć po stronie maglownicy.

Mi tez sie tak wydaje :wink: Szczególnie przyjrzał bym sie przegubowi krzyzakowemu kolumny kierownicy. Widzialem pare razy taki przypadek jak sie przycinal. Sprobuj spryskac WD40 na poczatek i roznych polozen kierownicy max. na dole i max . na gorze (chodzi o regulacje wysokosci oczywiscie :razz: ) czy jest jakas roznica.Pozdr.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Lis 03, 2010 21:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
macikd 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 224
Skąd: Wro



Wysłany: Sro Lis 03, 2010 21:11   

keczu napisał/a:
Szczegulnie przyjzal bym sie przegubowi krzyzakowemu kolumny kierownicy. Widzialem pare razy taki przypadek jak sie przycinal.

To możliwe rozwiązanie :wink:
Ale miałem kiedyś przypadek w innym aucie, że nowa maglownica, którą założyłem po 3 miesiącach padła. Z początku chodziła takimi lekko wyczuwalnymi skokami a później zaczęła się blokować przy skręcie i to już nie było przyjemne :/
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sro Lis 03, 2010 21:45   

A może po prostu ślizga się pasek?
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
snake0908 




Pomógł: 33 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 371
Skąd: Pszczyna



Wysłany: Czw Lis 04, 2010 16:31   

keczu napisał/a:
Szczególnie przyjrzał bym sie przegubowi krzyzakowemu kolumny kierownicy. Widzialem pare razy taki przypadek jak sie przycinal. Sprobuj spryskac WD40 na poczatek i roznych polozen kierownicy max. na dole i max .


Zorbie tak jak radzicie, napisze o efektach :) . pozdrawiam
_________________
[R 45 1.8 00r]
 
 
maciej1 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 149
Skąd: Lipno



Wysłany: Pią Lis 05, 2010 08:04   

Myśle, że dolny sworzeń wachacza się przyciera. Radze jak najszybciej wymienic. Miałem taki sam przypadek: najpierw kierownica nie powracała sama później trzaski i w końcu stało się. Na szczęście na małej prędkości
 
 
snake0908 




Pomógł: 33 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 371
Skąd: Pszczyna



Wysłany: Pon Lis 08, 2010 11:48   

maciej1 napisał/a:
Myśle, że dolny sworzeń wachacza się przyciera. Radze jak najszybciej wymienic. Miałem taki sam przypadek: najpierw kierownica nie powracała sama później trzaski i w końcu stało się. Na szczęście na małej prędkości


Jakby to były dolne sworznie to chyba byłyby luzy na nich? U mnie luzów nie ma.
Postanowiłem spryskać WD-40 te krzyżaki od wałka. Zobaczymy czy będą jakieś efekty, z tego co zauważyłem to wypływał z nich smar.

Ale zaniepokoilo mnie to:
_________________
[R 45 1.8 00r]
 
 
yushi 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 63
Skąd: Aleksandrów Łódzki

Rover 45

Wysłany: Wto Lis 23, 2010 19:53   

des może mieć rację- po prostu pasek wieloklinowy się ślizga. Wiem to z własnego przykładu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45 iDT 02'] Odbijanie kierownicy
PopaY Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Wto Paź 06, 2009 08:21
blue827
Brak nowych postów [R400] Odbijanie pedału hamulca ABS???
marcopolo Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Sro Mar 19, 2008 10:38
marcopolo
Brak nowych postów [R45]Luz na kierownicy?
misio46 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Sro Lip 27, 2011 11:38
kepor
Brak nowych postów [r45] blokada kierownicy
karooo Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Gru 04, 2015 13:00
Stukot
Brak nowych postów [R420] SRS w kierownicy
odpowiedź w temacie nagrodzona punktem:-)
szoso Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Mar 15, 2009 10:34
szoso



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink