Wysłany: Czw Gru 04, 2014 12:51 [r220] Pytanie o ogrzewanie i termostat
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam, wiem że podobnych pytań jest od groma, ale mam problem z ogrzewaniem w moim roverku. Silnik nagrzewa się dosyć szybko i wskazówka trzyma się w połowie czy to na postoju czy w trasie, ale ogrzewania brak- totalne zero nawet po 40 km. wyciągałem już zawór nagrzewnicy- sprawny, otwiera się, wyciągnąłem nawet nagrzewnicę i dmuchałem, płukałem- jest drożna i nagrzewa się gdy wleje się do niej ciepłą wodę. Węże do nagrzewnicy są ciepłe, ale nie gorące.
Co by mogło jeszcze być?, termostat zachowuje się niby prawidłowo, ale zamówiłem nowy i przyszedł ale w białej obudowie. I teraz pytanie czy może taki być czy musi być ten w czarnej? Bo z tego co widzę to w środku troszeczkę się różni.
Pomoże ktoś?
_________________ Pozdrawiam Artur
SPAMU¦
Wysłany: Czw Gru 04, 2014 12:51 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 26 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 587 Skąd: Civitas Kielcensis
Wysłany: Czw Gru 04, 2014 14:00
filtr kabinowy czysty? może tak zabity, ze nie przepuszcza powietrza już. termostat raczej ok masz bo tak by się gotował. Ilość płynu chłodniczego nie za niska?
Filtr sprawdzę ale jakby był zabity to by w ogóle nie dmuchało, a dmucha mocno tylko ze zimne a filtr jest przed nagrzewnicą. Poziom płynu ok ale czasami trochę muszę dolewać, prawdopodobnie gdzieś z pod opaski na wężu się poci delikatnie, ale to mnie nie martwi akurat.
Termostat pełni 2 funkcje: po nagrzaniu otwiera duży obieg ale powinien też zamknąć tzw bypass, żeby ciągnął płyn tylko przez chłodnicę.
A tak btw. ten termostat w białej obudowie będzie pasować?
Korek wymieniony na nowy.
Jak mam sprawdzić czy pompa jest sprawna w 100%?
Na biegu jałowym z przelewu w zbiorniczku nie leci plyn, ale po przegazowaniu już leci, więc wygląda że pompa wytwarza odpowiednie ciśnienie, chyba że się mylę?
ash, dzięki za linka, ale temat znam. Jak wyciągałem nagrzewnicę to zrzucałem cały kokpit i oglądałem te linki, zarówno zawór na wężach jak i klapa działają, jakby tego było mało to ręcznie ustawiłem i zawór i klapę na maksa aby grzało jak najbardziej, ale z kratek leci zimno. Mając rozebrany kokpit dodatkowo przy składaniu powymieniałem uszczelki łączące tunele nadmuchu by było jak najmniej strat, ale lipa.
[ Dodano: Pią Gru 05, 2014 18:08 ]
Temat do zamknięcia. Po dużej demolce roverka, płukaniu, sprawdzaniu, czyszczeniu, regulowaniu, wymianie termostatu(ten w białej obudowie) zaczęło grzać, dupy nie urywa ale chociaż ręce nie przymarzają do kierownicy. Przy zerowej tremp na dworze, po nagrzaniu do połowy skali wskaźnika i otwarciu termostatu, termometr na kratce pokazał 37 stopni C.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum