Wysłany: Pią Lis 12, 2010 15:35 [R416 LPG] Nie pali, komputer
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996
Witam
Roverek zgasł tydzień temu i nie pali. Nie ma iskry na przewodzie przy kopułce ale czasami się pojawia i z trudem po kilkudziesięciu sek kilka razy udało się zapalić. Wówczas różnie pracuje: ładnie, równo lub szarpie i faluje od 1 sek do 2 min. i gaśnie. Wymieniłem cewkę, świece, przewody zapłonowe, kopułkę i palec aparatu , sprawdzone czujniki temperatury płynu i położenia wału kor., przewody do czujnika PWK ok., napięcie na cewce 12V, silnik ok. Nie wiem gdzie znajdę komputer do podpięcia.
Ostatnio zmieniony przez szoso Czw Lis 18, 2010 14:14, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lis 12, 2010 15:35 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Sob Lis 13, 2010 08:40
Jeśli nie ma iskry to możliwości są 3: uszkodzona cewka, czujnik położenia wału bądź komp. Cewka podmieniona więc zostaje czujnik bądź ECU. Czujnik też warto podmienić na inny sprawny bo nie zawsze pomiar jest w 100% pewny. Najgorzej jeśli to komp bo trzeba do jego podmiany mieć pod ręką testbooka aby przeprogramować IMO.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Dzięki Dzisiaj iskra jest?? Z 8 razy zapalił i nawet 1 raz ok. 4 minut równo pracował. Był taki okres, że 4 razy zapalił przy wyjętej 1 fajce, gdy sprawdzaliśmy czy jest iskra a przy wszystkich fajkach włożonych nie palił?? Masa do kompa i do silnika jest ok. Kompa rozbieraliśmy - wygląda pięknie ale mnie wkurza. Wyjmowałem przekaźnik główny ale jest nierozbieralny. Do sprawdzenia Rovera nie mogę znaleźć komputera z przystawką. Kupiłem czujnik PWK 110zł ale wtyczka nie pasowała chyba był od Land Rovera - miał 1323 ohm a na moim jest 1273 ohm. Czujnik PWK do mojego kosztuje 180zł. W poniedziałek może znajdę kompa do podłączenia.
Dzięki Też tak myślę ale nie wiem od czego zacząć- czy podłączać kopa, czy wymieniać czujnik PWK. Nie wiem jak podłaczyć oscyloskop do czujnika położenia wału korbowego.
To inaczej sprawdzisz położenie wału.
Wyciągnij listwę wtryskową i spróbuj zapalić, jeśli to czujnik położenia wału to wtryskiwacze czasem nie będą sikać (tzn pracują na przemian po dwa, ale np. na chwilę żaden się nie włączy itp).
Pomogła wymiana czujnika położenia wału, pracował z 15 minut i padła kopułka lub palec a po wymianie kolejna awaria zmalały jałowe obroty-ssanie i palił po dodaniu gazu i ciągłym naciskaniu na pedał ale obroty falują ok. 400 obr., krokowy wyczyszczony i nie pomogło.Obroty podkręcone, na zimnym silniku w chwili, gdy nie falują(bo nie zawsze) jest 700 obr. lub 1000. Na ciepłym silniku obroty 1800 a na lpg 2000.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum