Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416 LPG] Nie pali, komputer
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Czw Lis 18, 2010 08:54
[R416 LPG] Nie pali, komputer
Autor Wiadomość
roberto1707 



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 7
Skąd: Bełchatów



Wysłany: Pią Lis 12, 2010 15:35   [R416 LPG] Nie pali, komputer
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996

Witam
Roverek zgasł tydzień temu i nie pali. Nie ma iskry na przewodzie przy kopułce ale czasami się pojawia i z trudem po kilkudziesięciu sek kilka razy udało się zapalić. Wówczas różnie pracuje: ładnie, równo lub szarpie i faluje od 1 sek do 2 min. i gaśnie. Wymieniłem cewkę, świece, przewody zapłonowe, kopułkę i palec aparatu , sprawdzone czujniki temperatury płynu i położenia wału kor., przewody do czujnika PWK ok., napięcie na cewce 12V, silnik ok. Nie wiem gdzie znajdę komputer do podpięcia. :sad:
Ostatnio zmieniony przez szoso Czw Lis 18, 2010 14:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lis 12, 2010 15:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Sob Lis 13, 2010 08:40   

Jeśli nie ma iskry to możliwości są 3: uszkodzona cewka, czujnik położenia wału bądź komp. Cewka podmieniona więc zostaje czujnik bądź ECU. Czujnik też warto podmienić na inny sprawny bo nie zawsze pomiar jest w 100% pewny. Najgorzej jeśli to komp bo trzeba do jego podmiany mieć pod ręką testbooka aby przeprogramować IMO.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
roberto1707 



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 7
Skąd: Bełchatów



Wysłany: Sob Lis 13, 2010 18:00   

Dzięki Dzisiaj iskra jest?? Z 8 razy zapalił i nawet 1 raz ok. 4 minut równo pracował. Był taki okres, że 4 razy zapalił przy wyjętej 1 fajce, gdy sprawdzaliśmy czy jest iskra a przy wszystkich fajkach włożonych nie palił?? :sad: Masa do kompa i do silnika jest ok. Kompa rozbieraliśmy - wygląda pięknie ale mnie wkurza. :/ Wyjmowałem przekaźnik główny ale jest nierozbieralny. Do sprawdzenia Rovera nie mogę znaleźć komputera z przystawką. Kupiłem czujnik PWK 110zł ale wtyczka nie pasowała chyba był od Land Rovera - miał 1323 ohm a na moim jest 1273 ohm. Czujnik PWK do mojego kosztuje 180zł. W poniedziałek może znajdę kompa do podłączenia.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sob Lis 13, 2010 18:09   

Czujnika położenia wału sprawdzisz tylko za pomocą oscyloskopu, to element półprzewodnikowy i żaden pomiar oporności czy napięcia nic nie da.

Ja obstawiam czujnik położenia wału korbowego że jest uszkodzony skoro czasem iskra się nie pojawia.
 
 
 
roberto1707 



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 7
Skąd: Bełchatów



Wysłany: Sob Lis 13, 2010 18:21   

Dzięki Też tak myślę ale nie wiem od czego zacząć- czy podłączać kopa, czy wymieniać czujnik PWK. Nie wiem jak podłaczyć oscyloskop do czujnika położenia wału korbowego.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sob Lis 13, 2010 20:04   

Podłączenie to raz, odczytanie to co innego, trzeba to tez potrafić.
Ja najpierw bym wymienił połozęnie wału
 
 
 
roberto1707 



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 7
Skąd: Bełchatów



Wysłany: Wto Lis 16, 2010 16:33   

I niestety czujnika położenia wału korbowego w sklepach nie ma a pod komputer podpiąć się nie mogę.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Lis 16, 2010 16:39   

To inaczej sprawdzisz położenie wału.
Wyciągnij listwę wtryskową i spróbuj zapalić, jeśli to czujnik położenia wału to wtryskiwacze czasem nie będą sikać (tzn pracują na przemian po dwa, ale np. na chwilę żaden się nie włączy itp).
 
 
 
roberto1707 



Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 7
Skąd: Bełchatów



Wysłany: Sro Gru 08, 2010 08:34   

Pomogła wymiana czujnika położenia wału, pracował z 15 minut i padła kopułka lub palec a po wymianie kolejna awaria zmalały jałowe obroty-ssanie i palił po dodaniu gazu i ciągłym naciskaniu na pedał ale obroty falują ok. 400 obr., krokowy wyczyszczony i nie pomogło.Obroty podkręcone, na zimnym silniku w chwili, gdy nie falują(bo nie zawsze) jest 700 obr. lub 1000. Na ciepłym silniku obroty 1800 a na lpg 2000.
 
 
baksik28 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 139
Skąd: Białystok



Wysłany: Sro Gru 08, 2010 15:19   

Mysle ze zle wsadziles silnik krokowy. Delikatnie przesun go w jedna baqdz druga strone, dokrec i patrz co bedzie. U mnie przynajmniej pomoglo.
_________________
Coś za coś
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Komputer - błędy
Gość Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Czw Cze 30, 2016 18:12
waldixc
Brak nowych postów [R416] Komputer i jego przewody
poszukuję informacji o przewodach jak i ich samych !!!!!!!!!!!!
vanderwacho Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Paź 14, 2008 13:08
vanderwacho
Brak nowych postów [R416] Pilot, immo, komputer.
Kupić piloty i programować? Czy kupić nowy zestaw?
Gość Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Wto Gru 30, 2008 10:35
ywis
Brak nowych postów [R416] Czy to komputer padł? sonda lambda
psyho99 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Sie 20, 2012 15:51
psyho99
Brak nowych postów [R416 1.6 16V 97r] JGdzie znajduje się wtyczka pod komputer?
robjud91 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Pią Kwi 09, 2010 16:22
Kot



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink