Forum Klubu ROVERki.pl :: Proszę o rady przy budowie pojazdu od zera - smarowanie.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Proszę o rady przy budowie pojazdu od zera - smarowanie.
Autor Wiadomość
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Pią Gru 17, 2010 10:09   Proszę o rady przy budowie pojazdu od zera - smarowanie.

Witam,

Budując mój projekt, nadal nie mam silnika i skrzyni, ale cała reszta powstaje wg. wczesniej ustalonego planu. Aktualnie rozmieszczem osprzęt po ramie by zostawić miejsce w które zarówno wejdzie seria K 18T z R75 , jak również Blac Top Zetec Forda.

I mam pytanie co do smarowania.
Planowałem zamontować Oil Catch Tank, coby mi z odmy nie walilo do kolektora, jednak spotkałem się z opinią moich mechaników <chłopaki bardzo dobrzy ale gardzą wszelakimi przeróbkami niż fabryka dała> że jak się zamontuje oil catch tank, i niebędzie olej dostawał się do kolektora dolotowego to niebędzie smarowania <i tu niewiem czy dobrze zrozumiałem> na prowadnicach zaworowych czy na czymś tam innym co się wytrze.

Proszę was o pomoc w 2 sprawach.

1. Oco im chodziło?? Co ma sie zatrzeć/wytrzeć uszkodzić?

2. Czy mają podstawy tak twierdzić i lepiej nie stosować Catch Tanka?

P.s. Silnik będzie i tak posiadał oprócz fabrycznej pompy oleju, pompe od wspomagania która będzie zasilala olejem turbinę i na stałe uczynione natryski na denka tłoków.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Gru 17, 2010 10:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Gru 17, 2010 11:21   

jeśli będzie turbina to ślady oleju i tak będą dostawać się do kolektora dolotowego.
Z tym smarowaniem prowadnic zaworów to też trochę nie tak. takie ilości jak się dostają do dolotu nie są w stanie nic nasmarować, a wręcz przeciwnie niewielka ilość oleju w połączeniu z pyłkiem jaki nieuchronnie przedostanie się przez filtr powietrza może stworzyć "ciasto", które będzie raczej zacierać niż smarować. Poza tym prowadnice zaworów są nieco oddalone od kanałów dolotowych w głowicy (i w dodatku nad nimi) więc liczenie na to, że trzonek będzie smarowany przez śladowe ilości oleju w powietrzu przepływającym przez kanał to trochę naiwne...
W prostych dieslach gdzie powietrze jest zasysane prosto z dworu, a odma to to samo co kanał spływu oleju ze skrzynki zaworowej też się zawory nie zacierają ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Pią Gru 17, 2010 11:44   

Czyli nie ma problemu z montowaniem zbiornika i calkowitym uwolnieniu kolektora od oleju w przypadku silnika bez turbo??

To jeszcze się zapytam, po co w takim razie jest stosowana odma??
 
 
GREG. 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 73
Skąd: ZKA



Wysłany: Pią Gru 17, 2010 12:12   

Odma jest to odpowietrzanie skrzyni korbowej.Jak nie mial bys odmy to wydmuchalo by ci uszczelki. :mrgreen:
_________________
FMIC+MBC+1.3BAR+DAWKA=POWER:D 283mm hamulce przod,stabi mg zs+poliuretany,rozporka przod=wrazenia z jazdy bezcenne:D
 
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pią Gru 17, 2010 20:57   

A odprowadza się ją do kolektora ssącego ze względów ekologicznych. Silnik wysysa i spala opary oleju wytwarzające się podczas pracy silnika. Tak dla pełnej informacji to odma ma na wyjściu z głowicy filtr siatkowy którego zadaniem jest wyłapać jak największą ilość oleju.
 
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Pią Gru 17, 2010 22:24   

Czyli moge to wywalic i zamontowac zbiorniczek, albo jakiś fikuśny filterek i do atmosfery niech sie odpowietrza??
 
 
GREG. 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 73
Skąd: ZKA



Wysłany: Pią Gru 17, 2010 22:30   

hvil, Mozesz smialo.Ja mam juz od dawna odlaczona rure od odmy a przewod do turbo gdzie wchodzila odma zaslepilem metalowym trzpieniem i jest jak do tej pory wszystko dobrze :wink:
_________________
FMIC+MBC+1.3BAR+DAWKA=POWER:D 283mm hamulce przod,stabi mg zs+poliuretany,rozporka przod=wrazenia z jazdy bezcenne:D
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1747
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pią Gru 17, 2010 22:59   

@hvil, opinie twoich mechanikow to totalna bzdura!!!! w dolocie ma byc tylko powietrze i rozpylone powietrze ewentualnie, jakakolwiek obecnosc oleju jest NIEWSKAZANA a w przypadku silnika turbo wrecz NIEDOPUSZCZALNA, olej tragicznie obniza liczbe oktanowa paliwa i doprowadza do spalania detonacyjnego, co w przypadku 1,8t jest kluczowe - duzo wyzsza temp + obciazenie mechaniczne ( cisnienia ) tlokow

owszem rozwiazanie odmy w dolot jest podyktowane ekologia tylko i wylacznie,
ale zastosowanie oil catch tanka z dobrym wypelnieniem z wlokniny stalowej pozwoli odseparowac prawie calkowicie drobiny oleju unoszace sie z powietrzem zasysanym z odpowietrzenia silnika i jednoczesnie byc eko

nie wiem szczerze powiedziawszy jak roverowski silnik zareaguje na wypuszczenie odpowietrzenia w atmosfere - teoretycznie powinno byc lepiej bo w ukladzie dolotowym bedzie zimniejsze powietrze... ale z moim stanem wiedzy to tylko teoria na chwile obecna
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Nie Gru 19, 2010 14:45   

Ja odpinałem odmę od dolotu ale jakiejś kosmicznej zmiany nie odczułem...
_________________
129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [PG1] smarowanie łapy
Remigiusz Tuning mechaniczny 0 Czw Lis 21, 2013 12:31
Remigiusz
Brak nowych postów Smarowanie turbiny - R75 1.8t
refleks Tuning mechaniczny 1 Nie Mar 17, 2013 16:44
davidlive
Brak nowych postów MG ZS 180 ile da rady wycisnac ?
dobryziom Tuning mechaniczny 6 Wto Lis 17, 2009 19:45
dobryziom
Brak nowych postów Prosze o opinie o tym wydechu
hellboy_d Tuning mechaniczny 9 Wto Cze 09, 2009 18:53
keczu
Brak nowych postów [R 400 SDi]Prosze o instrukcje montażu MBC i Boosta
Dawid220 Tuning mechaniczny 2 Pią Mar 05, 2010 15:35
Dawid220



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink