Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] Pytanko. Co to jest za element??
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 10:16
[R200] Pytanko. Co to jest za element??
Autor Wiadomość
yorker 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 116
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Lip 23, 2010 17:48   [R200] Pytanko. Co to jest za element??
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997

Witam. Trochę dziwny temat, ale mam nadzieje, że przejdzie :wink:
W nawiązaniu do moich hamulców oraz związanymi z nimi problemami opisywanymi w tym temacie.
Generalnie chodzi mi o b. miękki hamulec. Dodam, że hamulce odpowietrzałem, rozkręcana była pompa, ale zaciekawił mnie jeden element. Jest on w wężyku wychodzącym z kolektora i łączącym serwo. Element ten jest zaznaczony w niebieskim kółku, prawie centralnie nad kolektorem na środku. Zdjęcie poniżej (zdjęcie zaporzyczone od jednego z forumowiczów)

http://img408.imageshack....umytysilnik.jpg

Moje pytanie co to jest i czy można to jakoś oczyścić lub odpowietrzyć???
_________________
POZDRAWIAM
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Lis 26, 2010 09:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lip 23, 2010 17:48   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1747
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pią Lip 23, 2010 17:58   

to jest zawor kierunkowy na przewodzie podcisnienia
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
yorker 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 116
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Lip 23, 2010 18:05   

Dzięki za szybka odpowiedź. A czy może to mieć związek z miękkim pedałem hamulca?
Czy się to czyści czy co?
_________________
POZDRAWIAM
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1747
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pią Lip 23, 2010 18:25   

jak by bylo zatkane to mialbys pedal hamulca twardy ( nie dzialalo by ci wspomaganie )
jak masz wiecznie miekki hamulec i sprawne zaciski ( i ew cylinderki z tylu - nie wiem czy masz tarcze czy bebny ) to jedyna przyczyna moze byc padnieta pomp ahamulca ( brak mozliwosci odpowietrzenia )

znika ci plyn ham. ?
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
yorker 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 116
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Lip 23, 2010 18:28   

flapjck1 napisał/a:
znika ci plyn ham. ?


No właśnie o to chodzi, że nie. Dlatego spytałem o ten zaworek, bo poprostu nie wiedziałem co to jest.
_________________
POZDRAWIAM
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1747
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pią Lip 23, 2010 18:48   

widze po wskazanym watku ze dlubales w pompie, jest szansa ze jakas gumke zalozyles odwrotnie
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
yorker 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 116
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Lip 23, 2010 18:54   

flapjck1 napisał/a:
jest szansa ze jakas gumke zalozyles odwrotnie


raczej nie, ponieważ przed rozbieraniem pompy pedał był również miękki. Teraz trochę pojeździłem i jest ciut twardszy, ale w porówaniu do innych aut to jest mega miekki. :sad:
_________________
POZDRAWIAM
 
 
 
jupik
[Usunięty]






Wysłany: Pią Lip 23, 2010 20:40   

Co do odpowietrzania rozumiem że zaczynałeś od koła znajdującego się najdalej pompy hamulcowej?
 
 
Nowal 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 146
Skąd: Nowa Iwiczna

Rover 200

Wysłany: Pią Lip 23, 2010 20:41   

A nie wymieniałeś klocków hamulcowych? Albo nie cofałeś tłoczków czy coś w tym rodzaju? Bo u mnie po zmianie klocków i tarczy pedał układał się około 5dni
 
 
 
yorker 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 116
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Lip 23, 2010 21:41   

jupik napisał/a:
że zaczynałeś od koła znajdującego się najdalej pompy hamulcowej?


ma się rozumieć :wink:

Nowal napisał/a:
A nie wymieniałeś klocków hamulcowych? Albo nie cofałeś tłoczków czy coś w tym rodzaju?


wymieniałem klocki ale jakiś miesiąc temu :neutral:
tak długo to by się chyba nie układał.

Generalnie ten miękki pedał mi nie przeszkadza, na przeglądzie siła hamowania ok, także jestem spokojny. Mimo wszystko wolałbym twardszy a co za tym idzie bardziej "czulszy" pedał hamulca... Jakieś sugestię i pomysły mile widziane. :lol:
_________________
POZDRAWIAM
 
 
 
kubski84 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 122
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pią Lip 23, 2010 22:04   

yorker napisał/a:
wolałbym twardszy a co za tym idzie bardziej "czulszy" pedał hamulca...
Z reguły w R200 są słabe hamulce i raczej ciężko to zmienić :razz:
 
 
 
Tobi_lbn 



Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 67
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Lip 23, 2010 22:10   

Jak już pisałem w poprzednim temacie tak też napiszę i tutaj bo mam podobny problem. W tym tygodniu zregenerowałem wszystkie zaciski. Ręczny się poprawił, o wiele poprawiło się toczenie auta bo już nic go nie trzyma, hamulce też się troszkę poprawiły ale w dalszym ciągu jest problem z miękkim pedałem tak jak by układ był zapowietrzony. Jutro rano jadę inter carsu odebrać zestaw naprawczy do pompy i jak mi się uda ją rozebrać i złożyć to w niedzielę napiszę czy coś się zmieniło czy dalej to samo.

[ Dodano: Pią Lip 23, 2010 23:10 ]
kubski84 napisał/a:
yorker napisał/a:
wolałbym twardszy a co za tym idzie bardziej "czulszy" pedał hamulca...
Z reguły w R200 są słabe hamulce i raczej ciężko to zmienić :razz:


Nie wiem jak koledze ale mi akurat nie chodzi o to jakie są te hamulce bo jak podpompuję pedał to staje dęba. Tylko problem właśnie w tym że pedał jest miękki tak jak by układ był zapowietrzony.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Lip 23, 2010 22:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
yorker 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 116
Skąd: Poznań



Wysłany: Sob Lip 24, 2010 16:25   

Tobi_lbn napisał/a:
Nie wiem jak koledze ale mi akurat nie chodzi o to jakie są te hamulce bo jak podpompuję pedał to staje dęba


czyli mam rozumieć, że przed każdym zatrzymaniem dusisz pedał ze 3 razy :???:
Ja też tak mam, że jak podpompuję to jest lepiej, ale chyba jednaj wolałbym, aby tak łapał za pierwszym a nie za kolejnym :sad:

Tobi_lbn napisał/a:
Tylko problem właśnie w tym że pedał jest miękki tak jak by układ był zapowietrzony.


Właśnie tak to wygląda.
_________________
POZDRAWIAM
 
 
 
Tobi_lbn 



Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 67
Skąd: Lublin



Wysłany: Nie Lip 25, 2010 18:37   

Dokładnie tak. Dopiero gdy wcisnę hamulec 2 czy 3 razy to hamuje tak jak powinien. Wczoraj zostały wymienione wszystkie gumki w pompie i hamulce powróciły. Po tych wszystkich zabiegach hamulce zrobiły się bardzo dobre ale wciąż pozostał problem tego pedała, który w dalszym ciągu zachowuje się jak by układ był zapowietrzony. Może ktoś z kolegów lub koleżanek podpowiedziałby w jaki sposób odpowietrzyć ten układ w Roverku? Lub ile razy trzeba to zrobić? Tylko proszę o konkretne podpowiedzi a nie takie typu podpompuj, trzymaj, a ktoś odkręci odpowietrzniki.
 
 
 
lybra 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 66
Skąd: CK Scyzoryków

Rover 200

Wysłany: Pią Lis 26, 2010 06:28   

Z tym odpowietrzaniem faktycznie są problemy . Ja w swoim zmianiłem pompę na używkę ale wstawiłem nowe gumy , potem męczyliśmy się z odpowietrzaniem we dwóch kilka razy . Chyba pomogło odpowietrzanie pod maską przy pompie ABS bodajże . W każdym razie odpowietrzanie było żmudne i długie , nie tak jak w większości instrukcji że do momentu gdy przestaną lecieć pęcherzyki powietrza bo te pęcherzyki przez spory czas nie lecą a potem znowu są więc trzeba cierpliwie odpowietrzać do skutku jeżeli pompa jest dobra i układ szczelny .

Z tym że nadal nie jestem zadowolony z hamulca ale odpuściłem na razie. U mnie pedał na początku wchodzi bez oporu parę cm a potem jest twardy tak jak chyba powinien być.
Siła hamowania słaba bo też mam słabe hamulce tylnie chyba i przy hamowaniu przechyla się do przodu więc wg mnie trzeba zrobić tylnie hamulce. Póki co wymiana bębnów nic nie dała .
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1747
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pią Lis 26, 2010 18:14   

sprawdzcie czy nie macie luzow na lozyskach kol ( tych na ktorych sa hample tarczowe )

jesli tak, to pierwsze deptania to prostowanie tarczy a dopiero potem zasadnicze uzycie hamulca

ale zasadniczo to pewnie zle odpowietrzone hamulce po prostu :)
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200] Element elastyczny - wymiary
łączący kolektor z tłumikiem
raper1987 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Maj 26, 2008 16:15
piter34
Brak nowych postów [R200] Jak wyciągnąć drewniany element tapicerki?
carsonvip Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Lut 16, 2011 17:06
leszczu
Brak nowych postów [R200] Szybkie pytanko o opony.
KNA Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 14 Wto Wrz 27, 2011 20:38
Firq
Brak nowych postów [R200 1.4i 97r] Pytanko o wskaźnik paliwa???
koliber1981 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 83 Pią Sty 30, 2009 08:13
kzrr



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink