Forum Klubu ROVERki.pl :: [R216 Coupe] Instalacja LPG. Prosze o porady i sugestie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Sob Lis 20, 2010 00:11
[R216 Coupe] Instalacja LPG. Prosze o porady i sugestie
Autor Wiadomość
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Nie Lis 14, 2010 21:16   [R216 Coupe] Instalacja LPG. Prosze o porady i sugestie
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997

Witam kolejny raz. Pisze tym razem posta niechętnie ponieważ jestem przeciwnikiem gazowania no ale cóż ostatnio miałem kilka podróży po 1tys km i jak zacząłem liczyć ile bym zaoszczędził na gazie to się chwyciłem za głowę...

W temacie instalacji jestem zielony dodatkowo zniechęca mnie setka postów na forum w którym piszecie o problemach jakie macie z silnikami serii "K" po instalacji. Zauwazyłem równiez że zagazowane R częściej jakoś dopada HGF pewnie przez nieumiejetne podłączanie intalacji...

na allegro sie rozglądam żeby sie zaznajomić z cenami i jest tyle firm że sam nie wiem.

Jaką instalację polecicie? Na co zwrócić szczególną uwagę? Które wtryski brać? Najważniejsze polecicie gazownika z Wielkopolski?
_________________
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez tronsek Czw Wrz 15, 2011 06:27, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lis 14, 2010 21:16   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
borsi 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 747
Skąd: Poznań Koło

Rover 400

Wysłany: Pon Lis 15, 2010 12:39   

Zagazowałem swojego R w grudniu 2009 z przebiegiem 127 tys.
Na obecna chwile ma 154 tys .
Jedyny problem to padła uszczelka pod kolektorem dolotowym jak i sam kolektor.
dałem 1950 zł z wlewem pod klapkę.
tak jak w faq :
Sterownik Stagg ( można go potem samemu regulować) 4-300 czy tam 300-4
Reduktor ja mam tomatsso duży. U mnie działa bez zarzutu.
Brat do megane 2.0 150 założył zavolli i też nie ma problemu i jest o niebo mniejszy ale przeczytaj opini9e który lepszy.
Wtryski magicJet. rzadne Waldemary . jeśli Cie stać to Keihin.
Lpg-forum.pl
nie chce polecać mojego gaziarza bo pozatym i tak jest daleko bo w Kole. A potem moze być na mnie że coś spartolił.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pon Lis 15, 2010 12:52   

Ja Poldoroverem na II generacji od sierpnia 2004 roku do lipca 2009 roku przelatałem równe 100 kkm poldkiem. Średnie spalanie gazu wyszło mi jakieś 8.5 l/100 km, w trybue eksloatacji prawie miejskiej (dojazdy do pracy i z powrotem W-wa-NDM). Silnik do końca trzymał po 1.4 MPa ciśnienia sprężania, tylko na trzecim garku co jakiś czas wyskakiwało 1.1. Okazało się, że zaworki wydechowe miały już dość duże wżery od siary z gazu.
Przez te pięć lat w instalacji gazowej wymieniłem tylko raz membrany w parowniku (osobiście, bo jakże inaczej, koszt - 36 PLN) oraz raz bezpiecznik centralki. Reszta - bezdotykowa.
Gazownia oparta o parownik Tomasetto typ AT 100 HP Asterik, mikser i wielozawór również, bultę polską, toroidalną, Pol-Gas, oraz centralkę gazowni też polską, LechoLpg typ MiniLambda.
W 2004 roku kosztowała mnie instalka 1700 PLN, z gwarancją, homologacją na butlę, fakturą na usługę i elementy, wszystko jak trzeba, zgodnie z prawem. Teraz taką możesz mieć za jakieś 1500.
Do tych samochodów nie opłaca się pakować nic lepszego, sekwencja będzie robić kłopoty, bo wymaga bardzo szybkich wtrysków gazowych.

Ważne jest tylko, żeby mikser od gazu dali w mufę, pomiedzy zespół przepustnicy a gumę dolotu i by był on o jak największej średnicy, wtedy silnik będzie najmniej zdławiony.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pon Lis 15, 2010 13:00   

Ja nie mam rovera w gazie co prawda, ale silnik który od 8 lat jezdzi na sekwencji nic się z nim nie dzieje- strata mocy odczuwalna dopiero po wlaczniu klimy, a nie przelaczeniu sie na gaz :wink: . Nie ma sensu przepłacać jeśli nie widać różnicy :wink: . Aha i też korek od gazu schowany pod klapką wlewu paliwa, fajna sprawa(na stacjach nie mogą wyjść z podziwu że ktoś miał taki dobry pomysł ;-) )
 
 
 
borsi 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 747
Skąd: Poznań Koło

Rover 400

Wysłany: Pon Lis 15, 2010 13:23   

bociannielot,
bociannielot napisał/a:
na stacjach nie mogą wyjść z podziwu że ktoś miał taki dobry pomysł

no bez przesady :)
II gen większe spalanie mniejsza moc.
sekwencja nie wycinaja Ci dzióry w puszce od filtru .
Nie wystapi poszarpywanie jak się zmieni ben/gaz.
bo nawet tego nie odczujesz.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Pon Lis 15, 2010 22:54   

Jestem przeciwnikiem gazu, nie mam diesla bo lubie benzyne ale mnie nie stac :D i wtopa...

Licz sobie, ze silnik 16K4F spali 10l srednio...w spokojnej trasie 8-9 litrow...no moze nawet i 7 przy 90km/h.

Podstawowe graty instalacji to wg mnie stag+Magic Jet+zavoli zeta n ten do 150KM i masz spokoj. Do tego swietnym roziwazaniem jest umiejscowienie wlewu gazu w klapce. Ja niestety mam kurek w zderzaku i jakby nie bylo widac, ze to gazowa jest:P

Co wiecej...wyjdzie w pracniu. Wbijaj na lpg-forum, tam i ja mam taki sam nick i dowiaduj sie. Wazny jest poprawny montaz.

Nasze silniki pracuja na polsekwencji i porzadne ustawienie gwarantuje przyjemna jazde bez wiekszych problemow.

PS wg mnie istalacja tansza niz 2600 nie ma racji bytu w naszym silniku...no chyba, ze gaziarze promocje robia, tylko nie druciarze tylko gaziarze czyli promocja w dobrym renomowanym zakladzie.

Inne konfiguracje sprzetowe sa po prostu albo gorsze, albo lepsze, te lepsze drozsze:)

Pozdrawiam!
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
hudy23_1985 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 361



Wysłany: Pon Lis 15, 2010 23:00   

faecd, dobrze piesze tylko zamiast magicznych daj matrixy bedzie drożej ale magiczne nie lubią leżeć poziomo i syfiastego gazu
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Pon Lis 15, 2010 23:47   

Dlatego ja mam magiczne w pionie :D pojedyncze a co do syfu to hmmm...spróbuje chyba zaladowac najpierw czaja FLS bo mam jeszcze 2 takie na zapas kupione i za nim czaje fl03 bibulkowo jakis tam :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
borsi 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 747
Skąd: Poznań Koło

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 16, 2010 01:08   

ja mam teraz czaje. wczesniej miałem jakiś czarny nie wiem co to było. otworze ten filtr po ok. 18 tys zobacze. tamten był w miare czysty.

Hmm co to ceny. Kurcze za pół dnia max 1 dzień roboty ma brać cholendarne 2600 zł.
Przesada. Osprzęt kosztuje z 1300 zł max. a oni jeszcze mają pewno taniej. ok 1000 zł.
więc no nie windujmy tu cen.
MagicJet na poziom to dla nich ideał.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Wto Lis 16, 2010 19:46   

faecd, Nie wiem jaki gaz wąchałes (taki brzydki żart) ale ja nie pisałem że mnie nie stać. Co nie oznacza że nie mogę zaoszczędzić. Jak pali Ci tyle co napisałeś no to sory ale masz zonka bo mi na trasie pali 6l a w miescie z 8 jesli nie ma jebitnych korków. jeśli na każdej podróży których ostatnio pare zrobiłem mogę zoszczędzić ~150zł no to jednak skłania mnie to ku instalacji lpg i tyle.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Wto Lis 16, 2010 21:33   

Vesper416, ja Ci gaz polece z calego serca, byleby to Ci ktos ogarniety dobrze wymajstrowal.
Zakladu Ci nie polece, bo bedziesz mial daleko. Jak juz ktos napisal polookaj na LPG forum i tam na pewno znajdziesz polecany zaklad. Wazne, zeby rurki do wtryskow byly dosc krotkie (Maciej ma ciekawie zrobione), instalacje trzeba dobrze wyregulowac, nie konczyc na autokalibracji. Proponuje Ci Staga, zebys mogl go pozniej sobie sam regulowac.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Sro Lis 17, 2010 11:52   

Ja także z czystym sumieniem mogę polecić instalację LPG. Przy odpowiednim (odpowiedzialnym :wink: ) montażu i regulacji szybko się zwróci a później już tylko oszczędności. Moje autko spala ok 8l LPG w mieście i nie narzekam ani na dynamikę ani na moc.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Czw Lis 18, 2010 20:54   

A co lepiej bo piszecie ze macie półsekwencję a ja myśle o pełnej sekwencji.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
hudy23_1985 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 361



Wysłany: Czw Lis 18, 2010 21:07   

Półsekwencje-czytaj tak sterowane są wtryski PB
Leją parami po dwa na raz
Wiec tak samo sterownik LPG wysteruje wtryski LPG
Bynajmniej ja tak mam w stagu 300(staroc)
Nie wiem jak by działał silnik przy zmaianie w stagu premium na sterowanie sewencyjne
 
 
borsi 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 747
Skąd: Poznań Koło

Rover 400

Wysłany: Pią Lis 19, 2010 01:39   

w k serii nie da się zrobić pełnej sekwencji.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
tomo63 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 240
Skąd: Lipie/Warszawa



Wysłany: Pią Lis 19, 2010 20:55   

Ja mam II generację i nie narzekam. Spalanie wyższe niż w sekwencji, ale za to benzyny spala tyle co nic, bo jest ustawiony na przełączanie na gaz po przekroczeniu 2k obrotów (bez względu na temperaturę). Więc tutaj spalanie się wyrównuje, bo z tego co wiem sekwencja spala co najmniej 1 litr benzyny na 100 km. Przy czym jej instalacja jest droższa.
_________________
... muszę czuć ten piach ;)
 
 
 
borsi 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 747
Skąd: Poznań Koło

Rover 400

Wysłany: Sob Lis 20, 2010 11:27   

tomo63 napisał/a:
1 litr benzyny na 100 km

Kolego :) jesteś niedoinformowany.
Nie spala benzyne i LPG razem.
Sekwencja osiaga temp i przełącza się przy powiedzmy 40 st C układu chłodniczego.
1 litr to 2.30 zł na ile jest droższa instalacja sekwencyjna i w jakim stanie będzie silnik na sekwencji a II generacji. Nikt nie chce chyba mieć efektu strzelania w filtr.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
tomo63 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 240
Skąd: Lipie/Warszawa



Wysłany: Sob Lis 20, 2010 14:10   

Cytat:
Kolego jesteś niedoinformowany.
Nie spala benzyne i LPG razem.


A gdzie napisałem, że jednocześnie???

Cytat:
Sekwencja osiaga temp i przełącza się przy powiedzmy 40 st C układu chłodniczego.

Super. Osiągnij tą temperaturę zimą ;) Ciekawe ile spalisz benzyny w tym czasie.
Mój roverek zużywa jakieś 3-4 litry benzynki rocznie (15 tys. rocznie i miasto, krótkie trasy), ciekawe ile spala sekwencja.
_________________
... muszę czuć ten piach ;)
 
 
 
borsi 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 747
Skąd: Poznań Koło

Rover 400

Wysłany: Sob Lis 20, 2010 19:08   

tomo63 napisał/a:
bo z tego co wiem sekwencja spala co najmniej 1 litr benzyny na 100 km

Jade 250 km i w tym czasie spaliło mi 2,5 litra benzyny no powiedz jak ?

Wiesz Jeśli nie rozgrzejesz auta zima na benie to spalanie LPG wzrasta Ci z 8 do 10 minimum.
Pozatym gratuluje jeśli masz super założoną II gen. :brawa:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
tomo63 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 240
Skąd: Lipie/Warszawa



Wysłany: Sob Lis 20, 2010 20:58   

Cytat:
Jade 250 km i w tym czasie spaliło mi 2,5 litra benzyny no powiedz jak ?

Żartujesz? Czy mówisz poważnie? (jedyne wytłumaczenie to, że właśnie przy rozruchu, jeśli mówisz poważnie ;) )

Cytat:
Wiesz Jeśli nie rozgrzejesz auta zima na benie to spalanie LPG wzrasta Ci z 8 do 10 minimum.
Pozatym gratuluje jeśli masz super założoną II gen.

Instalacja założona jest bez rewelacji bo mi podbija spalanie w korkach i miałem kilka wystrzałów, ale po kilku regulacjach jest ok ;)

A jeśli chodzi o spalanie to mi spala zwykle 11-13 litrów (może przesadzam z rozbierznością, ale jeżdże zwykle po mieście w korkach), minimum co odnotowałem to 9 a maksimum w lato z klimą w giga korku to 15 ;)
Więc jeśli chodzi os spalanie lpg to rewelacji nie ma ale na pewno nie spala mi ani ml benzyny po odpaleniu bo mam ustawiony na przełączanie prz 2k obrotów (bez temperatury).

Jeśli chodzi łatwość obsługi to wygrywa III generacja (tam też nie trzeba robić redukcji dolotu i masz te same osiągi na benzynie), ale wiem od mechaników że jak coś jest nie tak to jest gorzej niż z II generacją.
_________________
... muszę czuć ten piach ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: [r216] kupie zderzak coupe
filipo1992 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
13 Czw Mar 02, 2017 12:10
filipo1992
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: !! ZASADY KĄCIKA "Porady techniczne" !!
Przeczytaj, zanim napiszesz PIERWSZEGO posta
kasjopea Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
0 Pią Lis 19, 2010 16:05
kasjopea
Brak nowych postów [R216] Swap silnika Rover 216 coupe - sugestie
adams94 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
1 Pon Sty 19, 2015 22:28
bartq96
Brak nowych postów [R216]Czy fotele\kanapa z R416 będą pasowały do R216 Coupe??
NismoZmc Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
4 Nie Gru 14, 2008 21:09
NismoZmc
Brak nowych postów [R216 Coupe & R416GSi] Sprężyny coupe a sedan, różnica?
Wojtek88 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
0 Pią Paź 05, 2012 20:27
Wojtek88



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink