Wysłany: Wto Lis 16, 2010 10:11 [r200 2.0sdi 98r] problem z kontrolką.
Witam wszystkich.
Mam problem z moim r200 sdi a mianowicie od czasu do czasu jak przyspieszam zapala się kontrolka czerwona od emisji spalin. jak puszcze gaz i nacisne od nowa to jest ok. Kiedy się zapali ta kontrolka to silnik traci moc (tak jakby turbina nie chodziła) a później jest ok. przyspiesza normalnie. Wiecie może jaka jest przyczyna??
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lis 16, 2010 10:11 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Zaczyna słabiej jechać bo silnik przechodzi w tryb awaryjny kiedy zapala się ta kontrolka.
Jak napisał Szoso sprawdź błędy i miej nadzieję że to tylko wiązka kabli.
U mnie też niedawno zapalała się kontrolka silnika i wybłyskało mi błąd czujnika położenia wału.,Wiązkę pompy rozłożyłem na czynniki pierwsze i badałem miernikiem czy w każdym kabelku jest przejście od początku do końca, przy okazji robiąc sobie schemat tej wiązki. Problem jednak w moim przypadku nie leżał w samej wiązce, ale w zabrudzeniu czujnika położenia wału. Należało go odkręcić i przeczyścić. Od tamtego czasu (odpukać) nic się nie zapala.
Przy okazji mam pytanie do forumowiczów: Czy niesprawny przepływomierz, przy zaślepionym zaworze egr, ma jakikolwiek wpływ na spalanie i zachowanie silnika Sdi?
Z tego co wiem przepływomierz w silnikach SDI w ogóle za dużo nie robi i można go całkiem odłączyć.
Chyba EGR do przepływki nic nie ma ale mogę się mylić.
U mnie też niedawno zapalała się kontrolka silnika i wybłyskało mi błąd czujnika położenia wału.,Wiązkę pompy rozłożyłem na czynniki pierwsze i badałem miernikiem czy w każdym kabelku jest przejście od początku do końca, przy okazji robiąc sobie schemat tej wiązki. Problem jednak w moim przypadku nie leżał w samej wiązce, ale w zabrudzeniu czujnika położenia wału. Należało go odkręcić i przeczyścić. Od tamtego czasu (odpukać) nic się nie zapala.
Przy okazji mam pytanie do forumowiczów: Czy niesprawny przepływomierz, przy zaślepionym zaworze egr, ma jakikolwiek wpływ na spalanie i zachowanie silnika Sdi?
A miałeś problemy z uruchomieniem auta, czy tylko zapalała się kontrolka?
Z zapalaniem walczę od zeszłej zimy,ale mam tylko wtedy problem gdy są mrozy. Kontrolka natomiast zaczęła się zapalać z 2 tygodnie temu i jak świeciła, to auto miało muła i obrotomierz dostawał głupawy. Wyskoczyły mi błędy czujnika temperatury i czujnika położenia wału. Po czynnościach które opisałem w poście wyżej problem ustąpił. Ostatnio właśnie wymieniłem czujnik temperatury silnika i czujnik temperatury paliwa, ale spalanie i tak powyżej 8l/100 .Jak czytam ile wam palą wasze sdi, to mi żal. Dzisiaj chyba pojadę sprawdzić czy leją wtryski
[/quote]
ile za sprawdzenie wtrysków zapłaciłeś?[/quote]
Gościu chciał na piwo, a że było ich kilku, dałem 2 dychy. Pytałem o ewentualną regenerację pompy, ale koleś powiedział że to nieopłacalne, bo sama głowiczka podobno potrafi kosztować od 800 do 2000zł
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum