Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Gru 2007 Posty: 79 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Lis 01, 2010 17:30 [R200 SD] Absolutny brak mocy + czarno w lusterkach
Chciałbym przywrócić do życia samochód, który ojciec postawił w garażu pół roku temu. Jest to Rover 200 w wersji SD, któremu dolega absolutny brak mocy (nawet jak na ten silnik) i generowanie zasłony dymnej przy dotknięciu gazu.
po tak długim przestoju powinno się przed odpaleniem kręcić rozrusznikiem żeby olej się rozszedł, a jak odpalałeś od razu to minął jakiś czas zanim olej dotarł do silnika i turbiny, nie jest to dobre
powinno się też zmienić olej w silniku, to podstawa
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Gru 2007 Posty: 79 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Lis 01, 2010 20:37
borys876 napisał/a:
a patrzyłeś szczelność przewodów powietrza
Nauczony doświadczeniem pękniętej rury od IC w MG od tego zacząłem.
A z wykręceniem wtryskiwaczy sobie poradzę. Ale czy ktoś mógłby opisać po czym poznać stopień ich zużycia? I czy diagnozuje się po sterującym czy trzeba komplet wyciągać.
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2341
Wysłany: Pon Lis 01, 2010 20:42
...ja i tak stawiam na IC. Skoro mówisz, że sprawdziłeś szczelność węży od IC, to mam nadzieję, że sam intercooler też sprawdziłeś pod względem szczelności
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Gru 2007 Posty: 79 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Lis 01, 2010 21:20
Nie stało się nagle. Narastało.
Auto kupione było 3lata temu. Gdyby ktoś chciał wskazać olej dodam, że płyny ustrojowe wymieniane pedantycznie często (co w rodzinie uskuteczniamy w każdym samochodzie). Autko przejechało ok 30tys km.
Od początku przy SOLIDNYM depnięciu był problem z delikatnym obłoczkiem, ale w formie akceptowalnej.
Ostatni 1tys to gwałtowny przyrost problemu.
Przejazd z Francji do Polski (zrobiony na raz) pokazał, że silnik po 300km autostradą (ehh... jak to brzmi potrzebuje odpoczynku, żeby odzyskać kulturę pracy. Ale problemy zaczęły się jakies 20tys. po tej przeprawie, więc bym tego nie łączył.
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2341
Wysłany: Pon Lis 01, 2010 21:28
Stopniowo, to może pompa paliwa umiera- chociaż w tym silniku pompa rzadko klęka. Może gdzieś Ci się układ paliwowy zapowietrza Posprawdzaj to co sam jesteś w stanie sprawdzić. A jak z ciśnieniem na cylindrach
wiesz, Ja też umiem wykręcić wtryski ale co z tego, przecież Ci pisałem że samemu bez sprzętu nic nie sprawdzisz
a taki sprzęt mają mechanicy trudniący się regeneracją wtrysków
Ja bym zaczął od sprawdzenia zaworu EGR czy się domyka lub zaślepił na probe.
Potem wtryski na sprawdzenie
Zobacz czy nie cieknie olej przez Turbine lub nie ubywa oleju
Możliwe ze kolo pompy było grzebane, zobacz czy są jeszcze wszystkie plastikowe ochrony na śrubach regulacji pompy (takie czarne po lewej stronie jak się stoi przodem do silnikiem)
Zależy od kilometrażu może być katalizator zapchany
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
a ja bym obstawił turbine, skro auto nie ma mocy i strasznie kopci to bardziej to jest turbina, ponieważ z takim przypadkiem tez spotkałem sie w lagunie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum